Biertopic!

Cornet Oaked alcoholvrij smaakte ook wel.
Grootste probleem voor mij is dat het dan meestal een citrus smaak is dat je proeft en dat de smaak zeer snel weg is .
Hebben de meeste niet alcohol houdende bieren last van doe een beetje alcohol (0,4 of dergelijke ) en dan is de smaak veel beter .

Alé hop. Weeral niet gelukt om tickets te scoren voor Westmalle. Alles op 5 minuten uitverkocht denk ik.

Nu ik tegen de Tsjechische grens zit nog eens een Pilsner urquell gedronken. Dat is toch wat anders dan dat vervuild water dat ze in België pils durven noemen.

Hier al lang niet meer gepost...

2 aanraders elk aan een andere kant van het bierspectrum:
- Ypra 0.4% vond ik één van de betere laag-alcoholische bieren die ik de laatste tijd gedronken heb, vond ik verrassender in zijn genre dan de gewone Ypra of de 10% variant. Hoppig en toch niet de klassieke citrus IPA
- Imperial stouts van Galea: al meerdere van gedronken en voor mij elke keer een schot in de roos. Samen met De Meester (Mok Master!) voor mij toch 1 van de beste relatief nieuwe Belgische brouwers die er de laatste 10 jaar zijn bij gekomen en een bewijs dat we zeker ook creatieve brouwerijen hebben

- Imperial stouts van Galea: al meerdere van gedronken en voor mij elke keer een schot in de roos. Samen met De Meester (Mok Master!) voor mij toch 1 van de beste relatief nieuwe Belgische brouwers die er de laatste 10 jaar zijn bij gekomen en een bewijs dat we zeker ook creatieve brouwerijen hebben

Idd toppers! Al kan er in België naar mijn mening niemand tippen aan BramBrass, nog nooit iets gedronken wat ik niet lekker vond van die man.

Brambrass vind ik altijd net niet. Galea heeft een paar kleppers maar ook gerust een paar missers.
ik ben momenteel op Brewskival in Zweden, daar zie je dat er internationaal toch een serieus anders niveau is dan wat er tegenwoordig in België gebrouwen wordt. Dit jaar ook geen enkele Belgische brouwerij aanwezig, zegt ook veel…

Brambrass vind ik altijd net niet. Galea heeft een paar kleppers maar ook gerust een paar missers.
ik ben momenteel op Brewskival in Zweden, daar zie je dat er internationaal toch een serieus anders niveau is dan wat er tegenwoordig in België gebrouwen wordt. Dit jaar ook geen enkele Belgische brouwerij aanwezig, zegt ook veel…

Zijn barrel aged bieren zou ik anders gerust wereldtop durven noemen. Zijn nieuwe IPA (I Can See Your Underwear) vond ik ook weer heel lekker.
Zie dat Lervig daar ook staat, hun Rackhouse bieren vind ik ook super, Omnipollo ook, zeker ook één van mijn favorieten maar wederom, een BramBrass kan zich daar imo gerust naast zetten, doet er zeker niet voor onder.
Merci voor de tip!
Van BramBrass heb ik nog te weinig gedronken, maar gelukkig nog wat bier van in mijn kelder staan :biglaugh:

Je hebt precies wel een leuke kelder :coolbrows:

Wat kost zo'n inkom-ticket voor Brewskival?

Wat kost zo'n inkom-ticket voor Brewskival?
Ik betaalde 1288 Zweedse kronen, komt op iets van een 116 euro. Dit was wel voor een early bird ticket voor 2 dagen, met 20 jetons inc en een tote bag erbij. Ik mocht ook een half uur vroeger binnen, wat wel een plus was want je had direct toegang tot de bieren waar anders lange rijen voor waren en bovendien geen wachtrij om gewoon binnen te kunnen.
Die early bird tickets waren eind vorig jaar te koop, vanaf januari 2025 werd het wel duurder, maar ik weet niet meer hoeveel.
Het is een systeem met jetons, voor elk bier dat je wil betaal je 1 jeton (behalve bij Monkish en Goose Island, zij vroegen er twee). Je krijgt dan ongeveer 10 cl bier.
Voor een kaartje met 10 jetons betaalde je op het festival 350 kronen, ongeveer 31 euro.

Laatst bewerkt:
Ik betaalde 1288 Zweedse kronen, komt op iets van een 116 euro. Dit was wel voor een early bird ticket voor 2 dagen, met 20 jetons inc en een tote bag erbij. Die waren eind vorig jaar te koop, vanaf januari 2025 werd het wel duurder, maar ik weet niet meer hoeveel.
Het is een systeem met jetons, voor elk bier dat je wil betaal je 1 jeton (behalve bij Monkish en Goose Island, zij vroegen er twee). Je krijgt dan ongeveer 10 cl bier.
Voor een kaartje met 10 jetons betaalde je op het festival 350 kronen, ongeveer 31 euro.
Enig idee of het volgend jaar ook doorgaat? Kameraad woont in Zweden en zou ideaal zijn om dat erbij te nemen bij een bezoekje...

Ja idd, al zijn stouts. Zie wel dat je enkel zijn IPA's hebt gedronken dus mss zijn stouts niet je ding, maar alsnog eens proberen zou ik zeggen.

Wat een heiligschennis hier allemaal :biglaugh:

Blijft ook wel het leuke aan bier, zoveel stijlen, zoveel smaken. Zelfs binnen 1 stijl: voor mij is bv. een zuur bier van wilde gisting heel anders dan melkzuur/azijnzuur, of een zoet fruitbier (de kar waar veel middelgrote Belgische brouwerijen op springen na het succes van Kasteel Rouge) iets helemaal anders dan een IPA met fruit of een fruitbier op basis van oud bruin.

Terug
Bovenaan