Beste rook- en koolstofmelder

Waarom zoveel :p ?

Ik dacht dat er maar 1 per verdiep nodig was.
Ik had er hier na 2,5 jaar eindelijk 1 gehangen maar die is er terug af gegaan met de verbouwing en hangt nog niet terug.
Omdat ik geen risico’s neem met huisbrand.

Toch maar een zeer minieme investering.

1 per verdiep vind ik sowieso te weinig. Als er eentje faalt heb je al niks meer.

In uw slaap ruik je niks trouwens.
 
Omdat ik geen risico’s neem met huisbrand.

Toch maar een zeer minieme investering.

1 per verdiep vind ik sowieso te weinig. Als er eentje faalt heb je al niks meer.

In uw slaap ruik je niks trouwens.

Je offline brandalarm gaat wel geen huisbrand tegenhouden. De slimme versies misschien al iets meer omdat je dan kan reageren als je van huis bent.
 
Wij hebben er ook 7.
Garage
Living
Gang beneden
Gang boven
3 slaapkamers

Ik heb dan ook nog een branddeken en een grote brandblusser staan.
Vooral voor mijn gemoedsrust, de kans dat ik ooit zelf een brand blus lijkt mij klein.
 
Je offline brandalarm gaat wel geen huisbrand tegenhouden. De slimme versies misschien al iets meer omdat je dan kan reageren als je van huis bent.
Hier hangen er toch ook 5, we hebben wel plafondhoge deuren beneden. Dus daar gaat de rook zich snel verspreiden en bijgevolg weinig nood aan meer.

Dan wou ik ook nog eens dat ze allemaal gekoppeld werken, als het alarm afgaat in de berging of bureau beneden wil ik graag wakker zo snel gemaakt worden.
 
Hier thuis hebben we koppelbare van X-sense. Deze zijn ook iets duurder maar hadden de beste recensies, en het koppelen is makkelijk. In de keuken hangt een hittemelder van ELRO.
 
Koppelbaren rookmelders zijn aan te bevelen omdat ze allemaal signaal geven als er eentje rook opmerkt. Verder gewoon op letten dat ze een CE keurmerk hebben en ze goed onderhouden / testen / vervangen wanneer nodig. Ikzelf weet niet of er goede koppelbaren combi toestellen bestaan met CO detectie. Zou die eerder afzonderlijk van elkaar kopen.

Zie ook:
 
de Angelfire's zijn toegekomen. zien er idd deftige dingen uit! thx hiervoor.


on a side note: die rookmelders die signaal geven op uw gsm.... zie er echt het nut niet van in.
Stel u voor, u krijgt alarm dat er rook is op uw gsm, terwijl ge bij vrienden zit. Je trommelt de brandweer op, en die stellen dan vast: vals alarm.

Nee, die casual angel fire's zijn meer dan ok voor mij. nu 10 jaar op mijn gemak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
de Angelfire's zijn toegekomen. zien er idd deftige dingen uit! thx hiervoor.


on a side note: die rookmelders die signaal geven op uw gsm.... zie er echt het nut niet van in.
Stel u voor, u krijgt alarm dat er rook is op uw gsm, terwijl ge bij vrienden zit. Je trommelt de brandweer op, en die stellen dan vast: vals alarm.

Nee, die casual angel fire's zijn meer dan ok voor mij. nu 10 jaar op mijn gemak.
Ik heb tot nu toe 1 keer alarm gehad en dat was correct. Daarnaast staat hier een camera'tje, kan dat perfect checken. Zoals gezegd is dat bij mij vooral voor mijn huisdieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Waar heeft iedereen zijn brandalarmen hangen? Ik heb er momenteel 1 in de hal beneden, 1 hal boven en in de technische berging (daar staat de CV, omvormer en ventilatie).
In de berging/badkamer beneden zou ik een hittemelder willen hangen aangezien daar de droogkast en wasmachine staat.
Maar hebben jullie dan ook in elke slaapkamer, bureau, woonkamer eentje hangen? Want dan moet ik er nog 6 hangen.
Woonkamer is gedeeld met de keuken, maar wss kan het toch aangezien die 70m2 groot is. Zou dan eentje hangen waar de TV en reciever etc is.
 
on a side note: die rookmelders die signaal geven op uw gsm.... zie er echt het nut niet van in.

Stel u voor, u krijgt alarm dat er rook is op uw gsm, terwijl ge bij vrienden zit. Je trommelt de brandweer op, en die stellen dan vast: vals alarm.

Nee, die casual angel fire's zijn meer dan ok voor mij. nu 10 jaar op mijn gemak.
Liever een keer teveel vals alarm, dan een keer niet op de hoogte zijn wanneer er een echt alarm is.
Waar heeft iedereen zijn brandalarmen hangen? Ik heb er momenteel 1 in de hal beneden, 1 hal boven en in de technische berging (daar staat de CV, omvormer en ventilatie).
In de berging/badkamer beneden zou ik een hittemelder willen hangen aangezien daar de droogkast en wasmachine staat.
Maar hebben jullie dan ook in elke slaapkamer, bureau, woonkamer eentje hangen? Want dan moet ik er nog 6 hangen.
Woonkamer is gedeeld met de keuken, maar wss kan het toch aangezien die 70m2 groot is. Zou dan eentje hangen waar de TV en reciever etc is.
Hal aan voordeur, wasplaats bij gasketel en droogkast, woonkamer/keuken en hobbyruimte waar wel eens met soldeerbout, bunsenbrander, ... gewerkt wordt. Normaal zeggen ze van rookmelders te hangen op de vluchtroute, dus de hal lijkt me het belangrijkste. Daarnaast heb ik gekeken in welke ruimtes het makkelijkst een brand of CO vergiftiging kan ontstaan.
 
