Biertopic!

IPA is lekker bij een BBQ of in de lente of zomer. Een stout is iets dat je traag moet degusteren, misschien zelfs gewoon na het eten. Goed voor eentje, wel. Maar een mooie volmondige barley wine vind ik ook wel schitterend.

Of een goeie degelijke tripel. We worden ermee platgeslagen in België maar Tripel d'Anvers of Westmalle is gewoon goed. François Grand Cru is ook heerlijk.

Komend weekend:

1757699585001.png

Sinds de tour de gueuze vorig jaar helemaal in de ban geraakt van dit bier en Lambieksoorten.
Brouwerij De Cam/3 fonteinen/Boon etc!

Laatst bewerkt:
Ik woon in de Brusselse rand en (unpopular opinion incoming) ik vind 3 fonteinen overhyped. Zoveel lekkere gueuzes die wat betaalbaarder zijn.
Lambiek Fabriek blijft voor mij prijs/kwaliteit de beste in het Pajottenland. Ik heb ook wel een zwake voor De Cam omdat de brouwer (Karel) u altijd wel iets laat 'pruuven' ter plaatse. Zalige mens ook.

Puur kwalitatief vind ik dat Boerenerf erbovenuit steekt tegenwoordig (2 kerels die vroeger bij 3 fonteinen zaten volgens mij), maar die zijn ook wel wat prijziger.

Ik woon in de Brusselse rand en (unpopular opinion incoming) ik vind 3 fonteinen overhyped. Zoveel lekkere gueuzes die wat betaalbaarder zijn.

Zeker geen unpopular opinion wat mij betreft, 3F vind ik ook serieus overpriced. En er zijn duidelijk nog veel consumenten die er zo over denken waardoor hun verkoop de laatste paar jaar gekelderd is.

Al geproefd? Ze serveerden deze op de streekproductenmarkt vorige week maar toen niet geproefd.
Zal wel nog beter worden met de jaren maar nu ook al lekker. Steekt de 10% wel heel goed weg moet ik zeggen.
Overigens gewoon in de plaatselijke Colruyt gekocht. 2 flesjes met glas, voor 15 euro.

Zeker geen unpopular opinion wat mij betreft, 3F vind ik ook serieus overpriced. En er zijn duidelijk nog veel consumenten die er zo over denken waardoor hun verkoop de laatste paar jaar gekelderd is.
Overpriced, dat zeker. Overhyped? Al lang niet meer aangezien ze die idd niet zo vlot meer weg krijgen.
Slecht management! Ze geraken al een tijdje niet meer door hun kosten. Zeer jammer want ik vind het persoonlijk wel nog steeds een van de beste geuzes die verkrijgbaar zijn. Die Armand en Gastons zijn zalig op bv een warme zomeravond.

Ik heb het ganse topic niet doorgelezen, dus het kan zijn dat de vraag al gesteld is, maar is er een goede gratis -of éénmalig betalende app- waarbij je kan bijhouden wat je al gedronken hebt enzo?

De biermarkt is al een tijdje verzadigd en de hype is duidelijk over zijn hoogtepunt heen. De Belgen geraken hun geuzes niet meer kwijt in Amerika en de Amerikanen proberen hun stouts die je jaren niet kon krijgen in Europa nu plotseling volle bak te verkopen langs hier. Bourbon county, bottle logic,...

De biermarkt is al een tijdje verzadigd en de hype is duidelijk over zijn hoogtepunt heen. De Belgen geraken hun geuzes niet meer kwijt in Amerika en de Amerikanen proberen hun stouts die je jaren niet kon krijgen in Europa nu plotseling volle bak te verkopen langs hier. Bourbon county, bottle logic,...
Waar zie je die dan ergens? En tegen welke prijzen?
Al enkele maanden geleden dat ik nog naar Willems ben geweest en ik zoek er ook niet actief achter dus is het mij nog niet opgevallen.

Waar zie je die dan ergens? En tegen welke prijzen?
Al enkele maanden geleden dat ik nog naar Willems ben geweest en ik zoek er ook niet actief achter dus is het mij nog niet opgevallen.
Die Amerikaanse stouts zal je inderdaad niet snel in de gewone winkelrekken zien maar wel op de bekende bier webshops. Google maar eens en je zal op vele Benelux sites bourbon county vinden voor minder dan 20euro en zelfs de speciale en jaargangen tot 2018 (niet dat oude stouts een meerwaarde hebben maar dat is een andere discussie).
Kaffee bazaar in ieper heeft nu de laatste maanden constant dikke Amerikanen op vat. Iets waar hij vroeger zelden aan geraakte.

Terug
Bovenaan