contextbinder
Well-known member
Het staat idd nogal in schril contrast met hun mening (of toch de perceptie die ik dacht dat ze hadden) over de financiering ervan.Vooruit laat dat niet gewoon passeren maar is daar ook voorstander van, wat op zich niet zo onlogisch is, het is heel voordelig voor werknmerers en werkgevers maar slecht voor de staat. Of het is toch logisch vanuit het standpunt dat ze de belangen van de werknemer verdedigen, want op zich is heel die flexi-job regeling nog maar eens een bijkomende complexiteit onze arbeidsmarkt met een hoop negatieve bijwerkingen, en dus iets waar iedereen beter tegen zouden zijn.
Ik stel me ook ernstige vragen hoe dergelijke maatregel zou bijdragen aan de hoofddoelstelling en één van de sleuteloplossingen: meer werkgelegenheid - flexijobs zijn er voor mensen die reeds werken, aangevuld met onbeperkte overuren zie ik dat niet meteen gebeuren. Ook opvallend: in tijden waar burn -outs en stress pieken volgens elke statistiek ben ik eens benieuwd of daar geen neveneffecten zichtbaar gaan worden. Ik zie ook een hele reeks spitsvondigheden voor aantrekkelijke structuren genre 4/5 en 1/5 flexi of 5/5 contracten met kleiner aantal uren. Ook jobs met veel vakantie krijgen een beleid op maat - een luxe die lang niet iedereen heeft. Wie echt van slechte wil is en een perfect statuut heeft kan zelfs legaal de jackpot winnen als men het combineert met ziekte.
En dan ben ik ook nog eens benieuwd of dat de competitiviteit van onze bedrijven zal verhogen of dat gewoon als extra winst zal functioneren. Of zal het zoals in de horeca zijn: BTW omlaag voor bepaalde zaken - reactie horeca Vlaanderen: een noodzakelijkheid die de sector echt nodig had om te kunnen overleven, maar de prijzen blijven behouden. Wie zijn prijzen kan behouden gaat dat zeker doen - en zo zijn er nogal wat, dus het effect zal imo altijd minder zijn dan ingeschat.
. En volgens mij zit dat er dik in ook. Ze maken het weer allemaal zo onnodig gecompliceerd. Ik ga toch eens glimlachen als ze't niet rondkrijgen en mijn volledige index op de rekening staat 
Neem deze messenslijper: