Belastingsdruk op brutoloon

Kan €100 bruto opslag minder dan €50 netto opleveren? Of is 50% het meeste dat ze kunnen afhouden?

Eeuwige doppers zou niet mogen. Maar daarmee ga je geen 15% goedmaken. Ook geen 1%. (350k werklozen

350 k * 1000€ -> 350 miljoen€ uitgave. Ok het is beter dat het een inkomst is dan een uitgave, maar werklozen zul je altijd hebben, volledig uitschakelen kun je die toch nooit. Is ook niet gezond voor een economie.
Maal 12 = 4 miljard euro per jaar

niet dat ik het mij aantrek, want dat komt neer op €400 per jaar per Belg

Maal 12 = 4 miljard euro per jaar

niet dat ik het mij aantrek, want dat komt neer op €400 per jaar per Belg
Was dat 'eeuwig doppen' sowieso al niet wat meer aan banden gelegd de laatste jaren?
Dacht dat de werkloosheidsuitkering daalde in de tijd sinds de vorige regering.

Wss nog steeds foefel truuken genoeg, zoals 1d werk aan nemen & de counter resetten of zo.

Was dat 'eeuwig doppen' sowieso al niet wat meer aan banden gelegd de laatste jaren?

Wss nog steeds foefel truuken genoeg, zoals 1d werk aan nemen & de counter resetten of zo.

Ik denk dat 'eeuwig op de ziekenkas' frequenter voorkomt eerlijk gezegd.

Belgie heeft niks, we mogen blij zijn met onze haven en centrale ligging. Met de opkomst van hernieuwebare energie zal het er ook niet op betere, want die landen hebben ook een betere ligging en plaats om zo'n zaken op te wekken.
Offshore wind en chemie, toch twee goed betaalde sectoren. De bouw is ook een sector waar we sterk in zijn.
Is nochtans een heel ongenuanceerde en niet onderbouwde boutade.

Als korte loopbanen het probleem zijn, moeten de pensioenen van verkorte loopbanen naar beneden.
Als doppers het probleem zouden zijn, wel, iedere keer een NV-A'er weeral "the hunt for the doppers/fraudsters" aanzwengelt, wacht ik geduldig op de feitelijke bedragen dat de maatschappij hier qeffectief aan misloopt, en vergelijk die dan met de effectieve budgetten of andere problematische uitgavensectoren, en ik heb er nog nooit iets van gezien...
Beroepsdoppers, leefloners, fake-invaliden, economische vluchtelingen. Vaak wordt gezegd dat dit allemaal nog meevalt, maar dit kan niet zomaar meevallen. Het zijn altijd dezelfde soort mensen die ik niet zie werken. Ik denk dan : die mensen moeten ook eten, slapen, kaka en pipi doen , dus moeten ze ergens een inkomen halen. Ik heb dépannages gedaan voor een sociale huismaatschappij, dat zijn zacht uitgedrukt 80% fake invaliden en beroepsdoppers die in een sociale woning wonen. Vaak zijn dit nog zeer jonge mensen die nog 30 jaar zouden kunnen werken, in de garage staan dan wel motoren of ze hebben van die grote honden en een gigantische TV. Het cliché van de BMW en de sociale woning klopt ook echt wel. Wat ik allemaal tegen kwam, soms zelf een Audi Q7 of X5. Vaak spraken ze ook Frans, maar wonen ze hier aan de Vlaamse kust. Voor wie dit niet geloofd, pak je fiets en rijd eens door een sociale woonwijk. Invaliditeit is een status die precies wel makkelijk te verkrijgen is...

Het eeuwig doppen kan nog altijd.

Dit is de werkloosheidsduur van alle werkzoekende werklozen (januari 2021):
< 1 jaar 123.427
1 - < 2 jaar 71.644
2 - < 3 jaar 39.436
3 - < 4 jaar 23.323
4 - < 5 jaar 17.601
5 - < 6 jaar 14.144
6 - < 7 jaar 11.230
7 - < 8 jaar 9.825
8 jaar en meer 55.575
Totaal 366.205

Hou er wel rekening mee dat:
- véél soorten werkloosheid hier meegeteld worden, dus ook mensen die bvb door de VDAB een label MMPP hebben (medische/mentale/psychische problematiek) hebben en ook niet geactiveerd worden.
- het niet is omdat je in de categorie +8 jaar zit, dat je daarom ook 8 jaar lang niet gewerkt hebt. Iemand die bvb elk jaar 6 maand werkt in de horeca (bvb Plopsaland), die zal ook in die categorie zitten na 8 jaar.
- ook de ouderen hier in zitten, die vaak héél moeilijk aan het werk geraken of tijdelijke contractjes (zie punt hierboven).

