Gino speelt het inderdaad wel slim, behalve de trein tactiek dan, maar 'k vind geen leuke figuur dus hoop dat hij niet wint
 
Heeft deze show eigenlijk goed gepresteerd qua kijkers? Ik heb de indruk dat er maar matige interesse is, maar ik kan verkeerd zitten. Het is vooral dat ik een heel aantal deelnemers gewoonweg unlikable vond. Eigenlijk vond ik gewoon Jeff tof 😅.

Gino: dat is niet slim, ge moet uw armen breed zwaaien
Ook Gino: loopt onmiddellijk schuin en loopt tegen de tussenmuur
 
Laatst bewerkt:
Ja ik vind het programma wel tof, ook om als kijker mee te raden 'live'. Maar klopt de groep was minder dan bv de groep nu in de mol. En dat doet ook wel wat aan de beleving van zo'n programma als kijker. Het enige jammere dat ik nu wel vind is dat ze het aankondigen als de grote reis door Europa maar echt ver zijn ze niet gereden en bv. nu de bestemming in België en vorige weken ook al in de buurt eigenlijk. Ik had gedacht dat ze echt meer noordelijke/zuidelijk/oostelijk gingen trekken en dus minder 'in de buurt' zouden blijven.
 
Ja ik vind het programma wel tof, ook om als kijker mee te raden 'live'. Maar klopt de groep was minder dan bv de groep nu in de mol. En dat doet ook wel wat aan de beleving van zo'n programma als kijker. Het enige jammere dat ik nu wel vind is dat ze het aankondigen als de grote reis door Europa maar echt ver zijn ze niet gereden en bv. nu de bestemming in België en vorige weken ook al in de buurt eigenlijk. Ik had gedacht dat ze echt meer noordelijke/zuidelijk/oostelijk gingen trekken en dus minder 'in de buurt' zouden blijven.
Ik had ook verwacht dat het wat oostelijker of westelijker ging gaan. En misschien ook wat jammer dat ze het concept misleiding na een aflevering of 2 ook hebben laten varen, toch vanuit het perspectief van de kijker.
 
Ik had ook verwacht dat het wat oostelijker of westelijker ging gaan. En misschien ook wat jammer dat ze het concept misleiding na een aflevering of 2 ook hebben laten varen, toch vanuit het perspectief van de kijker.
Ja er is nog veel progressie mogelijk , eigl zijn ze gewoon naar kroatie gereden en terug . En idd de misleiding was precies van korte duur. Tis een gemiddeld programma geworden uiteindelijk (nog 1 te gaan wel)
 
Dat ze in België zaten werd wel heel snel duidelijk, 1830, Comte -> voor een keer wist ik meteen dat ze in BE zaten, lol.

Ik zei al vanaf aflevering 1 dat ze in Antwerpen gingen eindigen, en ik blijf daar wel bij gezien de 'we zitten op 100km van de eindbestemming' van deze aflevering en de huidige exitlocatie. Al zag de preview van de finale er wel allesbehalve Antwerpen uit. :oi22:

Wel blij dat Jef eruit is, was mn minst favoriete kandidaat.
 
Dat ze in België zaten werd wel heel snel duidelijk, 1830, Comte -> voor een keer wist ik meteen dat ze in BE zaten, lol.

Ik zei al vanaf aflevering 1 dat ze in Antwerpen gingen eindigen, en ik blijf daar wel bij gezien de 'we zitten op 100km van de eindbestemming' van deze aflevering en de huidige exitlocatie. Al zag de preview van de finale er wel allesbehalve Antwerpen uit. :oi22:

Wel blij dat Jef eruit is, was mn minst favoriete kandidaat.
Ik dacht dat ze in de kaas zaten :(

Ze gaan gewoon eindigen op tarmac van Kortrijk waar ze begonnen zijn!
 
Dat ze in België zaten werd wel heel snel duidelijk, 1830, Comte -> voor een keer wist ik meteen dat ze in BE zaten, lol.

Ik zei al vanaf aflevering 1 dat ze in Antwerpen gingen eindigen, en ik blijf daar wel bij gezien de 'we zitten op 100km van de eindbestemming' van deze aflevering en de huidige exitlocatie. Al zag de preview van de finale er wel allesbehalve Antwerpen uit. :oi22:

Wel blij dat Jef eruit is, was mn minst favoriete kandidaat.
Ik ben oprecht verbaasd dat Jef je MINST favoriete is? Consistent een sterke speler, sympathiek, weinig arrogant?
 