Ik heb een rookmelder in de ruimte met wasmachine en droogkast, dit is vlak naast de garage waar de gasketel hangt. Dan ook boven een op de hal maar boven staat niets wat kan in brand schieten dus rook zal van beneden komen en via die melder in de hal passeren.

Zo dan nog eens een melder op elke slaapkamer apart lijkt mij serieus overkill? Enfin.

Buiten die rookmelders ook 2 CO melders, een bij de gasketel en eens in ons kamer op ademhoogte.
 
Ik heb een rookmelder in de ruimte met wasmachine en droogkast, dit is vlak naast de garage waar de gasketel hangt. Dan ook boven een op de hal maar boven staat niets wat kan in brand schieten dus rook zal van beneden komen en via die melder in de hal passeren.

Zo dan nog eens een melder op elke slaapkamer apart lijkt mij serieus overkill? Enfin.

Buiten die rookmelders ook 2 CO melders, een bij de gasketel en eens in ons kamer op ademhoogte.

Mijn schoonvader is brandweerman en telkens komt die daarmee af.
We hebben nu enkel de verplichte rookmelders in de hal hangen en dan 1 in de technische ruimte. Daar komt sowieso een CO melder te hangen ook. En in de berging beneden (2de badkamer eigenlijk) een hittemelder aan het wasmachine/droogkast.

Maar ik heb ook ventilatie D en tussen bvb de 2 achterste kinderkamers en de rookmelder zit telkens een invoer- en afvoerventiel Hoe snel raakt dan rook nog bij de rookmelder in de hal?
- Blauw zijn invoerventielen
- Geel zijn afvoerventielen
- Rood zijn de 2 rookmelders boven
Alle deuren staan over het algemeen open, behalve als de badkamer in gebruik is, is die dicht (maar we gebruiken meestal de badkamer beneden) en de deur van de berging (waar de 2de rookmelder hangt) is altijd dicht. Maar kan me voorstellen als de kinderen ouder worden dat ze de deur dicht doen.

Is het dan niet raadzaam om in die kamers ook rookmelders te hangen? Ze hebben daar een televisie, laptop, switch etc staan.

53648977315_5ba52a2b8e_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Momenteel 5 rookmelders (berging, veranda, keuken, hal beneden, hal boven) en 3 combi rook/CO2 (living en 2 slaapkamers) melders hangen.

Ik heb deze sporadisch bijgekocht en gehangen. Af en toe geeft een batterij de geest met het nodige alarm tot gevolg.

Onlangs 's nachts gewekt door een platte batterij. Bijzonder onaangenaam.

Kan iemand een beter systeem aanraden? De voorkeur dat deze gekoppeld kunnen worden met elkaar (nu niet het geval). Melding krijgen op gsm mag maar is niet noodzakelijk voor mij.
 
Momenteel 5 rookmelders (berging, veranda, keuken, hal beneden, hal boven) en 3 combi rook/CO2 (living en 2 slaapkamers) melders hangen.

Ik heb deze sporadisch bijgekocht en gehangen. Af en toe geeft een batterij de geest met het nodige alarm tot gevolg.

Onlangs 's nachts gewekt door een platte batterij. Bijzonder onaangenaam.

Kan iemand een beter systeem aanraden? De voorkeur dat deze gekoppeld kunnen worden met elkaar (nu niet het geval). Melding krijgen op gsm mag maar is niet noodzakelijk voor mij.
zoals hier aangehaald , en ik ook hierdoor heb aangekocht.

koop die angelfire's en je bent voor 10 jaar op uw gemak.
 
We hebben dit weekend toch maar brandmelders bijgekocht (die 10 jaar meegaan, voor het gemak). Alle slaapkamers hebben elektrische apparaten, in de bureau alleen staan bvb 5 monitoren (2 bureau's + gamen), dus die nemen we mee en dan nog 1 in de woonkamer, dicht bij de TV hoek, ver van de keuken.

Hebben we 9 rookmelders, 1 CO melder en een hittemelder in de 2de badkamer (die met de droogkast en wasmachine). Best veel, maar het laatste wat ik wil is 3 kinderen buitenkrijgen als de halve kooi al brandt. Dus het liefst zo vroeg mogelijk.

Is een CO melder aan de gasmeter ook nog nuttig (die staat beneden in de hal), of werkt dat niet?
 
Ik hoop dat er nog geen verbranding is aan uw gasmeter? Anders zit je wel met grotere problemen, denk ik! :tongue:

Enkel aan de CV-ketel. Daar staat er ene, maar opzich is die ook redelijk nutteloos aangezien de CV-ketel een gesloten systeem is en CO daar niet uit zou mogen kunnen ontsnappen.
En toch raden ze dat aan :p. Maar CO-meter detecteert dus geen gas blijkbaar :).
 
Terug
Bovenaan