besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Toch niks nieuws onder de zon? Beetje kwalijk dat men dit weer wil verpakken als "schrijnend geval waarbij mensen op zoek ging naar alternatieve verwarming. I mean wtf, het was 17 graden.

 
Toch niks nieuws onder de zon? Beetje kwalijk dat men dit weer wil verpakken als "schrijnend geval waarbij mensen op zoek ging naar alternatieve verwarming. I mean wtf, het was 17 graden.

Dees is toch om te lachen hoop ik ? Of heb ik iets gemist ?

Het was dus zijn eerste winter in Europa. Van een gemiddelde minimumtemperatuur van 20 graden in Niger naar een dagenlange koudegolf

laag geschoold, laag inkomen en het koud hebben?
Het meisje met de zwavelstokjes in het echt :(
Voor de lage inkomens hebben we toch het sociaal tarief ? (Tenzij ze op mazout verwarmen natuurlijk)
Dramatisch uiteraard, ik kan me niet voorstellen hoe je leeft voor je zo'n beslissing maakt eerlijk gezegd.
 
Ik ben zowiezo altijd zuinig geweest, wat ik dit jaar wel meer doe is voorzichtig en traag rijden.
Ga echt niet meer op gaspedaal staan en hou wijzerke van toerenteller wel in de gaten.
vb: op autostrate rijd ik 110, flirt niet langer met de 120km/u.
 
Is dat met een doorstromer echt nodig om dat op 60 graden te zetten. Zeker gelijk bij mij waar het al een 5 meter is van de cv ketel tot in de keuken. Dat water moet al even lopen eer dat pas warm wordt in de keuken. Bij mij staat zowel het warm water als de verwarming op 55 graden. De modelerende cv ketel zakt voor de verwarming al snel naar 40 graden. Die installateur had dat ook op 70 graden gezet en 80% vermogen. Ik heb die op 30% gezet. Die zei dan nog ge kunt daar 5 huizen mee verwarmen. Toen was gas nog iets meer dan 2 cent/kwh...
Moderne doorstromers en ketels hebben ook een automatische functie daarvoor. Het is een mythe voor die toestellen dat je die op 70gr moet zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: F.A.
JUNKIE Zigbee Smart Radiator Thermostatische Valve Head & Draadloze ZigBee 3.0 Gateway Hub Starter Kit Compatibel Alexa Google Home Tuya Smart Life APP (Thermostatische Valve + Gateway), Wit https://amzn.eu/d/1WBY0KZ

@apzoeir ik heb deze nu in huis, de gateway moet je er wel bij bestellen.
Op deze manier kan ik via een app mijn radiatoren aan/uit zetten, wat voor jou ideaal zou zijn dacht ik?

Voor de mensen in co-ouderschap: perfect om de kinderkamers wel/niet mee te laten verwarmen! 💪
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
JUNKIE Zigbee Smart Radiator Thermostatische Valve Head & Draadloze ZigBee 3.0 Gateway Hub Starter Kit Compatibel Alexa Google Home Tuya Smart Life APP (Thermostatische Valve + Gateway), Wit https://amzn.eu/d/1WBY0KZ

@apzoeir ik heb deze nu in huis, de gateway moet je er wel bij bestellen.
Op deze manier kan ik via een app mijn radiatoren aan/uit zetten, wat voor jou ideaal zou zijn dacht ik?

Voor de mensen in co-ouderschap: perfect om de kinderkamers wel/niet mee te laten verwarmen! 💪
Thx voor de tip 🥰
 
Iemand https://www.foodello.be/ al gebruikt?


Zinvol als je anders ook merkproducten koopt. De moeite niet als je zelf al gewoon in de colruyt/aldi/lidl de huismerken koopt. Zoals bij alles: het is niet omdat het in korting staat dat het daarom goedkoper is dan het huismerk - of dat je het überhaupt nodig hebt ;)
 
Je kan u ook de vraag stellen waarom een kinderkamer verwarmd moet worden.

Omdat kindjes het graag warm hebben? Wij verwarmen de slaapkamers ook omdat we anders in 14-15 graden moeten slapen en die spelen daar ook.
In mijn nieuwbouw had ik boven geen verwarming aanstaan, maar daar was het sowieso 21 graden.
 