Ik ben oprecht verbaasd dat Jef je MINST favoriete is? Consistent een sterke speler, sympathiek, weinig arrogant?

Ik hou er niet zo van als mensen met een enorm voordeel een wedstrijd kunnen inkomen. Daarom vind ik in de mol het nu bv ook bullshit dat de slechtste speler een herkansing krijgt.
 
Heeft deze show eigenlijk goed gepresteerd qua kijkers? Ik heb de indruk dat er maar matige interesse is, maar ik kan verkeerd zitten.
Volgens de CIM kijkcijfers is het programma begonnen aan 500.000 kijkers maar gezakt richting 350.000 kijkers dus velen vonden het niet interessant genoeg om verder te kijken. Met de "heatmap" voor de X merkte je ook dat het in het begin zoeken was maar na 4 afleveringen zaten de overblijvende kijkers er quasi pal op, dat knabbelt wss ook wat aan de "fun" om echt gericht te kijken. En idd, weinig misleiding dus gewoon wachten tot ze enkele shots buiten hebben om dan op te letten (kan natuurlijk zijn dat het voor een VTM kijker niet te moeilijk mag zijn, ook een redenering).

Tijdens de aflevering zelf zijn er ook weinig "stakes", enkel op het einde is er die X, mss dat sommige kijkers het dan tijdverspilling vinden om de "opvulling" te zien als enkel de laatste twee minuten vitaal zijn. Mocht je ondertussen een aantal bonus-kilometers kunnen winnen (zoals in Venetië) zou dat het mss iets spannender maken (en nog zenuwslopender voor de kandidaten). Ik denk bvb aan Gino die weinig spelletjes won maar zijn X zat altijd dicht genoeg (of enkele keren niet zo slecht als zijn tegenspelers) waardoor hij uiteindelijk in de finale zit.

Ik dacht dat ze nog naar Spanje zouden gaan vanuit Italië en dan eindigen in Zweden of Noorwegen waar de blokhut van Kevin Janssens indrukken van heeft, maar de tarmac van Kortrijk (of luchthaven Oostende) lijken nu de grote kanshebbers.
 
Die blokhut is letterlijk de eindbestemming met zicht op zee, dat lijkt mij nu niet direct iets dat ge terugvindt op de tarmac van Kortrijk of op de luchthaven van Oostende? :unsure:
 
Die blokhut is letterlijk de eindbestemming met zicht op zee, dat lijkt mij nu niet direct iets dat ge terugvindt op de tarmac van Kortrijk of op de luchthaven van Oostende? :unsure:

Plot twist: hij zit gewoon in de studio in Vilvoorde en alles wat we zien is combinatie van decor + greenscreen. :unsure:
 
Ik gok dat hij ergens aan de Opaalkust zit, en dat je z'n huisje al in de eerste aflevering kon spotten vanuit het vliegtuig. :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Het format op zich is wel tof maar nu schort er wel nog wat aan. Een halve aflevering aan een kasteelspel wijden om dan als winnaar 1 vraag te mogen stellen. In vorige afleveringen ganse spellen spelen om dan eens 10min door een raam te kijken om dan nog enkele uren op de bus te zitten en eigenlijk alweer in een helemaal andere streek te eindigen. Kevin Janssens die plots opduikt in Venetië alhoewel hij reeds gezegd had dat ze hem enkel op de laatste bestemming terug gingen zien. Spellen die soms raar in elkaar zitten. De ene wint een zangwedstrijd en krijgt direct een ganse aflevering constant voordeel en kan tegen het einde van de aflevering 1vs1 strijden om de locatie.
 
Inderdaad, alhoewel ik de spellen zelf wel echt van hoge kwaliteit vind. Daar zit toch wel wat geld, energie en tijd achter. Die in Venetië (alhoewel heel moeilijk) en in het kasteel blijven me toch bij.
 
Als ik me niet vergis is het programma bedacht door ex-makers van De Mol, en dat merkt ge ook wel.
Het concept vind ik echt wel origineel en ergens wel leuker dan De Mol (waar we zowat alles wel "gehad hebben" na al die seizoenen), maar de uitwerking kon mss beter.
Zou ge dit programma laten maken door de makers van De Mol dan zou ge echter absolute toptelevisie gekregen hebben.
 
Terug
Bovenaan