BeyondGaming Zoekt JOU!

allez, het ideale moment voor al die rechtse rakkers die roepen dat het de mods hier te links zijn. Of hebben ze nu ineens geen tijd meer?

`t is leuker om te roepen dat het hier unfair aan toe gaat he.
i-get-the-concept.gif


Hoeveel tijd neemt zo modereren dagelijks in beslag feitelijk? (hangt af van de bagger die moet gemodereerd worden?)
 
Onderschat dat maar niet. Da's echt veel intensiever dan gewoon op het forum zitten.
Aint nobody got time for that!
Is modereren combineerbaar met een job, een gezin, hobbies? Of moet je manu militari je toegewezen groepen verdedigen?
Dus @mods graag eens uw routines uit de doeken doen. Wie weet ga je dan meer kandidaturen zien. Nu lijkt het me allemaal zo... mysterieus.
Elke morgen opstaan en een kusje geven op de foto van karl marx? De critical theory van de frankfurter school nog eens doornemen voor het geheugen op te frissen?
De sikkel en hamer nemen en modereren maar?
 
Laatst bewerkt:
Aint nobody got time for that!
Is modereren combineerbaar met een job, een gezin, hobbies? Of moet je manu militari je toegewezen groepen verdedigen?
Dus @mods graag eens uw routines uit de doeken doen. Wie weet ga je dan meer kandidaturen zien. Nu lijkt het me allemaal zo... mysterieus.
Elke morgen opstaan en een kusje geven op de foto van karl marx? De critical theory van de frankfurter school nog eens doornemen voor het geheugen op te frissen?
De sikkel en hamer nemen en modereren maar?
Ik heb ook wel interesse maar vraag me inderdaad ook af wat er allemaal bij komt kijken?
 
Gewoon gezond verstand gebruiken. Collegiaal zijn. Bereid zijn om inbreng te hebben zonder per sé uw wil door te willen drijven. Actief, betrokken zijn. Als we er vaste uren op zouden zetten zou het "werk" zijn hé.

Soms krijg ik wel klachten van de vrouw des huizes (soms ook van collegas) dat ik wat veel op de telefoon kijk. Dan weet ik dat het tijd is om weer even te temperen.
 
Laatst bewerkt:
Cliché tot en met, maar ik ga het toch smijten: we zijn een team hé. Je staat nooit alleen voor een subforum, wat maakt dat je ook niet alle reports alleen moet behandelen. Ik ga niet liegen, ik check quasi dagelijks het forum of Discord, maar omwille van drukke werkdagen meestal 's avonds pas. Gewoon actief betrokken zijn in de crew en deelnemen aan overleg, daar leert ook gewoon iedereen het meest/het snelst uit.
 
Ik denk dat het wat afhangt van mod tot mod en forum tot forum. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar het ligt wel in de lijn van de anderen. Ikzelf ben moderator op 3 forums, en die hebben alle 3 verschillende vereisten.
  • Web - Design - Programming: Weinig activiteit, hier kom ik mee toe om 's avonds gewoon bij te benen.
  • Mobiliteit: Hier is meer activiteit, maar dankzij de volwassen discussies die daar gevoerd worden is hier ook weinig werk. 's Avonds wat bijwerken en antwoorden op de reports als die er zijn. (En ik ben echt suuuuper dankbaar voor de posters daar, dat er eigenlijk weinig te doen valt!)
  • Algemeen: Ow boy. 's Morgens al meteen eens kijken welke reports er in de loop van de nacht gerapporteerd zijn. Alhoewel het nog niet het niveau van P&A heeft en het hier veel losser is en mag zijn hebben we hier door de corona thread veel meer discussie. (Shoutout to @coldplayke die daar bergen werk verzet!) Daar kan je de reports ook niet zomaar laten staan wachten, want anders heb je tegen de middag 10 pagina's extra roepen en verwijten over en weer terwijl dat veel vroeger de kiem in gesmoord moet worden. Omwille van de grotere activiteit probeer ik hier toch een paar keer in de loop van de dag ook bij te benen.
Qua warnings en reports is er quasi altijd wel iets van overleg. Ook voor posts die je zelf opmerkt waar nog geen report van gemaakt is door een user. Of na het geven van een warn er op terug komen, omdat het anders geïnterpreteerd kon worden. De PM's nadien met die gebruiker die beantwoord moeten worden, … Dat kan een simpele "hey, wat denken jullie hier van?" "Ah, ja, OK!" of "Ik interpreteer dat anders" zijn, tot een discussie van ettelijke uren. Ook worden warns vaak revoked of aangepast (naar boven of beneden) na discussie. Daarnaast heb je op Discord nog overleg over aanpassingen, verbeteringen, … waar tijd in kruipt. Voor de ene is dat meer dan de andere, op het ene forum is dat meer nodig dan op het anderen.

Zoals anderen al aangaven, je staat er niet alleen voor. Heb je minder tijd/vakantie/andere verplichtingen zijn de andere moderatoren, super-moderatoren en de ombudsdienst er nog om verdere zaken af te handelen.

Een gezonde interesse in het forum waar je deel van het moderatie team uitmaakt is ook wel een beetje een must, vind ik. Daarom moet je er niet super actief in zijn. Ik ben bijvoorbeeld zelf niet zo een actieve poster in Mobiliteit, maar ken wel iets van auto's natuurlijk. Maar er zitten daar heel wat leden die er meer af weten dan ik, dus hou ik mij daar wat meer op de achtergrond.