Omdat kindjes het graag warm hebben? Wij verwarmen de slaapkamers ook omdat we anders in 14-15 graden moeten slapen en die spelen daar ook.
In mijn nieuwbouw had ik boven geen verwarming aanstaan, maar daar was het sowieso 21 graden.
Hoe kouder (met natuurlijk ondergrenzen), hoe beter om te slapen. Als het natuurlijk is om te spelen/studeren/... is het logisch om een kinderkamer te verwarmen, anders niet.

Wij hebben verwarming geplaatst iets meer dan 10 jaar geleden, maar die eigenlijk nauwelijks aangestoken. Was ter vervanging van elektrische vuurtjes die in die kamers hingen, maar achteraf gezien grotendeels nutteloos. Nu, er begint nu eentje te puberen en dan zal het wel nuttig worden.
 
Je kan u ook de vraag stellen waarom een kinderkamer verwarmd moet worden.
Omdat niet iedereen in een energiezuinige woning leeft?
Een slaapkamer heeft ideaal tussen de 16 en 18 graden, zonder verwarming in de koudste maanden haalde ik tss 9 en 12 graden in de slaapkamer en ik gun mijn kind hetzelfde comfort als ik mezelf gun?
 
JUNKIE Zigbee Smart Radiator Thermostatische Valve Head & Draadloze ZigBee 3.0 Gateway Hub Starter Kit Compatibel Alexa Google Home Tuya Smart Life APP (Thermostatische Valve + Gateway), Wit https://amzn.eu/d/1WBY0KZ

@apzoeir ik heb deze nu in huis, de gateway moet je er wel bij bestellen.
Op deze manier kan ik via een app mijn radiatoren aan/uit zetten, wat voor jou ideaal zou zijn dacht ik?

Voor de mensen in co-ouderschap: perfect om de kinderkamers wel/niet mee te laten verwarmen! 💪
Deze heb ik ook gekocht, maar van AliExpress.

Deze gebruik je wel best in combinatie met een thermostaat die gestuurd kan worden door van deze ZigBee knoppen.
Als je enkel de knoppen hebt dan zullen deze wel automatisch elke aparte radiator regelen, maar niet uw ketel aansturen. (Ze gaan meer open of toe naarmate de temperatuur, maar zeggen nooit tegen uw ketel dat hij niet meer moet branden)
Dat betekent dus dat indien in alle kamers de temperatuur bereikt is alle knoppen zich hebben toegedraaid, maar uw ketel blijft nog wel branden en proberen warm water door die leidingen te sturen. (Dat stopt ook wel automatisch wanneer het water in de ketel zijn ingestelde temperatuur heeft bereikt)
Maar er is dus nog een moment waar die ketel 1. zit te verbruiken 2. druk zit te zetten om water door die leidingen te pompen, maar dat gaat niet want die knoppen zijn toe. Hierdoor kan de interne pomp beginnen lekken na tijd, en om dat te vervangen zijt ge ook een paar 100 euro kwijt.

Oplossingen hiervoor zijn:
1. Zo´n thermostaat kopen die kan gestuurd worden door die knoppen, dan geeft die het signaal aan de ketel dat hij niet meer hoeft te branden.
2. Ofwel minstens 1 radiator altijd volledig open te laten staan zodat de ketel altijd veilig water kan laten doorstromen. (Volledig open = zonder knop, want zelfs een knop die volledig open is remt nog af blijkbaar)

Aldus de uitleg die ik kreeg van mijn broer de loodgieter :)
Ik heb nu een setje besteld van 1 thermostaat, 1 hub, 1 knop. En als dat goed werkt bestel ik wat knoppen bij.
 
Laatst bewerkt:
Omdat niet iedereen in een energiezuinige woning leeft?
Een slaapkamer heeft ideaal tussen de 16 en 18 graden, zonder verwarming in de koudste maanden haalde ik tss 9 en 12 graden in de slaapkamer en ik gun mijn kind hetzelfde comfort als ik mezelf gun?

Dat kan allemaal heel goed zijn maar je hebt constant warmteoverdracht in heel uw huis. Dus als die kamer effectief naar 9 graden gaat dan wilt het zeggen dat die kamer in feite gewoon zo lek is als een zeef. Dan lijkt het mij verstandiger om eerst te kijken hoe dat warmteverlies te beperken i.p.v. massaal te verwarmen om die kamer op temperatuur te brengen.

Naar 16graden is trouwens bezwaarlijk verwarmen voor comfort. Dat is de temperatuur handhaven zodat uw materiaal dat in uw kamer ligt niet kapot gaat van de koude.
 
Terug
Bovenaan