Biertopic!

Het is tegenwoordig enorm veel session bieren met minder alcohol en seltzers heb ik de indruk.
Ja, valt mij ook op.
Er is ook gewoon meer vraag naar bieren zonder of met minder alcohol. Ik flexi-job achter de bar bij Dok Brewing Company en we hebben 1 alcoholvrij bier in ons gamma en we kunnen de vraag bijna niet volgen.

beer-5579066_07c28_hd.jpeg

Ja, valt mij ook op.
Er is ook gewoon meer vraag naar bieren zonder of met minder alcohol. Ik flexi-job achter de bar bij Dok Brewing Company en we hebben 1 alcoholvrij bier in ons gamma en we kunnen de vraag bijna niet volgen.
Dat is op zich geen negatief iets. Je kan iets lekker drinken én nog veilig naar huis rijden met de auto. Of je hebt de ochtend nadien een frisse kop. Vroeger was het frisdrank, water of een brakke Jupiler 0.0 of een mazout.

Een collab met To Øl? Et alors? Dat is nu toch niet zo bijzonder?

Dat het een collab is, is inderdaad niets nieuws - ik had er inderdaad beter wat tekst & uitleg aan toegevoegd.

Ik vind het 1 van de meer geslaagde Belgische DIPA's die ik al gedronken heb, goeie mix tussen tropische fruitsmaken, voldoende bitterheid zonder volledig West Coast te gaan, ook body wat voor mij vaak ontbreekt bij IPA's/DIPA's van 7-8%. Dus een aanrader.

Dat is op zich geen negatief iets. Je kan iets lekker drinken én nog veilig naar huis rijden met de auto. Of je hebt de ochtend nadien een frisse kop. Vroeger was het frisdrank, water of een brakke Jupiler 0.0 of een mazout.

Exact! Op café of bij vrienden thuis doen wij soms een ganse namiddag of avond verschillende alcoholvrije bieren uitproberen - veel liever dat dan water of frisdrank.
Idem op optredens, altijd blij als er deftig alcoholvrij bier is.

Klopt. Ik ben ook wel blij met een meer kwalitatief aanbod qua alcoholvrije bieren. Ondertussen zijn er zeker al lekkere dingen (Energibajer en Bianca non-alcoholic space jam lassi gose op kop voor mij), maar de beste bieren die ik dronk zijn wel nog altijd de varianten mét alcohol.

Dat het een collab is, is inderdaad niets nieuws - ik had er inderdaad beter wat tekst & uitleg aan toegevoegd.

Ik vind het 1 van de meer geslaagde Belgische DIPA's die ik al gedronken heb, goeie mix tussen tropische fruitsmaken, voldoende bitterheid zonder volledig West Coast te gaan, ook body wat voor mij vaak ontbreekt bij IPA's/DIPA's van 7-8%. Dus een aanrader.
Ooit al IPA’s van Surréaliste gedronken?
Bij Dok Brewing Company zijn er ook wel een paar goeie IPA’s, maar wel steeds one offs (oa ook een collab met To Øl, een zeer geslaagde farmhouse IPA)

Klopt. Ik ben ook wel blij met een meer kwalitatief aanbod qua alcoholvrije bieren. Ondertussen zijn er zeker al lekkere dingen (Energibajer en Bianca non-alcoholic space jam lassi gose op kop voor mij), maar de beste bieren die ik dronk zijn wel nog altijd de varianten mét alcohol.
Inderdaad. Het is goed dat er een gevarieerd en kwalitatief aanbod komt qua alcoholvrije bieren. Het zijn niet enkel de Maes en Jupilers meer maar ook de meerderheid van de kleinere brouwerijen komt met een alcoholvrije variant en dat kan ik wel aanmoedigen. Enige dat ik wel spijtig vind dat de kwaliteit van de alcoholvrije bieren in België toch over het algemeen nog achterblijft en in veel gevallen eerder een miss dan een hit is. Er zijn lekkere uitzonderingen, maar ze zijn schaars. Nederland, Duitsland, Mikkeler en Omnipollo staan daar toch wel verder vind ik. Hoewel bv Mikkeler veel laat brouwen in de Proefbrouwerij in Lochristi dus het is in België toch ook mogelijk om echt goede bieren te maken.

Untappd heeft een nieuwe upgrade uitgebracht en het is echt een grap geworden nu…
Bij de stijlen kan je nu wijn, thee, koffie, zelfs water inchecken… WTF are they thinking.

Opnieuw een Gulden Draak geprobeerd gisteravond. Deze keer de blonde en weer stak dat tegen. Blijkbaar kan niks van Gulden Draak mij bekoren 🤷‍♂️.

Dan maar doorgespoeld met een Blueprints Television van de Moersleutel. Stukken beter al was die een tikkeltje te zoet.

Opnieuw een Gulden Draak geprobeerd gisteravond. Deze keer de blonde en weer stak dat tegen. Blijkbaar kan niks van Gulden Draak mij bekoren 🤷‍♂️.

Dan maar doorgespoeld met een Blueprints Television van de Moersleutel. Stukken beter al was die een tikkeltje te zoet.

Heiligschennis :p

De Gulden Draak classic blijf ik zelf de beste vinden, de Brewmaster als 2e (al vind ik altijd dat die smaakt alsof hij op gewone houten vaten gelegen heeft en minder op sterke drank vaten).
Maar de Quadrupel 9000 is bv. veel minder mijn ding, de stout ook niet zo erg terwijl ik normaal enorm fan ben van stouts.

Recent deze gedronken: niet mijn favoriet uit de Rodenbach Evolved reeks (het tropisch fruit doet voor mij een beetje afbreuk aan de zure & vatensmaak) maar wel leuk van zo regelmatig nieuwe varianten te hebben om uit te proberen.
1762693849676.png

Die nieuwe Chimay 175 anniversary is maar een slappe hap. Vergeleken met die 150 destijds al zeker. Die was zo goed dat hij in het vaste gamma gekomen is.

Ik heb nog een fles Gulden Draak Cuvée Prestige Laphroaig staan van 2020, ga die stilaan nog eens soldaat moeten maken. De eerste fles heb ik gedronken toen mijn dochter geboren werd in 2020 en die beviel me wel heel erg.

Terug
Bovenaan