Beveiligingscamera

Heeft er al iemand zijn Eufy battery powered doorbell hardwired op een transfo? En welke transfo hebben jullie gebruikt?

Heb een 24V 10VA DIN transfo gemonteerd in mijn elektricteitskast en deze aangesloten op de deurbel. De app geeft het groene stekker icoontje maar de deurbel trekt zichzelf leeg in 2 dagen. Op batterij gaat ze veel langer mee.

Heeft er al iemand zijn Eufy battery powered doorbell hardwired op een transfo? En welke transfo hebben jullie gebruikt?

Heb een 24V 10VA DIN transfo gemonteerd in mijn elektricteitskast en deze aangesloten op de deurbel. De app geeft het groene stekker icoontje maar de deurbel trekt zichzelf leeg in 2 dagen. Op batterij gaat ze veel langer mee.
Hier geen battery powered Eufy maar een bedrade. Ik gebruik hier een oude Ring Pro transfo en de bel is aangesloten op de 24V 15VA connectors. Geen problemen zo.

Maar ik weet dat het een merde is om de juiste transfo te vinden voor Eufy. Had eerder de battery powered Eufy en die gaf een zoem met eender welke transfo. Dus ik kan je niet garanderen dat je geen zoem op je geluid gaat hebben met de Ring Pro transfo.

Yes recent pas aangekocht, werkt perfect voor mijn eufy 2k. je moet zien dat je 30 VA stroomvoorziening haalt. Alles, das afhankelijk van bel uiteraard maar voor de 2k raden ze 30 VA aan.

Does the video doorbell require existing doorbell wiring?Yes, the video doorbell draws power from existing doorbell wiring. The voltage requirement is 16-24VAC and the output power is 30VA or above, which is very common in most house doorbell wiring. The doorbell will indicate red LED if the voltage is too low.

De transfo die ik gekocht heb.

Heb deze hier gekocht voor 45€:

maar als ik nu terug op die link klik staat er wel dezelfde prijs maar t plaatje is anders dus effe opletten moest je hem daar kopen.

Laatst bewerkt:
thx voor de link. Voor de battery powered stond in de specs dat 10 VA genoeg was. De eerst week niet echt een probleem maar met de koude was het iets anders.

Na wat rondlezen op het Eufy forum was ik ook al tegengekomen dat 30VA echt wel aan te raden was.

Ik heb zonet mijn eufy camera op mijn voorgevel gemonteerd. Erin stond dat je deze best op een hoogte tussen 2m en 3m plaatst. De mijne staat op 2,5m.
Maar ik merk dat een iets grotere persoon er gewoon aan kan en deze eraf kan draaien. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe hoog staan jullie cams?

Ik heb zonet mijn eufy camera op mijn voorgevel gemonteerd. Erin stond dat je deze best op een hoogte tussen 2m en 3m plaatst. De mijne staat op 2,5m.
Maar ik merk dat een iets grotere persoon er gewoon aan kan en deze eraf kan draaien. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe hoog staan jullie cams?

3 meter bij ons

Tegen dan heb je toch al lang een melding gehad dat er een persoon is gesignaleerd? De laatste keer dat ze bij ons zijn komen proberen inbreken, trokken ze zich trouwens niet veel van de camera's aan. Bij het aankomen ontweken ze nog deels een camera door door de haag te kruipen, maar toen ze het aftrapten zonder buit trokken ze zich daar zelfs niets meer van aan en liepen ze gewoon langs de camera.

Inbrekers willen zo snel mogelijk buit maken en terug weg zijn. Met camera's verwijderen gaan ze zich niet bezig houden.

Tegen dan heb je toch al lang een melding gehad dat er een persoon is gesignaleerd? De laatste keer dat ze bij ons zijn komen proberen inbreken, trokken ze zich trouwens niet veel van de camera's aan. Bij het aankomen ontweken ze nog deels een camera door door de haag te kruipen, maar toen ze het aftrapten zonder buit trokken ze zich daar zelfs niets meer van aan en liepen ze gewoon langs de camera.

