besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Dat er verschil was tss glas en de rest had ik al gehoord (nog niet geproefd) maar dan koop je toch gewoon grote glazen flessen ipv kleintjes en blijft zijn bespaartip toch gewoon geldig? (Als je tenminste niet meer gaat drinken)
Had een optie kunnen zijn maar ik drink +/- 6 blikjes per week ofzo, na 2 dagen is het koolzuur uit de grote glazen fles grotendeels verdwenen omdat deze maar halfvol meer is. Ook nog een weetje: men heeft ooit geëxperimenteerd met plastic flesjes voor bier - maar voor bier heb je een veel hogere kwaliteit van plastic nodig om de bubbels te behouden (en dan nog geen optimaal resultaat), het bestaat wellicht nog ergens ter wereld maar het is wel de hoofdreden geweest waarom dit nooit is doorgebroken - men kon de kwaliteit niet behouden.

I.v.m. verwarming/isolatie: thuis zijn de plafonds (hout want oude woning) geïsoleerd met 18cm glaswol, aangezien er geen nood is om de bovenverdieping te verwarmen is dat eveneens een besparing, je moet natuurlijk wel de kans krijgen om deze te isoleren, dus een tip voor wie een oude woning gaat verbouwen .

Iets dat nog niet is gepasseerd: kijk op tijd je bandenspanning eens na, niet enkel zuiniger - maar ook veiliger.
 
Onze kinderen drinken graag amandelmelk. Standaard prijs zo'n 2,15 euro. 1 à 2 keer per jaar is er een gigantische korting (naar 90 cent), waardoor wij op dat moment zo'n 80 flessen kopen. winst: 100 euro.
Is dat bij Colruyt, die actie voor amandelmelk? Hier wordt ook veel amandelmelk gedronken. Meestal van de witte producten wel. Staat nu aan 1,55 euro/stuk ongeveer.
 
Is dat bij Colruyt, die actie voor amandelmelk? Hier wordt ook veel amandelmelk gedronken. Meestal van de witte producten wel. Staat nu aan 1,55 euro/stuk ongeveer.
idd, bij Colruyt, maar enkel in de colruyts met een AH in de buurt. Het is AH die altijd met de actie afkomt en dan matcht Colruyt de prijs maar doet er dan vreemd genoeg vaak nog hoeveelheidskortingen bij. Daardoor die lage prijs van >50% korting.

(gaat bij ons over de Alpro Amandel Roasted no sugar)
 
Voor ik een online aankoop doe, check ik of er geen korting te vinden is.

Heb een aantal kortingsites gebookmarkt die ik dan op een paar minuten overloop.
-> Meestal 10% à 20% korting op jouw aankoop.

Als je iets wil kopen online: geef het ean-nr ook eens in in Google. Mogelijks is er een winkel die het goedkoper aanbiedt.

@JPV
Tegenwoordig worden kortingen van AH, als ze belofte houden tenminste, gevolgd door alle Colruyts.
https://www.tijd.be/ondernemen/reta...-korting-aan-in-heel-vlaanderen/10261379.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Pepsi Max kopen ipv Coca Cola (probeer het eens een week ;) )
Promoties op merkproducten (Spa, Zwan, ...)
Vooral veel huismerken kopen, en ook Aldi al is dat niet significant goedkoper dan de huismerken.
Goedkope tickets zoeken voor op reis (jack's flight club)
 
Voor wie extremer wil gaan, heb ik een xls-sheet waar ik nogal extreem alles bijhou (zonder bonnetjes te sparen) van vermogen/investeringen/EGW/... . Zo kan je door een overzicht te hebben van wat je uitgeeft, ook weten waar je mss best eens kan op letten én weet je wanneer je bvb een verzekering moet herevalueren;

Ik doe dit sinds eind 2020 en ik moet zeggen dat het best wel een eye opener was om eerlijk te zijn. Ik heb nu een overzicht waar maandelijks al mijn kosten naartoe gaan + een overzicht dat jaren vergelijkt en ik kan er zo uithalen waar we kunnen verbeteren en waar we echt al goed bezig zijn.
Ik hoor de vraag al: is dat niet veel werk? Totaal niet eigenlijk. Elke week 5 minuutjes max aan Excel invullen en klaar.

De rest wat we thuis doen is hier al gezegd dus dat ga ik niet nogmaals herhalen.
 
Doen mensen hier aan "extreme couponing" waarbij je voor een kar die normaal €500 kost maar een fractie moet betalen? Of is dat in België moeilijker bereikbaar?
 
Doen mensen hier aan "extreme couponing" waarbij je voor een kar die normaal €500 kost maar een fractie moet betalen? Of is dat in België moeilijker bereikbaar?
Is hier vaak moeilijker omdat er bijna standaard op alle bonnen staat: "Niet cumuleerbaar" of iets van "1 bon per persoon" of zo.
 