Daarnaast moet je ook wel een beetje een olifanten vel kweken, want alhoewel de meesten redelijk beschaafd en correct handelen en discussiëren heb je altijd wel een paar die er meer plezier in scheppen om jou het werk moeilijk te maken. Onnodig reporten, flamen, troll accounts aanmaken, troll posts of troll threads starten, … Eigenlijk best zielig, vind ik, en het bezorgd ons niet altijd even veel plezier aangezien dit voor ons vrije tijd is, wij hier niet voor vergoed worden en het alleen maar doen omdat we het leuk vinden.

Hoeveel tijd je er aan spendeert hangt af van forum tot forum en wat jij er wil voor doen, maar er wordt natuurlijk wel verwacht dat je actief bijdraagt en meedenkt. En niet 1 keer per week even langs komt en nadien uit de lucht komt gevallen. Het is zeker geen extra dagtaak, en dat wordt van niemand verwacht, en ik denk dat we daar als hele crew wel wat over waken dat als we zien dat iemand te weinig of te veel doet er wordt ingegrepen.

En dan heb ik het nog niet over de tijd die je spendeert aan het lezen van de andere topics/forums die jouw interesse weg dragen. :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er forumgedeeltes die bewust worden gemeden :p
Als ik het zo hoor is pol en actua geen cadeau?
Lijkt me logisch toch? Bijna elke discussie daar is gepolariseerd, moesten ze de forumregels daar echt strikt toepassen zouden de mods er volgens mij om de 5 posts moeten actie ondernemen én elke modactie wordt er dan ook nog eens in vraag gesteld of verdacht gemaakt wegens de vermeende politieke kleur van de mod.
 
Pol en actua is idd denk ik het moeilijkste subforum voor een mod, omdat nergens de (politieke) tegenstellingen tussen posters zo duidelijk worden als daar.

Dat dan een actief postende mod ook wel eens wordt verweten "kleur" te bekennen en daar naar te handelen is niet helemaal onlogisch en des mensen denk ik. Vind ik ook niet erg zolang het niet persoonlijk wordt eerlijk gezegd.

Zou dat eigenlijk wel best graag doen, mod zijn, maar jammer genoeg is mijn aanwezigheid hier denk ik te onregelmatig. De ene dag kan ik gerust om het half uur het forum eens checken omdat ik de ganse dag op de computer bezig ben, de andere dag ben ik de ganse dag de baan op of bezig met klanten en ben ik zelfs 's avonds te moe om hier nog actief bezig te zijn. Voor een kalmer subforum zou dat mss ok zijn, maar voor de drukkere ondoenbaar denk ik. Dat en ik weet ook niet of ik überhaupt in aanmerking zou komen.
 
Nu, ik verwacht ook niet van elke mod dat ik ze dagelijks zie passeren op het forum hoor, laat staan dat ik zoiets zou opvolgen.
Maar enige activiteit tijdens de week is toch een verplicht nummertje.

Het is niet genoeg om enkel adhoc te reageren als er een report binnenkomt, want dan mis je toch wat de voeling met je subforum om zo'n reports degelijk in te schatten.

Daarmee komen we eigenlijk meteen bij de belangrijkste eigenschap van een mod: voeling hebben met je subforum.
Daar staat of valt alles mee. En die voeling verlies je niet na 1 dag inactiviteit, maar het vergt doorheen de week wel wat tijd.

Als ik bekijk naar de uren die ik deed toen ik zelf nog mod/supermod was, dan zat ik gemiddeld elke dag 2u/3u het forum af te gaan.
Ik had als mod dan ook wel niet de minste subfora (Algemene discussies, bouwen&wonen, vrije tijd en sport).

Dan Community Leader(CL) geworden op 9lives en is mijn activiteit nog meer de hoogte in geschoten met al die prachtige (😌) ideeen die in mijn hoofd zaten en die ik op korte tijd gerealiseerd wou krijgen. Heb toen wel het geluk gehad dat @Cyberkef ook terug admin werd op 9lives om die ideeen zeer vlot om te zetten naar de praktijk. Dan waren er toch wel veel weken met gemiddelde activiteit van 5u/dag.

En nu dan als CL van BG durf ik die uren eigenlijk niet te tellen. En dan ga ik zeker en vast niet de meeste uren gedraaid hebben van ons team.
Alles begint op zijn plaats te vallen, maar voor mij begint nu nog het "zwaarste" werk met alle contacten te leggen, teamcalls te doen en die contacten te onderhouden. Iets compleet nieuw voor mij, maar heb er zin in.

En voorlopig kan ik mijn dochter/vrouw ook nog tevreden houden, niet onbelangrijk! :D
 
En voorlopig kan ik mijn dochter/vrouw ook nog tevreden houden, niet onbelangrijk! :D

Dat zou bij mij dus wel een probleem zijn, mijn vrouw vraagt nu al, soms geïrriteerd, waarover ik nu weer mijn gal zit te spuwen tegen totaal vreemden op een "dwaas forum". :( Laat staan dat ik morgen afkom met "schat, ik heb goed nieuws, ik word mod op dat dwaas forum". 😆

Hoe zit het eigenlijk met de vakanties? Nu natuurlijk minder van tel, maar als iemand 2 weken weg is, valt dan een andere mod in op diens subforum?
 
Terug
Bovenaan