Het is ook een nieuw format denk ik? Als ze dit terug zouden maken zou het volgende seizoen al heel wat beter zijn.
Maar met zo een tegenvallende kijkcijfers komt er waarschijnlijk geen tweede seizoen.
 
Ze hadden een campagne gemaakt met 2,4 miljoen postkaartjes en de spelletjes zagen er redelijk duur uit om op te zetten, enkel met kijkcijfers richting het miljoen (en niet dalend naar 350.000) lijkt een tweede seizoen zeker. Ik denk dat ze het droppen en wss 2, 3 andere programma's kunnen maken met hetzelfde budget om de reclameblokken te kunnen verkopen.
 
Zou het spijtig vinden, 'k vind dit wel nog een tof programma. Plus het is een origineel uit België dat met gemak zou kunnen verkocht worden aan andere landen
 
Programma heeft wat groeipijnen, het is niet spot on maar het heeft wel potentieel.

Ik kan me wel in de meeste feedback vinden. Aflevering 1, aflevering Venetië en aflevering gisteren vond ik de beste. Met wat mindfucks etc. De andere waren meh. De opdrachten an zich vind ik wel erg goed, soms zelfs beter dan De Mol. Maar de reward/incentive games > X zetten zit soms wat scheef. En het hele 'raad mee' aspect moeten ze gewoon eruit halen want met moderne technologie kan iedereen "raden" waar ze zitten.

Voor een eerste seizoen geslaagd en zeker potentieel om op te bouwen. Maar met 350k viewers zal dit wss niet winstgevend genoeg blijken voor een S2.
 
Als ik me niet vergis is het programma bedacht door ex-makers van De Mol, en dat merkt ge ook wel.
Het concept vind ik echt wel origineel en ergens wel leuker dan De Mol (waar we zowat alles wel "gehad hebben" na al die seizoenen), maar de uitwerking kon mss beter.
Zou ge dit programma laten maken door de makers van De Mol dan zou ge echter absolute toptelevisie gekregen hebben.
Ik moet lachen met de gedachte dat de productie van de mol deze opdrachten zou doen: jullie krijgen een tip voor de bestemming als jullie de juiste maskers kunnen kiezen in Venetië, maar enkel als het andere team erin slaagt om 3 garnalen te vangen met dit net met veel te grote gaten. Also, Kevin Janssens strooit naderhand zout in de wonde dat er goed gesaboteerd is geweest in deze heel erg gemakkelijke opdrachten.
 
Gewoon een insinuatie/theorie van mij over waarom onderstaande persoon volgens mij gewonnen heeft:

ik zag op TikTok dat Dorien tegenwoordig rondreist met een omgebouwde campervan. Dat lijkt me nu wel eens echt iets dat ge koopt wanneer ge als reislustige 28-jarige vrijgezel 50.000 euro wint...
 
Gewoon een insinuatie/theorie van mij over waarom onderstaande persoon volgens mij gewonnen heeft:

ik zag op TikTok dat Dorien tegenwoordig rondreist met een omgebouwde campervan. Dat lijkt me nu wel eens echt iets dat ge koopt wanneer ge als reislustige 28-jarige vrijgezel 50.000 euro wint...
Hmmmm
Volg Dorien toch al een aantal jaren op instagram, allé hare opwandelpagina toch.
Die omgebouwde campervan heeft ze toch al een tijdje.
Weet nie van wanneer de opnames zijn
 
Er was zojuist een korte reportage over het programma op VTM Nieuws. Ze zeiden dat het een investering was van 4 miljoen euro (dus zoals gedacht een redelijk duur programma) met oog op verkoop in het buitenland. Dat is uiteindelijk gelukt.

Ze plannen ook nog een tweede seizoen voor VTM en zijn op zoek naar kandidaten (ondanks de lagere kijkcijfers maar mss dankzij de goede verkoop).

De laatste aflevering start in Pairi Daiza, panda vs witte tijgerin en de Bali tempel.
 
Laatst bewerkt:
Er was zojuist een korte reportage over het programma op VTM Nieuws. Ze zeiden dat het een investering was van 4 miljoen euro (dus zoals gedacht een redelijk duur programma) met oog op verkoop in het buitenland. Dat is uiteindelijk gelukt.

Ze plannen ook nog een tweede seizoen voor VTM en zijn op zoek naar kandidaten (ondanks de lagere kijkcijfers maar mss dankzij de goede verkoop).

De laatste aflevering start in Pairi Daiza, panda vs witte tijgerin en de Bali tempel.
De bus hebben ze nu toch al, dus ze zouden wel zot zijn als ze geen tweede seizoen zouden doen.
 
De bus hebben ze nu toch al, dus ze zouden wel zot zijn als ze geen tweede seizoen zouden doen.
Die bus zou volgens dit artikel tussen een half miljoen en 1 miljoen euro hebben gekost om uit te rusten met allerlei camera's en andere inrichting.

Officieel persbericht van BBC voor de buitenlandse versie:
 
Cava finale en een goeie winnaar.
Voor het 2de seizoen mogen ze wel eens wat minder uitleg geven bij de opdrachten.

Vb:
Gino: ik moet de exits in de juiste volgorde zetten.
Daarna de uitleg aan de kijkers: hij moet nu de exits in de juiste volgorde zetten.

heh-well-no.jpg
 
Ma lol, ik snap zo'n comments niet. Ik denk niet dat gij beseft hoeveel werk hier in gestoken is en hoe alles tot in de details met elkaar gelinked is. Vind dat echt wel chapeau hoe ze dit achter de schermen in elkaar gestoken hebben. Voor de rest is het pure ontspanning op een maandagavond.
So? Ik vond het einde een anticlimax. Er was niks spannends aan, 10 minuten voor het einde wist je al wie er ging winnen.
Ze hadden beter een constructie opgezet waarbij er op het laatste nog een kruisje moest gezet worden, nu was het gewoon een afvalrace.
 
Dat is toch gewoon niet waar? Tijdens de hele opdracht zijn er wel 100 dingen geweest waarbij het verschil gemaakt kon worden maar het is uiteindelijk slechts in de laatste opdracht beslist. En zelfs dan nog had je daar op het einde nog een proef waarbij het in principe ook nog eens kon gebeuren dat de achterligger terug kan komen.
 
Terug
Bovenaan