Ik doe dit sinds eind 2020 en ik moet zeggen dat het best wel een eye opener was om eerlijk te zijn. Ik heb nu een overzicht waar maandelijks al mijn kosten naartoe gaan + een overzicht dat jaren vergelijkt en ik kan er zo uithalen waar we kunnen verbeteren en waar we echt al goed bezig zijn.
Ik hoor de vraag al: is dat niet veel werk? Totaal niet eigenlijk. Elke week 5 minuutjes max aan Excel invullen en klaar.

De rest wat we thuis doen is hier al gezegd dus dat ga ik niet nogmaals herhalen.
Doe ik hier ook al een paar jaar. Elk jaar tel ik ook alle maandelijkse uitgaven per categorie op en dan zie je wat je er op een jaar aan uitgeeft. Dat is nog meer een eye-opener dan het maandelijks te bekijken (kan een uitschieter zijn). Op basis daarvan verbeter ik elk jaar 1 of 2 categorieën waar mogelijk. Dus een tip van mij op basis van dit is om na een jaar alles globaal te gaan bekijken.
Doen mensen hier aan "extreme couponing" waarbij je voor een kar die normaal €500 kost maar een fractie moet betalen? Of is dat in België moeilijker bereikbaar?
Wij (mijn vriendin dus) doen dit voor pampers. Het is wat moeilijker gemaakt de laatste jaren maar je kan hier nog altijd veel winst op maken. Pampers kosten al snel 10 euro per pak en wij hebben nog nooit meer dan 3 euro per pak betaald. Meestal zitten we rond de 2 euro.
Bij ons eerste kind kon je nog veel meer korting krijgen en dan kregen we regelmatig zelfs geld terug van de winkel. (Dit deden ze niet, maar dat ging dus gewoon van de rekening van de rest af)

Zaken zoals wasproducten, scheerschuim, shampoo's kopen we ook in bulk tijdens een grote korting (Bol 10-daagse bv.) of als er in de Colruyt een 2+1 gratis korting is met daarbovenop nog bonnen.
 
Ik vind nu wel dat bonnen uitknippen, solden foldertjes lezen, minder vlees eten, verwarming lager zetten, cola river kopen, meer met de fiets rijden, spullen vaker verkopen dan weggooien, uw tuinafval in uw tuin vanachter weggooien... allemaal wel als verlaging van uw huidige levenskwaliteit kunnen tellen. En dat maakt dat dus allemaal off-topic.

Ik zou wel wat tips kunnen geven zoals koop alles tweedehands, drink geen flessendrank meer, stop met alcohol drinken, draag uw kledij tot ze versleten is... maar da valt voor velen dus niet onder "zonder inboeten op kwaliteit".

Energieleverancier en verzekeringen checken OK. Kan een goei verbetering zijn. Isolatie steken ook. Goedkoper internet kopen als je merkt dat uw lijn die snelheid niet gebruikt. Het lijstje is vrij kort volgens mij zonder in te boeten aan kwaliteit.
Dat is dan ook iets compleet persoonlijk. Minder vlees eten komt vaak neer op leren koken en met kruiden werken, wie dat graag doet of al kan zal daar geen moeite voor moeten doen. Verwarming lager, andere cola kopen, fietsen...genoeg mensen die dat doen en er geen nadeel van ondervinden hé, of in geval van dat fietsen het zelfs graag doen.

Ik denk persoonlijk dat achter een aannemer lopen of zelf isoleren storender is.
PS- Wel grappig, ik lees hier zaken die ik vroeger (voor de hoge prijzen) ook toepaste...maar ik werd er toen voor als "gierig" bestempeld :tongue:. Maar leuk om te zien. Dan kan ik mss zelf ook nog wat zaken bijleren om te besparen.
Ik denk dat veel reacties er kwamen omdat je daar nogal ver in gaat en vooral voor posts zoals hieronder:
Opt nieuws een koppel met 4 kinderen dat skivakantie via de CM geboekt hadden voor een week...6000€ :crazy:..zijn dat normale prijzen? (Ben nog nooit op skiverlof geweest)
Was hotel, activiteiten, maar geen transport.

Hopelijk worden dat volgend jaar niet de mensen die komen janken dat het leven duur is en ze niet rondkomen..
Waar je echt niet kan verbergen hoe veel beter je je voelt omdat je leeft als een pater, terwijl die mensen misschien gewoon kunnen budgetteren en voor die vakantie hebben gespaard. Als je elke euro in twee bijt lijkt 6000 euro een hoop geld, maar als je prioriteit is om met het gezin dat te kunnen en je gaat met twee werken voor een bovengemiddelde loon, zal dat wel lukken zeker.

Het doel lijkt me vooral comfortabel te kunnen leven.
 