Inbrekers willen zo snel mogelijk buit maken en terug weg zijn. Met camera's verwijderen gaan ze zich niet bezig houden.
Het gaat mij in dit geval niet zo zeer om inbrekers, maar om dieven die de camera (toch een duur spul) kunnen losdraaien en meenemen wanneer ik niet thuis ben.

Het gaat mij in dit geval niet zo zeer om inbrekers, maar om dieven die de camera (toch een duur spul) kunnen losdraaien en meenemen wanneer ik niet thuis ben.
Daar zou ik me ook niet al te druk in maken. Dieven weten ook dat je melding krijgt wanneer ze in de buurt van die camera's komen, dus ik denk niet dat ze in de buurt van een camera blijven rondhangen om die evt. te stelen als het al lukt om die los te krijgen. Ik heb ze hier zelfs maar gewoon met een magneet omhoog hangen, dus hier heb je ze zo mee als je wil. Hier hangen ze naargelang de locatie op 2m, 2,5m of 3m hoogte.

Als je je er echt zorgen over maakt kan je ze beter hoger hangen idd.

WD geeft ferme korting op purple HDD voor beveiligingscamera's (€ 259,99 voor 12TB)
https://www.westerndigital.com/nl-nl/products/internal-drives/wd-purple-sata-hdd?sku=WD121PURZ

Op bol.com vond ik hem terug voor € 417,30.
Inderdaad goeie deal, de hdd is wel te vinden voor een dikke 350 euro elders, bol is nu geen prijsbreker...:

WD geeft ferme korting op purple HDD voor beveiligingscamera's (€ 259,99 voor 12TB)
https://www.westerndigital.com/nl-nl/products/internal-drives/wd-purple-sata-hdd?sku=WD121PURZ

Op bol.com vond ik hem terug voor € 417,30.
De vraag is wel waarvoor je 12TB nodig hebt voor de ip-cam-recorder. Volgens de camerawet mag je de beelden eigenlijk nooit langer dan een maand bijhouden (en als je relevante beelden hebt voor de politie verplaats je ze naar een NAS neem ik aan).
IP cams passen normaal allemaal compression toe, dus zelfs in 4k is de filesize ongeveer 1.5TB voor 24/24 surveillance in een maand per camera.

Als je ip cams triggeren op beweging dan is dat nog een grootte-orde minder. 4TB voor 100€ is duurder per TB maar voor veel use-cases waarschijnlijk voldoende.

edit: ik ga er vanuit dat je geen NAS samenbouwt met purple drives maar die specifiek voor uw IP cams gebruikt.
WD purple zijn per TB duurder dan andere drives geschikt voor NAS met lagere read snelheden en minder IOPS. Ik zou dus steeds een NAS samenstellen met drives die daar voor dienen en enkel een wd purple plaatsen voor de nvr

Laatst bewerkt:
De vraag is wel waarvoor je 12TB nodig hebt voor de ip-cam-recorder. Volgens de camerawet mag je de beelden eigenlijk nooit langer dan een maand bijhouden (en als je relevante beelden hebt voor de politie verplaats je ze naar een NAS neem ik aan).
IP cams passen normaal allemaal compression toe, dus zelfs in 4k is de filesize ongeveer 1.5TB voor 24/24 surveillance in een maand per camera.

Als je ip cams triggeren op beweging dan is dat nog een grootte-orde minder. 4TB voor 100€ is duurder per TB maar voor veel use-cases waarschijnlijk voldoende.

edit: ik ga er vanuit dat je geen NAS samenbouwt met purple drives maar die specifiek voor uw IP cams gebruikt.
WD purple zijn per TB duurder dan andere drives geschikt voor NAS met lagere read snelheden en minder IOPS. Ik zou dus steeds een NAS samenstellen met drives die daar voor dienen en enkel een wd purple plaatsen voor de nvr
Idd, hier ga ik 5 camera's hangen. Vandaar de 12TB, moest het geen promo geweest zijn had ik ook minder opslag gekocht.

Kan je die wel stelen? Is die niet verbonden aan je eufy account?
En die maakt best veel lawaai als je er aan prutst.

