Biertopic!

Ik me hier wat lekker laten maken voor de Stille Nacht. Ik dacht ik ga eens mijne kameraad van Prik en Tik sturen of ze er hebben. Ja, nog een paar, moet ik ze meenemen of opzij leggen? Neen, ik spring wel eens binnen. Een halfuur na het bericht stond ik in de winkel, alles weg :angry: . Verdomme he.

Vandaag om men 12 gratis jaarlijkse biertjes van Brussels Beer Project geweest. Terwijl nog wat lekkers van andere brouwerijen meegenomen ook, moet nog eens deftig bekijken wat juist :tongue:

Nog iemand Triple Karmeliet Grand Cru besteld? Mijne vandaag geleverd.

Direct drinken of best nog even laten staan?

Ik me hier wat lekker laten maken voor de Stille Nacht. Ik dacht ik ga eens mijne kameraad van Prik en Tik sturen of ze er hebben. Ja, nog een paar, moet ik ze meenemen of opzij leggen? Neen, ik spring wel eens binnen. Een halfuur na het bericht stond ik in de winkel, alles weg :angry: . Verdomme he.
Ik heb er nog heel wat staan anders, van 2014 tot 2023 😅

Bijlagen

• IMG_7693.jpeg
    IMG_7693.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 28
Daar heb ik ook nog bijna een volledige bak van staan met vervaldatum 2022 :unsure:

Ook nog enkele flesjes van +10 jaar, die gaan op speciale gelegenheden open, die evolueren richting iets porto achtig.

Altijd leuk als zo'n flesje bier 'ontploft'. Gisterenavond flesje Boer Willem Blond opengedaan, spoot er nogal uit en bier overal. Als ik mijn neus snuit, komt er nog bier uit, denk ik. Uit miserie dan maar hun Bruin bier opengedaan en daar geen problemen mee.
Les voor de toekomst: bier boven de pompbak opendoen.

De eerste versies van Alvine bieren met hun Morpheus gist waren bijna allemaal 'gushers'. Je ziet dat wel vaker bij beginnende thuisbrouwers die nog niet zoveel ervaring hebben...

Laatst bewerkt:
De eerste versies van Alvine bieren let yun Morpheus gist waren bijna allemaal 'gushers'. Je ziet dat wel vaker bij beginnende thuisbrouwers die nog niet zoveel ervaring hebben...
Deze was nu wel gebrouwen door De Meester en dat zijn imo toch geen beginners meer :unsure:.

Ik had het gisteren ook, met een stout dan nog... Nooit leuk. Ik zeg ook altijd, vanaf nu open ik ze in de pompbak maar na een tijdje doe ik het weer gewoon, tot de volgende ontploft...

Deze was nu wel gebrouwen door De Meester en dat zijn imo toch geen beginners meer :unsure:.

Van De Meester zou ik dat inderdaad niet verwachten. Boer Willem is wel van een brouwfirma, dus geen idee of ze dat zelf gebrouwen hebben bij De Meester of laten brouwen (hun foto's laten in ieder geval uitschijnen dat ze het zelf brouwen, dus brouwfouten zouden aan hen liggen en niet aan De Meester die enkel zijn brouwinstallatie verhuurt).

Terug
Bovenaan