Beroepsdoppers, leefloners, fake-invaliden, economische vluchtelingen. Vaak wordt gezegd dat dit allemaal nog meevalt, maar dit kan niet zomaar meevallen.
economische vluchtelingen hebben geen recht op dop.
Chauffagist zei:
dat zijn zacht uitgedrukt 80% fake invaliden en beroepsdoppers die in een sociale woning wonen.
altijd straf dat mensen die herstellingen uitvoeren te horen krijgen dat iemand invalide is én dat dan ook nog correct zouden kunnen inschatten dat die invaliditeit effectief onterecht is.

Ik denk dat 'eeuwig op de ziekenkas' frequenter voorkomt eerlijk gezegd.
Logisch, hé. Als je enkele jaren op de ziekenkas staat, is het logisch dat dit vaak, maar niet altijd, over een definitief probleem gaat. Terwijl mensen die geen werk hebben in principe NIET definitief werkloos kunnen zijn (in de praktijk wel de laatste jaren voor pensioen, maar da's een andere zaak).

Offshore wind en chemie, toch twee goed betaalde sectoren. De bouw is ook een sector waar we sterk in zijn.
Snap u punt niet goed.

De staat van Noorwegen bv haalt veel geld op, omdat ze nu eenmaal veel aardolie onder hun grond hebben zitten. 50% van al hun export van het land, is aardolie dat hun uit de grond pompen en verkopen aan de wereld.
Net zoals bij offshore wind zullen ze wel wat geld binnen halen, omdat het daar de grootste windparken staan van Europa (hebben ook veel waterkracht en zal in de toekomst enkel nog meer stijgen in hernieuwbare energie).
Denemarken (waar het dan overging) is het land dat meeste aardolie wint In Europa. Denemarken heeft dan ook nog veel meer ruimte om uit te breiden in offshore wind en heeft ook veel meer overschot aan energie als België. België zit hier quasi al op zijn limiet, dus we gaan hier in de toekomst nog meer afhankelijk worden van andere landen. Daarmee dat we dan ook extra stroomkabels moeten trekken naar andere landen.

Daarmee dat ik zei. Hier in België hebben we niks om de staat extra te spijzen, we hebben de haven waardoor er extra inkomsten komen omdat er nu eenmaal veel trafiek komt voor de wereld. Feit dat we hier de 2de grootste (petro)chemie cluster hebben in de wereld is tof uiteraard, maar die goedbetaalde jobs wegen niet op tegen het bovenstaande.

Het eeuwig doppen kan nog altijd.

Dit is de werkloosheidsduur van alle werkzoekende werklozen (januari 2021):
< 1 jaar 123.427
1 - < 2 jaar 71.644
2 - < 3 jaar 39.436
3 - < 4 jaar 23.323
4 - < 5 jaar 17.601
5 - < 6 jaar 14.144
6 - < 7 jaar 11.230
7 - < 8 jaar 9.825
8 jaar en meer 55.575
Totaal 366.205

Hou er wel rekening mee dat:
- véél soorten werkloosheid hier meegeteld worden, dus ook mensen die bvb door de VDAB een label MMPP hebben (medische/mentale/psychische problematiek) hebben en ook niet geactiveerd worden.
- het niet is omdat je in de categorie +8 jaar zit, dat je daarom ook 8 jaar lang niet gewerkt hebt. Iemand die bvb elk jaar 6 maand werkt in de horeca (bvb Plopsaland), die zal ook in die categorie zitten na 8 jaar.
- ook de ouderen hier in zitten, die vaak héél moeilijk aan het werk geraken of tijdelijke contractjes (zie punt hierboven).

Werkzoekende werklozen:

Er zijn dan ook niet-werkzoekende werklozen? Dat zijn dan de mensen die geschorst zijn van de dop die uit die cijfers worden gehaald of die in de leefloon categorieën zitten?

Iemand die geschorst is van de dop, kan die dan eigenlijk gewoon terecht bij het OCMW?

Dat zijn er ook nog eens 160.000 erbij.

altijd straf dat mensen die herstellingen uitvoeren te horen krijgen dat iemand invalide is én dat dan ook nog correct zouden kunnen inschatten dat die invaliditeit effectief onterecht is.
Als er op de auto een sticker hangt met een rolstoel en hij komt gewoon aangewandeld :unsure:

Als er op de auto een sticker hangt met een rolstoel en hij komt gewoon aangewandeld :unsure:
Doof, amputaties, volledige ruptuur bij bevalling,... Al verschillende keren gezien dat mensen gehandicapt zijn zonder dat je het ziet en soms ook zonder dat je het zal merken. En toch terecht.

Ik sport al jaren met mensen die op de ziekenkas staan 🤣 ach ja, ik zou het ook doen als ik 55 jaar ben

mijn rug doet pijn en hoppa... lekker uitbollen...

Terug
Bovenaan