Kan je die wel stelen? Is die niet verbonden aan je eufy account?
En die maakt best veel lawaai als je er aan prutst.
Ik kon ze zelf gewoon toeidraaien en ook eraf halen toen ze nog aan stond. Er kwam geen lawaai. De alarm kan ik manueel laten afgaan, maar vanzelf is het nog niet gebeurd.

Ik kon ze zelf gewoon toeidraaien en ook eraf halen toen ze nog aan stond. Er kwam geen lawaai. De alarm kan ik manueel laten afgaan, maar vanzelf is het nog niet gebeurd.
Misschien moet je het alarm nog aanzetten dan? Ik heb eufy hangen en die gaan af vanaf je het een klein beetje beweegt.

Halo,

Er is bij ons vernieling gebeurd in de tuin en dingen gestolen zoals grasmachine enz...

Nu zou ik graag camera's installeren tuin is een 50meter ver dus zou dit moeten in beeld kunnen krijgen, iemand enig idee voor een goeie camera set? Denk 2a3 camera's ( 1 overzicht tuin, 1 overzicht oprijlaan, 1 achterkant )

Halo,

Er is bij ons vernieling gebeurd in de tuin en dingen gestolen zoals grasmachine enz...

Nu zou ik graag camera's installeren tuin is een 50meter ver dus zou dit moeten in beeld kunnen krijgen, iemand enig idee voor een goeie camera set? Denk 2a3 camera's ( 1 overzicht tuin, 1 overzicht oprijlaan, 1 achterkant )
Voor mij blijft de Wyze Cam V3 de beste budget camera. Ondertussen is de V4 uit, maar de V3 heeft nog gratis person detection via Cam Plus Lite en nieuwere Wyze camera's hebben die optie niet meer (enkel via het betalende Cam Plus). Zeer duidelijk beeld, ook 's nachts (zelfs in kleur) en ze zijn plug and play. Genoeg reviews te vinden op Youtube.

Zelf heb ik momenteel 7 Wyze Cams hangen en heb er net nog wat bijbesteld om als reserve te hebben liggen moest er één stuk gaan.
Het is btw best wel schrikwekkend hoeveel mensen denken dat een tuin een openbaar domein is waar je zomaar op mag komen. Door die camera's besef ik pas hoeveel mensen gewoon in je tuin komen waar je anders nooit van zou weten.

Ik heb de camera's altijd in de US besteld, maar ben er net achtergekomen dat je ze zelfs op Ali tegen een degelijke prijs kan bestellen tegenwoordig en dan heb je ze zonder douanekosten op 5 dagen in huis.

Ik heb recent veiligheidscamera's rondom mijn huis geïnstalleerd en heb ook even nagekeken wat de wetgeving hieromtrent nu is.

Volgens de laatste bijstelling van de camerawet in 2018 moet je nu blijkbaar ook (naast het registreren en de sticker) een register van de beeldverwerkingsactiviteiten bijhouden.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat (particuliere) mensen zich hiermee bezig houden.

Dit is iets waar ik al een eindje interesse in heb...
Zou graag oprit en tuin kunnen in de gaten houden.

Recent toch wat inbraken in de buurt...
En bvb een roetfilter vanonder een auto gestolen in de straat.

Maar, ik heb het toch niet zo voor van die AliExpress camera's?
En omgekeerd, ik zie dat je al snel duur kan gaan qua hardware.

Daarom, welke zijn relatief eenvoudig, mogelijks plug & play? En prijs kwaliteit?
En tegelijk veilig? Tis te zeggen, zodat ik niet in beeld kom in china?
Want korte termijn zou ik eerder opteren voor iets via (veilige) app.

Lange(re) termijn denk ik dat "lokale opslag" eerder mijn voorkeur zou genieten.
want dat blijft het veiligst? Bekabeld, en zonder zonder "internet/wifi/bluetooth"..
En zonder via bijhorende app te moeten? maar via eigen NAS/Server?
En dus met bijhorend budget idd.

Ik heb wel al wat price watches en best buy guides gelezen.
Maar zie door de bomen het bos niet meer...

Terug
Bovenaan