Die laatste proef was echt belachelijk eenvoudig en niet alleen voor de kijker. Het is niet voor niks dat hij het al juist had bij de tweede poging.
Soit. meningen verschillen maar ik vond het niks.
 
Er was zojuist een korte reportage over het programma op VTM Nieuws. Ze zeiden dat het een investering was van 4 miljoen euro (dus zoals gedacht een redelijk duur programma) met oog op verkoop in het buitenland. Dat is uiteindelijk gelukt.

Ze plannen ook nog een tweede seizoen voor VTM en zijn op zoek naar kandidaten (ondanks de lagere kijkcijfers maar mss dankzij de goede verkoop).

De laatste aflevering start in Pairi Daiza, panda vs witte tijgerin en de Bali tempel.
Van die 4 miljoen zullen ze al wel wat terug gezien hebben via sponsoring. Tonisteuner, Lidl, kasteelbier, sleepworld. Vond het toch wel wat overdreven qua reclame in het programma, op het storende af. Flesje water van een ander merk blurren, gloednieuwe sleepworld matrassen in die abdij, ad fundum een limonade leegdrinken als proef, een andere proef koken met enkel ingrediënten die duidelijk van een bepaalde winkel kwamen. Met zekerheid dat toen (ik denk dat Steffie was) zei tegen Gino gij David Hasselhoff van de Lidl als ze daar aan het zwemmen waren dat ze eerst een andere winkel gezegd had en ze een retake genomen hebben wegens de sponsor die niet tevreden zou zijn. Hoewel ik die uitdrukking nu ook niet bepaald positieve reclame noem.
 
Ik vind 50k eigenlijk wel absurd veel geld voor te winnen. Ik weet dat het een ander soort programma is, maar bij de mol verdien je misschien 20k max.

Je ziet ook zo hard dat sommige kandidaten een beetje te hard van de post-programma fame genieten. Steffie op kop met haar social media …

Maar misschien zaag ik gewoon 😄.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 50k eigenlijk wel absurd veel geld voor te winnen. Ik weet dat het een ander soort programma is, maar bij de mol verdien je misschien 20k max.

Je ziet ook zo hard dat sommige kandidaten een beetje te hard van de post-programma fame genieten. Steffie op kop met haar social media …

Maar misschien zaag ik gewoon 😄.
Ik bekijk het eerder andersom: de prijzenpot in De Mol is gewoon heel laag, maar 50k voor dit soort programma's is imo heus wel normaal en dus niet absurd veel voor een programma waar ge als kandidaat drie weken aan deelneemt en dat een van dé paradepaardjes van de zender is van het tv-seizoen. Als ge dan ziet dat die gezinnen in dat nieuw programma van Jens Dedoncker op zaterdagavond (Wie Zoekt Die Wint) doorgaans ook al rond de 25.000 winnen om een half uurtje (pak een dagje rekening houdend met dat de opnames wel langer duren) bezig te zijn, dat is al veel absurder ;)
 
Ik bekijk het eerder andersom: de prijzenpot in De Mol is gewoon heel laag, maar 50k voor dit soort programma's is imo heus wel normaal en dus niet absurd veel voor een programma waar ge als kandidaat drie weken aan deelneemt en dat een van dé paradepaardjes van de zender is van het tv-seizoen. Als ge dan ziet dat die gezinnen in dat nieuw programma van Jens Dedoncker op zaterdagavond (Wie Zoekt Die Wint) doorgaans ook al rond de 25.000 winnen om een half uurtje (pak een dagje rekening houdend met dat de opnames wel langer duren) bezig te zijn, dat is al veel absurder ;)
Ik heb er intussen over nagedacht en het bedrag van de mol ligt misschien inderdaad te laag. Ik weet dat ze theoretisch 60k kunnen verdienen maar elk seizoen ligt in de praktijk eigenlijk maar rond de 15k. Misschien zou dat het incentief van de kandidaten ook vergroten om wat beter hun best te doen in plaats van vals te mollen (alhoewel dat ook wel in de spirit van het programma is I guess).
 
Dat is natuurlijk nog niks in vergelijking met wat ze bijvoorbeeld aan prijzengeld geven in Amerika, miljoen dollar voor die talenten shows à la America got talent.

Budget is daar natuurlijk niet te vergelijken met België.
 
De reünie-aflevering is maar een saaie boel, het is een beetje de kandidaten maar vooral een samenvatting van "Bestemming X: het complot" met behind the scenes. Ik hoop dat de volgende editie wat wordt bij geschaafd en dan wordt het een knaller (hoewel ik het niet zie stijgen richting een miljoen kijkers). Ongetwijfeld zullen de buitenlandse versies de originele tv-makers inspireren.
 
De reünie-aflevering is maar een saaie boel, het is een beetje de kandidaten maar vooral een samenvatting van "Bestemming X: het complot" met behind the scenes. Ik hoop dat de volgende editie wat wordt bij geschaafd en dan wordt het een knaller (hoewel ik het niet zie stijgen richting een miljoen kijkers). Ongetwijfeld zullen de buitenlandse versies de originele tv-makers inspireren.

Volgende week (ofja, komende zaterdag al) is er nog een laatste aflevering die meer "the making of" lijkt te zijn. Gisteren had idd weinig toegevoegde waarde.
 
Nog eens een "making of", als er 10% nieuwe beelden zijn zou het al veel zijn. Ik neem aan dat de makers ons achterover wilden blazen om er nog een aflevering aan te wijden, maar dat gevoel is bij vele kijkers toch niet zo hard. Ik zal zaterdag dan eens doorspoelen en virtueel een schouderklopje aan de makers geven voor goede moed volgend seizoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan