Heb ik iets gemist? De witte kliffen, daar waren de auto’s toch links aan het rijden? Ik weet dat die ook in Bretagne zijn maar daardoor had ik het toch op dover. Of halen ze shots chronologisch door elkaar?
Aan het einde hebben ze de uitleg gedaan, dat was inderdaad Dover maar daarna ging de klep toe en zijn ze gewoon terug gevlogen, hoewel ik het programma en concept wel leuk vind is het toch gewoon onmogelijk als kijken om een idee te hebben waar ze effectief zitten? Ze hebben aan het einde alles uit de doeken gedaan maar er was toch geen enkele tip, zelfs verdoken tip, die je naar Parijs kon linken?
 
Aan het einde hebben ze de uitleg gedaan, dat was inderdaad Dover maar daarna ging de klep toe en zijn ze gewoon terug gevlogen, hoewel ik het programma en concept wel leuk vind is het toch gewoon onmogelijk als kijken om een idee te hebben waar ze effectief zitten? Ze hebben aan het einde alles uit de doeken gedaan maar er was toch geen enkele tip, zelfs verdoken tip, die je naar Parijs kon linken?
De tips worden uitgelegd op vtm go in extra programma, heb dat zelf niet gezien dus weet niet of er iets naar verwees.

Anyway, vtm en tips 🙄
 
Had het op Versailles gezet, Parijs leek me net iets te voor de hand liggend :crazy:. Nu ja, zat er toch niet ver af. Khad met Google Lens een foto genomen van het kasteel en die gaf aan dat het in Chambly Frankrijk lag.
 
dan was zijn kompas toch juist met naar het oosten te gaan , toch ook wel een misse dat dat mee was in de eerste plaats :p
Als ik het huist heb was het toch heel in het begin dat hij dat zei, voordat ze die kliffen in dover te zien kregen, op die moment zou ze dus naar westen gevlogen moeten hebben en niet naar het oosten.
Tenzij ze die beelden niet in de juiste chronologische volgorde gemonteerd hebben uiteraard.
 
Het was toch van begin duidelijk dat ze nooit in Engeland, Wales of Schotland zaten?

“Roadtrip doorheen Europa”

Verenigd Koninkrijk is geen Europa meer e… En op de beelden van de douane kon je zie dat het in sept 2022 werd opgenomen.
 
  • Unsure
Waarderingen: math
Het was toch van begin duidelijk dat ze nooit in Engeland, Wales of Schotland zaten?

“Roadtrip doorheen Europa”

Verenigd Koninkrijk is geen Europa meer e… En op de beelden van de douane kon je zie dat het in sept 2022 werd opgenomen.
Er is wel een verschil tussen Europa en de Europese Unie.
Het Verenigd Koninkrijk is en zal altijd een deel van Europa zijn, ze zijn echter wel uit de Europese Unie gestapt.
 
Als ik het huist heb was het toch heel in het begin dat hij dat zei, voordat ze die kliffen in dover te zien kregen, op die moment zou ze dus naar westen gevlogen moeten hebben en niet naar het oosten.
Tenzij ze die beelden niet in de juiste chronologische volgorde gemonteerd hebben uiteraard.
Ze zullen wel gefoefeld hebben met de beelden , anders weinig zin om een kompas te hebben als je het niet kant lezen .
 
Moet zeggen dat afgaande op de zogezegde tips van het programma het idd moeilijk/onmogelijk was als kijker om de locatie goed te hebben zonder hulpmiddelen van het internet. Mijn gok was dat ze in de Vogezen ergens waren omdat het me gewoon te kostelijk leek en tijdrovend om maar een paar dagen in Engeland te zijn en dan al terug te keren naar het Europese vasteland 😅 Mijn vriendin was maar raar aan het kijken bij de gok en verstond niets van mijn uitleg 😂
 
Het was toch van begin duidelijk dat ze nooit in Engeland, Wales of Schotland zaten?

“Roadtrip doorheen Europa”

Verenigd Koninkrijk is geen Europa meer e… En op de beelden van de douane kon je zie dat het in sept 2022 werd opgenomen.

Een nickchange is hier duidelijk vereist.

Is vrij onmogelijk om te weten waar ze zitten als kijker denk ik. De kaas en wijn die ze kregen op de bus was misschien wel een tip, maar ja...
 
Los van mijn slimme opmerking lag het er toch te dik op.

Rode telefooncel toen ze mochten uitstappen, die kerel dat Engels sprak aan dat kasteel, 3 mini’s met 3 vlaggen op.

Soit, ik zat er met Parijs los op toen er iemand zei: Lang geleden dat ik hier nog ben geweest, dus moest direct denken aan een schoolreis, en in middelbaar zijn toch veel scholen die naar Parijs gaan.
 
Roald Dahl is Brits en ze spurten weg.
Euhm Wales, Schotland en Engeland zijn alle 3 deel van Groot-Brittannië :rofl:

De camper werd gecontroleerd maar vliegtuig niet. Dan lijkt me dat die niet gesprongen zijn in GB he
 
Had meteen door dat die douane en dat ontbijt opgezet spel was. Had ook Parijs gezegd want dacht de Sacre coeur te herkennen aan de kleuren van de kalksteen. Gelukkig is die veel gebruikt in Parijs :)


Ook de opmerking dat het lang geleden was dat iemand er geweest was gaf idd wat weg.

cUJ5T70.jpeg


Voor de exacte locatie:

 
Laatst bewerkt:
Hoe kan die Natifa eigenlijk in hemelsnaam zesde zijn? Moest ze niet in top 4 zitten gezien ze allemaal wisten dat het Parijs was. Of waren andere kandidaten ook op Parijs aan het inzetten? In dat geval hebben zij alvast meer hints gezien dan de kijker (logisch). In het andere geval… weet Natifa de Eiffeltoren blijkbaar niet te herkennen 😄

Edit: in de extra hints aflevering op vtm go waren er wel een paar hints naar Parijs, o.a. De button van de wandelaars en het riooldeksel, dus ik vind het toch nog straf dat sommigen ook op Parijs zaten.
 
Laatst bewerkt:
Toen ze al in de bus zaten en over een landweg reden zag je verkeersborden aan de rechterkant van de weg. Dat is voor voertuigen die rechts rijden en zeker niet in GB. Na de kliffen van dover maakte het vliegtuig een bocht naar links dus in de richting van Frankrijk.
Voor volgende week zag je een voorstukje, een meer tussen bergen, ik meende Konigssee nabij Berchtesgaden te herkennen.
 
Ik heb de eerst aflevering gemist en nog maar net bekeken.
Eerste dat ik dacht: "Ik ga mijne microsoft flightsim opstarten om eens te zien wat we herkennen adhv die lucht foto's :)
 
Klompn, wuk es dadde int Engels? Klomps?

Peninsula, wuk veur e moeilijk woord es dadde? (En dat is dan een steward :/)

Roald Dahl, wien es da?

Sjonge jonge jonge :)
 
Terug
Bovenaan