Beveiligingscamera

Ik heb 2x ai bullet gevoed met een utp kabel via power over ethernet in combinatie met de dream router met ingebouwde harde schijf. Heb wel maar 2 camera’s , dacht dat dit het maximum was voor HD. Ook 2 poorten die maar power over ethernet zijn in de dream router.

Enig nadeel is de view angle van de camera. Mocht net iets meer zijn.

Laatst bewerkt:
Voor Euvy, zijn de homebases een aanrader?

We zouden een set camera’s en deurbel installeren aan de voordeur en achteraan het magazijn nog een deel camera’s. Tussen beiden zit er makkelijk 50 meter. We zouden ze wel op hetzelfde netwerk laten draaien en dus eventueel 2 homebases aanschaffen.

Voor Euvy, zijn de homebases een aanrader?

We zouden een set camera’s en deurbel installeren aan de voordeur en achteraan het magazijn nog een deel camera’s. Tussen beiden zit er makkelijk 50 meter. We zouden ze wel op hetzelfde netwerk laten draaien en dus eventueel 2 homebases aanschaffen.
Zeer tevreden hier van Eufy ( Homebase 3)...

Content van de AI-herkenning vb.

Vind ik persoonlijk niet altijd even slim, toch bij de Homebase 2: af en toe krijg ik toch meldingen die een passerende auto of fiets bleken te zijn en geen persoon, al gebeurt dat maar 1 keer om de zoveel dagen terwijl er wel continu verkeer passeert. Al is het systeem wel goed genoeg om bv. niet getriggerd te worden door honden en katten.

Vind ik persoonlijk niet altijd even slim, toch bij de Homebase 2: af en toe krijg ik toch meldingen die een passerende auto of fiets bleken te zijn en geen persoon, al gebeurt dat maar 1 keer om de zoveel dagen terwijl er wel continu verkeer passeert. Al is het systeem wel goed genoeg om bv. niet getriggerd te worden door honden en katten.
Ik heb hier een boom staan die regelmatig als persoon herkend wordt door Eufy. Bij Wyze heb ik nog geen valse persoonsmeldingen gehad.

Ik probeer nu al 2 weken om mijn camera aan te melden op http://www.aangiftecamera.be/ maar ik krijg telkens de volgende foutmelding:

De aangifte kon niet worden aangemaakt.
Er is gebleken dat er in uw aangifte een fout staat (adres, contact, camera...).
Kunt u het formulier controleren en eventuele verbeteringen aanbrengen. Als het probleem nog niet is opgelost, probeer uw aangifte dan in te dienen via een andere browser (Chrome, Firefox, IE, ...).
Indien dat nog steeds niet lukt, kunt u ons een boodschap sturen via
deze link.

Onze excuses voor dit ongemak.
Uiteraard krijg ik een andere foutmelding als ik op de link klik. Ik heb al telefonisch contact opgenomen en daar kan men mij "momenteel" niet helpen. Ze gingen terugbellen maar tot op vandaag heb ik geen telefoon gekregen.

Is deze aanmelding bij andere forumgangers wel gelukt?

Eventjes dit topic kapen.

Wij zijn van plan om camera's te plaatsen.
Tijdens de bouw zelf had onze elektricien al bekabeling voorzien.

Hij heeft thuis een Hikvision systeem, dus ik vermoed dat hij met die gedachtengang onze "voorbereiding" gedaan had.

Wat we hebben:
- 4 utp kabels die uitkomen op de buitenmuren
- Binnen (in een ingemaakte kast) komen al deze kabels toe

Ik vermoed dus dat we daar dan een soort recorder kunnen hangen waarop we elk punt aansluiten en deze laten werken over PoE.

Heb al eens gekeken naar de systemen van Hikvision (met de links die hier eerder gemeld werden).
Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat ik men weg wat kwijt ben.

Ik zag bv volgende 2:

Maar wat maakt nu het grote verschil tussen die bullet of dome camera's?
Kan je bij die dome's de richting met de app bedienen? Of is dit ook sowieso steeds een vast punt dat je eventueel manueel kan aanpassen (zoals die bullet's?)

Graag wat advies bij de setup :)

Hou er rekening mee dat dome camera’s vaak last kunnen hebben van reflectie in het glas dat er rond zit.
2, indien je de camera’s wil kunnen veranderen van positie via een app moet je kijken naar PTZ, anders zijn die dome’s ook vast (maar wel manueel te regelen).

Indien ik het mij goed herinner zei mijn installateur indertijd iets over die reflectie van dome’s, dat zou dan ook spinnen aantrekken met de IR ofzo.

Hier heb ik zo’n dome’s maar zonder die glazen bol, zoals deze: https://www.dahuashop.be/index.php?pagina=producten&c=31&p=wi0d5ab6e2cc8b&lang=nl&g=0

Qua kabels: inderdaad een NVR met PoE hangen waar die kabels samen komen.
Vanaf de NVR ga je dan met een UTP naar je modem/router.

Qua schijfgrootte heb ik hier ook 1TB, met continu opnemen kun je daarmee zo’n 10 dagen beeld bewaren dus dat is wel voldoende.

Thanks.
Dat van dat glas rond de dome camera is inderdaad wel een belangrijk punt.
Ik zie ook dat hier nog een muurbeugel voor nodig is, want dat deze best horizontaal hangen.

Misschien toch beter naar zo'n bullet kijken. Al vind ik de andere gewoon mooier (wegens kleiner en daardoor minder opvallend)

Intussen nog wat verder gezocht.

Deze lijkt ook interessant:

Kan ik de richting van de camera's dan live aanpassen met de app?
Mogen deze verticaal rechtstreeks aan de muur? Of is er een beugel nodig zodat ze horizontaal hangen?

Ala je kan zou ik voor 8MP gaan voor een camera die buiten hangt. Er gaat snel detail verloren bij lagere resoluties en buiten heb je sneller grotere afstanden ook waardoor je meer detail per vierkante centimeter wil zien.

Intussen nog wat verder gezocht.

Deze lijkt ook interessant:

Kan ik de richting van de camera's dan live aanpassen met de app?
Mogen deze verticaal rechtstreeks aan de muur? Of is er een beugel nodig zodat ze horizontaal hangen?
Dat lijken me vaste camera’s te zijn, waarschijnlijk hang je die ook best met een muurbeugel op.
Op zich is dat met beugel wel proper afgewerkt enzo dus daar zou ik mij nu niet door laten tegenhouden.

Eens je die naar uw goesting hebt gericht en indien de plaatsing goed is uitgedacht is er imo niet echt veel nood aan om die positie’s via de app te veranderen.

Nog verder gezocht, intussen focus gelegd op 8mp versies.

Uiteindelijk komen we bij deze twee uit:

Qua prijs gelijkaardig, maar de verschillen zijn me niet zo duidelijk.
Die tweede heeft microfoon (kan handig zijn), maar qua nachtzicht gebruikt die en witte led?
Lijkt me eigenlijk iets storends te zijn.

Verder lees ik nog steeds tegenstrijdige informatie over de montage.
Soms lees ik dat ze rechtstreeks aan de muur mogen, op andere sites staat dan weer dat je een muurbeugel nodig hebt want dat de bol naar beneden moet hangen :unsure:

Hikvision heeft een gelijkaardige technologie voor 's nachts (ColorVu). Komt neer op een heldere witte LED waardoor de camera ook kleuren kan waarnemen in het donker.

Zou ik eerder afraden. Gaat weinig boven IR voor 's nachts.

Terug
Bovenaan