Beveiligingscamera

Ubiquiti is echt prosumeer gear en kan alles en meer dan je wilt. 2de voordeel is dat ze heel hun ecosysteem aan het uitbreidden zijn naar slimme sloten , verlichting , nfc toegang via badges tot zelf laadpalen toe. Het is een beetje de Apple van ICT en netwerk materiaal . Je betaald veel maar je krijgt wel kwaliteit en een super ecosysteem. Tegenwoordig gebruik ik zelf hun netwerk apperatuur zoals de switches , access points en firewalls ( branch office ) in productie omgevingen.

Het is gewoon ook topspul.
Ik wil geen ubiquiti kopen, maar geen enkel merk levert wat zij leveren.
Geen goedkoop spul, wel zijn geld waard.
 
Dit setje geïnstalleerd derstrak 👌
Werkt subliem voor die prijs, zeer intuïtief systeem.

PThDn08.jpeg
 
Best wel fan van zo een ring camera met spotlight om inbrekers af te schrikken.

Heb net een half jaar eentje geprobeerd als trial, en wil er dan nog 2 bij hangen. (Linker hoek, rechter hoek voorkant & dan achterkant). En bijhorende deurbel.

Filmt ook de straat en overkant mee maar nog geen klachten gehad 🤷‍♂️. Is zo een brede lens dat je zoiezo niet echt kan zien of hij nu enkel de oprit filmt of niet (+ het valt ook niet zo hard op, lijkt wat op een lamp gewoon). Heb ook geen bordje hangen.

Het is via een abonnement, wat opzich wel handig is want weinig gebruikswerk. Je krijgt een melding als er iemand je oprit opkomt + je ziet elke keer de beelden als de postbode ofzo is langsgeweest. Inbreker neemt het normaal ook op.

Voor meer heb ik dat niet nodig. Locale opslag en sim kaarten is veel gedoe voor een klein beetje meer veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Dit setje geïnstalleerd derstrak 👌
Werkt subliem voor die prijs, zeer intuïtief systeem.

PThDn08.jpeg


Best updaten naar de laatste firmware. Eufy camera's zijn bijzonder controversieel en het moederbedrijf heeft na onderzoek pas toegegeven dat ze staalhard gelogen hebben over de beveiliging van het systeem en de opslag van de beelden.
 
Ben ik me van bewust, maar de 2 camera's staan buiten opgesteld waar normaal ook niets te zien is. Dus moest iemand de beelden mee willen bezien gaan die gewoon een lege oprit zien... Moesten er nu camera's in de leefruimte hangen ofzo dan zou ik me idd meer zorgen maken over de beveiliging.
 
Ik heb recent een Reolink PoE Doorbell geïnstalleerd. Wel geinig, en goed beeld. Detectie en instellen van ignore-regio's gaat goed.

Heb nog 4 camera's (en kabels) liggen maar die moet ik nog ophangen overal.

Heb een NVR erbij gekocht die nu ook mijn ethernet switch van stroom voorziet door zijn USB poort, scheelt weeral een stroomkabel.
App werkt goed, en ik weet ook dat ik de camera's via andere protocols kan benaderen moest Reolink ooit iets uitsteken met zijn cloud services die de app doen werken, wat op zich wel een groot voordeel is in mijn ogen voor dit soort zaken.
 
Vandaag en morgen prime days, ik had deze op het oog. Wat denken jullie ervan?


alternatieven zijn altijd welkom, maar ik wil liefst geen wifi camera.
 
Sinds gisteren staan er beveiligingcamera's rond mijn huis. 2 vooraan (1 filmt de oprit en de 2de filmt de voortuin).
De 3de filmt achter het huis de tuin.
Het filmt ook een beetje de straat, maar volgens de installateur is dit geen probleem.

Ik ga deze vandaag asap registreren maar hoe zit het met de camera stickers die ik moet plaatsen.

Het is een "Voor het publiek toegankelijke besloten plaats, waarvan de toegang wordt afgebakend door een onroerend bouwwerk (bijv.: gebouw)" ==> ben ik juist?
Dan mag ik een sticker van 0.15 op 0.10 plaatsen?
En mijn gegevens zouden er ook op moeten staan (naam + gsm nr)?

Waar moet ik deze plaatsen? Zoals eerder geschreven, filmt 1 camera de oprit en de andere camera filmt de voortuin . Mag ik deze sticker plakken aan de voordeur? Of moet dit waar de camera begint de filmen (dus op m'n brievenbus vooraan de oprit?)
 
Sinds gisteren staan er beveiligingcamera's rond mijn huis. 2 vooraan (1 filmt de oprit en de 2de filmt de voortuin).
De 3de filmt achter het huis de tuin.
Het filmt ook een beetje de straat, maar volgens de installateur is dit geen probleem.

Ik ga deze vandaag asap registreren maar hoe zit het met de camera stickers die ik moet plaatsen.

Het is een "Voor het publiek toegankelijke besloten plaats, waarvan de toegang wordt afgebakend door een onroerend bouwwerk (bijv.: gebouw)" ==> ben ik juist?
Dan mag ik een sticker van 0.15 op 0.10 plaatsen?
En mijn gegevens zouden er ook op moeten staan (naam + gsm nr)?

Waar moet ik deze plaatsen? Zoals eerder geschreven, filmt 1 camera de oprit en de andere camera filmt de voortuin . Mag ik deze sticker plakken aan de voordeur? Of moet dit waar de camera begint de filmen (dus op m'n brievenbus vooraan de oprit?)
Het postadres en, in voorkomend geval, het e-mailadres of het telefoonnummer, waarop de verantwoordelijke voor de verwerking of zijn vertegenwoordiger bereikt kan worden.

Je kan ook je e-mail, of een e-mail die je enkel voor dat doeleind gebruikt (denk aan: [email protected]) vermelden. Mensen moeten u gewoon kunnen bereiken met vragen.
Dat pictogram moet waarschuwen aan mensen dat ze gefilmd worden, dus in principe op een plek waar ze nog kunnen beslissen om rechtsomkeer te maken, en niet 15m diep in uw gefilmd gebied zou ik denken.

Volgens de letter van de wet is de straat publiek domein en mag je die eigenlijk niet filmen.
 
Ik heb daar eerlijk gezegd niet achter gekeken en tot op heden nog geen problemen mee gehad.

De politie is zelf al op die 5 jaar 3x aan mijn deur om de beelden komen vragen toen er ingebroken werd in de straat en iemand eens vluchtmisdrijf gepleegd had.
 
Over camera's gesproken: welke raden jullie aan? Ik zou er 2 plaatsen (oprit en tuin). De elektriciteitskabel is al getrokken naar de tuin dus daar hoeft er sowieso geen zonnepaneel bij. Ik heb mijn oog laten vallen op de Eufycam.
 
En hoe zijn je camera's verbonden met het internet?
Ze raden eveneens per kabel en niet per wifi.

Ik heb deze laten plaatsen, 2 aan oprit en 1 in tuin.

Dahua dome camera HDW5449
Samen met mn alarm systeem, ajax
 
En hoe zijn je camera's verbonden met het internet?
Ze raden eveneens per kabel en niet per wifi.

Ik heb deze laten plaatsen, 2 aan oprit en 1 in tuin.

Dahua dome camera HDW5449
Samen met mn alarm systeem, ajax
Het zal WiFi worden. Waarom worden deze afgeraden?
 
Over camera's gesproken: welke raden jullie aan? Ik zou er 2 plaatsen (oprit en tuin). De elektriciteitskabel is al getrokken naar de tuin dus daar hoeft er sowieso geen zonnepaneel bij. Ik heb mijn oog laten vallen op de Eufycam.
Heb hier een gehele installatie van eufy en is wel top. Nooit problemen, werkt goed.
De batterij van de camera gaat 1j gemakkelijk mee en laadt met usb op paar uurtjes vol.
PThDn08.jpeg
 
Over camera's gesproken: welke raden jullie aan? Ik zou er 2 plaatsen (oprit en tuin). De elektriciteitskabel is al getrokken naar de tuin dus daar hoeft er sowieso geen zonnepaneel bij. Ik heb mijn oog laten vallen op de Eufycam.
2nd die eufycam.
Heb ze nu bijna een jaar draaien en content van.

De s330 communiceert trouwens niet over wifi maar 864mhz naar de homebase.
Bij mij met drie muren en ongeveer 20m tussen alvast geen probleem.
Gezichtsherkenning werkt na wat training ook zeer goed.

Last but bot least voor mij, hij babbelt met Homey.
 
2nd die eufycam.
Heb ze nu bijna een jaar draaien en content van.

De s330 communiceert trouwens niet over wifi maar 864mhz naar de homebase.
Bij mij met drie muren en ongeveer 20m tussen alvast geen probleem.
Gezichtsherkenning werkt na wat training ook zeer goed.

Last but bot least voor mij, hij babbelt met Homey.
Ook met de GSM te verbinden veronderstel ik?
 
Voor mensen met Eufy, kun je bijvoorbeeld makkelijk modes instellen van alarm? Bijvoorbeeld een ‘nacht’ modus waarin bepaalde sensoren wel het alarm triggeren en bepaalde niet?

Maar dan daarnaast nog een ‘afwezig’ mode waarin alles getriggerd is?
 
Terug
Bovenaan