*Blaast het stof van de BG keuken*
Hello iedereen, op vraag van @BearPils & @Tomski, presenteer ik u: Arayes! Arayes zijn Libanees streetfood en (letterlijk vertaald: man en vrouw).
Het is ongelooflijk makkelijk te maken, en uiteraard super lekker.
Benodigdheden (voor 2 volwassen + 2 kinderen (10 & 12)):
* 500 gram gehakt (welke gehakt je het liefst hebt. Ik heb voor lam gekozen omdat die het meeste smaak geeft)
* Bosje peterselie
* 1 grote ajuin
* 2 tenen look
* Pijnboompitjes
* Baharat
* Komijn
* Peper
* Zout
* Olijfolie
* Pita broodjes of Libanees brood
Voor de dipsaus:
* Tahini
* Griekse yoghurt
* Citroen
* Peper
* Zout
* Komijn
* Olijfolie
Recept:
1. Rasp de ajuin en look. Je kan eventueel de ajuin uitwringen om zoveel mogelijk sap er uit te halen. Hak de peterselie fijn.
2. Meng het gehakt met de ajuin, look, peterselie, pijnboompitten, kruiden (naar smaak) en een beetje olijfolie.
3. Snij de pitabroodjes in 2 en open ze voorzichtig. Als je Libanees brood gebruikt, snij je ze in 4 en maak je ze open.
4. Vul de halve pita broodjes of Libanees brood met het gehaktmengsel, tot op de bodem zodat er overal gehaktmengsel zit..
5. Bak de broodjes met het mengsel, liefst in een grillpan (of op een bbq), zodat ze mooie grillmarkings krijgen en zodat het gehakt voldoende gebakken is. Klaar!
Voor de dipsaus:
1. Meng de tahini & Griekse yoghurt met elkaar, naar eigen smaak.
2. Voeg citroensap, olijfolie en kruiden naar smaak toe. Goed mengen en klaar!
Je kan uiteraard nog een slaatje of wat gegrilde groenten toevoegen. Smullen maar!
Hello iedereen, op vraag van @BearPils & @Tomski, presenteer ik u: Arayes! Arayes zijn Libanees streetfood en (letterlijk vertaald: man en vrouw).
Het is ongelooflijk makkelijk te maken, en uiteraard super lekker.
Benodigdheden (voor 2 volwassen + 2 kinderen (10 & 12)):
* 500 gram gehakt (welke gehakt je het liefst hebt. Ik heb voor lam gekozen omdat die het meeste smaak geeft)
* Bosje peterselie
* 1 grote ajuin
* 2 tenen look
* Pijnboompitjes
* Baharat
* Komijn
* Peper
* Zout
* Olijfolie
* Pita broodjes of Libanees brood
Voor de dipsaus:
* Tahini
* Griekse yoghurt
* Citroen
* Peper
* Zout
* Komijn
* Olijfolie
Recept:
1. Rasp de ajuin en look. Je kan eventueel de ajuin uitwringen om zoveel mogelijk sap er uit te halen. Hak de peterselie fijn.
2. Meng het gehakt met de ajuin, look, peterselie, pijnboompitten, kruiden (naar smaak) en een beetje olijfolie.
3. Snij de pitabroodjes in 2 en open ze voorzichtig. Als je Libanees brood gebruikt, snij je ze in 4 en maak je ze open.
4. Vul de halve pita broodjes of Libanees brood met het gehaktmengsel, tot op de bodem zodat er overal gehaktmengsel zit..
5. Bak de broodjes met het mengsel, liefst in een grillpan (of op een bbq), zodat ze mooie grillmarkings krijgen en zodat het gehakt voldoende gebakken is. Klaar!
Voor de dipsaus:
1. Meng de tahini & Griekse yoghurt met elkaar, naar eigen smaak.
2. Voeg citroensap, olijfolie en kruiden naar smaak toe. Goed mengen en klaar!
Je kan uiteraard nog een slaatje of wat gegrilde groenten toevoegen. Smullen maar!
Laatst bewerkt: