Beste rook- en koolstofmelder

TRUMP

Member
Dag allen,

ik zou graag een combo toestel hebben, dat lijkt me het makkelijkst.
mijn moeder en zus willen ook al ene, dus, als er een actie of set is waarbij er 3 in 1 pack zitten, is dat ook goed :)

Dus concreet: geen modern gedoe die met je telefoon kan verbonden worden, das allemaal niet nodig.
een gewoon COMBO toestelletje die zowel rook (brand) als koolstof (gaslek) detecteert.

Liefst met een lange batterijduur, want we zouden dat al eens uit het oog durven verliezen.

Welke raden jullie aan, of hebben jullie thuis?
 
Idd de Fire Angel, heb ze hier als rookmelder en dat is een pak kwalitatiever dan de meeste brol die je koopt. Ze zijn dan ook wel iets prijziger.
 
Niet volledig een antwoord op je vraag, want wel "smart home" maar wij hebben Google Nest toestellen en zijn daar heel tevreden over. Al eens nodig gehad door een akkefietje met de kachel dus al eens écht getest.
 
Niet volledig een antwoord op je vraag, want wel "smart home" maar wij hebben Google Nest toestellen en zijn daar heel tevreden over. Al eens nodig gehad door een akkefietje met de kachel dus al eens écht getest.
Idd, het is niet echt wat Trump vraagt, maar ook ik kan het enkel aanraden. Is redelijk duur dus had eerst een combinatie van Nest Protects en gewone rookmelders, maar die gewone rookmelders gaan vaak af wanneer het niet nodig is en de batterijen zijn snel leeg. Heb dus gewoon effe door de zure appel gebeten en ondanks onze laagbouw (waar je dus in principe maar 1 hoeft te hangen) hebben we 4 Nest Protects gehangen. Geven nooit vals alarm en batterijen gaan zeer lang mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Tot als de batterij wat laag begint de worden bij de Nests. Begint hij false positives te geven en sirene af te gaan om 2am. Ergste van al is dat je die niet zomaar af krijgt ook niet.
 
Idd de Fire Angel, heb ze hier als rookmelder en dat is een pak kwalitatiever dan de meeste brol die je koopt. Ze zijn dan ook wel iets prijziger.
Daar zou ik zo zeker niet van zijn. Had er voor hier 4 gekocht, eentje voor elke verdieping + een reserve. Eentje heeft 2 weken correct gewerkt alvorens meerdere keren vals alarm te geven. Waren nog fonkelnieuw en niets van vuil aan te zien. Na die laatste keer om 3u 's nachts was die plots erg snel gedemonteerd...
 
Daar zou ik zo zeker niet van zijn. Had er voor hier 4 gekocht, eentje voor elke verdieping + een reserve. Eentje heeft 2 weken correct gewerkt alvorens meerdere keren vals alarm te geven. Waren nog fonkelnieuw en niets van vuil aan te zien. Na die laatste keer om 3u 's nachts was die plots erg snel gedemonteerd...
Dan had je inderdaad een slechte.. wat overal kan.

Ik had er hier eerst 11 goedkope hangen en die haperden at random om de haverklap.

Nu sinds 4j vervangen door 11 fire angels en nog geen enkel vals alarm gehad.

11 klinkt veel, maar:

1 inkomhal
1 wasplaats 1
1 wasplaats 2
1 keuken
1 woonkamer
1 trappenhal onder
1 trappenhal boven
3 in de slaapkamers
1 zolder
 
Een merk dat ik zeker NIET kan aanraden is Elro.
Al meerdere keren vals alarm gehad.
Ondertussen is het niet meer voor gekomen, maar da's omdat ik die ook systematisch elke maand grondig kuis.
(Staat in de handleiding dat het ook zo moet, maar komaan, wie the fuck kuist z'n brandmelders elke maand)
 
Wij gebruiken ook Nest Protects. Ik waardeer het zeer dat de app een melding geeft wanneer het tijd is om de batterijen te vervangen. Ook de Pathlight-functie vind ik erg handig.