Laatst bewerkt:
Doen mensen hier aan "extreme couponing" waarbij je voor een kar die normaal €500 kost maar een fractie moet betalen? Of is dat in België moeilijker bereikbaar?
Ik volg wel enkele van die facebookgroepen. Af en toe als je non food nodig hebt is het echt de moeite om met bonnen, extra korting en bulk korting te kopen.
Meestal zijn het deze ZIM bonnen icm een sterke promo concurrent bij de colruyt of collect and go.

 
Tja, vakanties zijn nu eenmaal duur tegenwoordig als je niet met de tent ofzo gaat, wij zijn in mei met 5 + 2 kinderen een week naar Mallorca geweest, die kosten lopen snel op (wel een degelijke vakantiewoning genomen)

Vakantiewoning: €2622
Vliegtickets: €1672
Busje: €1237

Dan zit je ook al aan een goeie €5500 en dan heb je daar nog niks gegeten/gedronken/naar de winkel geweest + het was niet eens in het hoogseizoen.
 
idd, bij Colruyt, maar enkel in de colruyts met een AH in de buurt. Het is AH die altijd met de actie afkomt en dan matcht Colruyt de prijs maar doet er dan vreemd genoeg vaak nog hoeveelheidskortingen bij. Daardoor die lage prijs van >50% korting.

(gaat bij ons over de Alpro Amandel Roasted no sugar)
Mijn ex kocht zijn amandelmelk in auchan als ik me goed herinner, aan minder dan 1 euro.
 
Veel van de tips hier rond promo's afwachten en dan in bulk aankopen, veronderstellen wel dat je plaats hebt om dat gerief allemaal te stockeren.

Wij hebben een klein huis, dan wordt oppotten lastig. Aan de andere kant, kleiner wonen heeft ons makkelijk een paar 100k uitgespaard in aankoop en als er eens iets misgaat of moet aangepakt worden, is de kost ook veel lager.
 
Veel van de tips hier rond promo's afwachten en dan in bulk aankopen, veronderstellen wel dat je plaats hebt om dat gerief allemaal te stockeren.

Wij hebben een klein huis, dan wordt oppotten lastig. Aan de andere kant, kleiner wonen heeft ons makkelijk een paar 100k uitgespaard in aankoop en als er eens iets misgaat of moet aangepakt worden, is de kost ook veel lager.
De extreme bulk zoals tientallen liters amandelmelk is een moeilijke, maar voor alles van huishoudproducten zijn voordeelverpakkingen (o.a. bij bol.com) echt wel aan te raden, en dan spreken we van een kleine kartonnen doos met vaatwastabletten of wasmiddel voor een jaar.
 
Veel van de tips hier rond promo's afwachten en dan in bulk aankopen, veronderstellen wel dat je plaats hebt om dat gerief allemaal te stockeren.

Wij hebben een klein huis, dan wordt oppotten lastig. Aan de andere kant, kleiner wonen heeft ons makkelijk een paar 100k uitgespaard in aankoop en als er eens iets misgaat of moet aangepakt worden, is de kost ook veel lager.
In mijn vorige woning had ik daarvoor ook "alleen maar" een kast en rek in het washok. Heb dat nooit als een beperking gezien, ben je eerder NOG bewuster bezig met "heb ik dat nu ècht nodig?" omdat het natuurlijk wel extra plaats inneemt.
 
De extreme bulk zoals tientallen liters amandelmelk is een moeilijke, maar voor alles van huishoudproducten zijn voordeelverpakkingen (o.a. bij bol.com) echt wel aan te raden, en dan spreken we van een kleine kartonnen doos met vaatwastabletten of wasmiddel voor een jaar.
Hier worden regelmatig 100 flessen Spa geleverd hoor :p
 
Interessant topic, meeste tips zijn hier wel al gegeven, ik dacht hier nog af te komen met het HZIV als ziekenfonds, maar dat is al gepost, is idd een mooie besparing als je als koppel daarbij bent, bespaar je zo maar even 200 EURO per jaar. Daarnaast betaal ik ook niks voor mijn bankzaken (mengelig van keytrade-revolut-wise-hellobank, gratis visa gold en mastercard). Via mobile vikings heb ik van die cashback plugin steken en via hellobank plugin ook nog eens 5 gratis MV punten per maand, waardoor ik praktisch ook maandelijks niks betaal voor mijn gsm.

Veel winkels hebben ook vaak terugkerende acties, bv bij ici parisxl 20% korting op praktisch elke feestdag.. as adventure bonnen in september etc.. gemiddeld staat 20% van de producten in de supermarkt op reclame etc..
Voor de rest via werk kan je vaak op veel zaken besparen, we hebben zo via benefits at work en andere kortingen bv 8% korting bij BOL, 10% as adeventure... maar evengoed bij flixbus of tientallen andere winkels.. filmtickets aan 6 EURO etc.. vaak ook te combineren met kortingsacties.. we kunnen ook remgelden terugvragen etc..
 
Terug
Bovenaan