Aanvankelijk hadden we gekozen voor een goedkoper alternatief, maar na talrijke valse alarmen heb ik de batterijen uit de rookmelders gehaald.

Voor mij is een mensenleven veel meer waard dan die paar honderd euro die je meer betaalt voor de rookmelders.
 
Wij gebruiken ook Nest Protects. Ik waardeer het zeer dat de app een melding geeft wanneer het tijd is om de batterijen te vervangen. Ook de Pathlight-functie vind ik erg handig.

Aanvankelijk hadden we gekozen voor een goedkoper alternatief, maar na talrijke valse alarmen heb ik de batterijen uit de rookmelders gehaald.

Voor mij is een mensenleven veel meer waard dan die paar honderd euro die je meer betaalt voor de rookmelders.
Jaja van mij mogen die ook "iets duurder" zijn, maar heel dat APP gedoe doe ik niet aan mee.
Telefoons liggen toch af snachts bij ons.

Wil gewoon iets deftigs zonder al die toeters en bellen. Fire Angel wekt nu wel mijn interesse...
 
Ik hou de Fire Angel alleszins ook in gedachten. Denk dat ik op termijn mijn Nests wel eens zou vervangen met deze. Zo duur zijn ze nu ook weer niet.
 
Een merk dat ik zeker NIET kan aanraden is Elro.
Al meerdere keren vals alarm gehad.
Ondertussen is het niet meer voor gekomen, maar da's omdat ik die ook systematisch elke maand grondig kuis.
(Staat in de handleiding dat het ook zo moet, maar komaan, wie the fuck kuist z'n brandmelders elke maand)

Hm, ik heb al een aantal jaren Elro's hangen (FS4610) en nog nooit gekuist, nog geen enkele valse melding gehad.
 
Fire Angel SCB10-INT

Batterij gaat 10j mee, na die tijd moet je het toestel ook vervangen.
Ik ga voor deze gaan denk ik.

Wel oppassen voor de mensen die er ook ene willen kopen. Dat je zeker die SCB10-int neemt.
Er zijn namelijk veel gewone fire angels, die enkel rook detecteren.
 
Pas op, misschien geven die in het geheel GEEN melding meer natuurlijk :p

Dat zou een groter probleem zijn! In ieder geval piept hij om de zoveel maanden (?) eens om aan te geven dat hij nog werkt - zou ook wel mogen voor iets dat 10 jaar moet meegaan :)
 
Jaja van mij mogen die ook "iets duurder" zijn, maar heel dat APP gedoe doe ik niet aan mee.
Telefoons liggen toch af snachts bij ons.

Wil gewoon iets deftigs zonder al die toeters en bellen. Fire Angel wekt nu wel mijn interesse...
Ik heb net voor connected devices gekozen zodat ALS er iets is ik dat meteen weet en ook actie kan ondernemen (vooral voor onze honden).
 
Idem,
Heb er hier overal 'analoge' hangen, maar komt binnenkort toch een melder bij van eufy die Alarm doorstuurt naar m'n smartphone...
 
geen idee of je ze al gekocht heb maar best koop je de toestellen toch apart wegens de voorschriften voor plaatsing. Een rookdetector hang je namelijk zo dicht mogelijk tegen het plafond. Een koolmonoxide melder op ademhoogte.
 
Dan had je inderdaad een slechte.. wat overal kan.

Ik had er hier eerst 11 goedkope hangen en die haperden at random om de haverklap.

Nu sinds 4j vervangen door 11 fire angels en nog geen enkel vals alarm gehad.

11 klinkt veel, maar:

1 inkomhal
1 wasplaats 1
1 wasplaats 2
1 keuken
1 woonkamer
1 trappenhal onder
1 trappenhal boven
3 in de slaapkamers
1 zolder

Waarom zoveel :p ?

Ik dacht dat er maar 1 per verdiep nodig was.
Ik had er hier na 2,5 jaar eindelijk 1 gehangen maar die is er terug af gegaan met de verbouwing en hangt nog niet terug.
 
Terug
Bovenaan