Waarschijnlijk niet, maar ze beseffen daar ook wel dat er iets moet gebeuren hé.En Les Engagés zou dan wél met de PS willen samenwerken?
En MR heeft meer te verliezen dan Les Engagés als hun samenwerking zou stoppen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarschijnlijk niet, maar ze beseffen daar ook wel dat er iets moet gebeuren hé.En Les Engagés zou dan wél met de PS willen samenwerken?
Of zelfs een regressieve belasting naar gelang armere huishoudens meer besteden aan consumptie.
Neem eens een grote sector: de NMBS - en zeg dan luidop: vanaf volgend jaar krijgen jullie 1% minder loon.Op een kar van 100 euro boodschappen minder dan 1 euro belasting erbij by the way. Minder als een euro.
Neem eens een grote sector: de NMBS - en zeg dan luidop: vanaf volgend jaar krijgen jullie 1% minder loon.
Zou daar protest op komen denk je?
Neem eens een grote sector: de NMBS - en zeg dan luidop: vanaf volgend jaar krijgen jullie 1% minder loon.
Zou daar protest op komen denk je?
Er zijn toch landen waar er nu al 23% BTW geheven wordt? (Duitsland oa). Of heb je het dan over de algemene belastingsdruk?Die BTW verhoging zou (idd spijtig genoeg gezien Belgie al recordhouder is) ook voor iedereen zijn.

Ik vind dit eerlijk gezegd moeilijke zaken... alles in mij schreeuwt verontwaardigd "2700 netto???"2700 euro netto aan uitkeringen. Afhankelijk van waar in Wallonië je woont kan me daar comfortabel mee uit de voeten. Wat een tristesse.
Dit is inderdaad de grond van het probleem. Alleenstaande werklozen, daar kan je makkelijk van zeggen dat ze een pak minder moeten krijgen na een langere periode, maar zo iemand met drie kinderen, mja. De generatiewerkloosheid is ondertussen ook wel al gedocumenteerd: werklozen die ook hun ouders nooit hebben zien werken. Een simpele oplossing is er niet.Ik vind dit eerlijk gezegd moeilijke zaken... alles in mij schreeuwt verontwaardigd "2700 netto???"
Aan de andere kant stel ik mij de vraag of we als maatschappij geholpen zijn van die 3 kinderen potentieel in de armoede te storten door die uitkering te halveren want dat is wat minstens nodig zou zijn. Er is evengoed niemand die voor €2200 gaat werken als ze €1900 uitkering trekken, zeker niet met kinderen...
Weer aan de andere kant kan je jezelf dan weer de (eerder retorische) vraag stellen of we als maatschappij geholpen zijn met 3 mensen die opgroeien in een omgeving waar ze zien dat niet werken op zich eigenlijk geen probleem hoeft te zijn...
Ik ben eerlijk gezegd veel gedegouteerder van die ene die gewoon niet meer vroeg wil opstaan en dan ook nog eens in het zwart bijverdient (hoe weinig het ook is). Dat die niet herkenbaar in beeld wou kan ik geloven...
Ik ben eerlijk gezegd veel gedegouteerder van die ene die gewoon niet meer vroeg wil opstaan en dan ook nog eens in het zwart bijverdient (hoe weinig het ook is). Dat die niet herkenbaar in beeld wou kan ik geloven...
Algemene belastingdruk, ja.Er zijn toch landen waar er nu al 23% BTW geheven wordt? (Duitsland oa). Of heb je het dan over de algemene belastingsdruk?
Ik vind dit eerlijk gezegd moeilijke zaken... alles in mij schreeuwt verontwaardigd "2700 netto???"
Aan de andere kant stel ik mij de vraag of we als maatschappij geholpen zijn van die 3 kinderen potentieel in de armoede te storten door die uitkering te halveren want dat is wat minstens nodig zou zijn. Er is evengoed niemand die voor €2200 gaat werken als ze €1900 uitkering trekken, zeker niet met kinderen...
Weer aan de andere kant kan je jezelf dan weer de (eerder retorische) vraag stellen of we als maatschappij geholpen zijn met 3 mensen die opgroeien in een omgeving waar ze zien dat niet werken op zich eigenlijk geen probleem hoeft te zijn...
Op een kar van 100 euro boodschappen minder dan 1 euro belasting erbij by the way. Minder als een euro.
Ik vind dit een beetje een moeilijk probleem want zoals je goed aankaart, de mensen die we zien in het filmpje zijn mensen waar werkgevers gewoon ook niet echt op zitten te wachten.![]()
VIDEO "Ik zie mezelf niet meer zo vroeg opstaan": RTL-reportage over misbruik uitkeringen maakt veel los in Wallonië | VRT NWS Nieuws
"Ik zie mezelf niet meer zo vroeg opstaan": RTL-reportage over misbruik uitkeringen maakt veel los in Wallonië. Bekijk de video op VRT NWS: nieuws.www.vrt.be
Dat dit in Wallonië zo open en bloot wordt aangekaart vind ik zeer positief. Magnette reageert ook maar zeer ondermaats hierop, zeer tekenend.
Anderzijds lijken de mensen die aan bod kwamen ook wel uitgekozen voor sensatie te brengen, dat zijn randgevallen waar niet veel werkgevers op zitten te wachten denk ik.
Niets belet u om de volledige reportage te gaan bekijken hé.Ik word er alweer niet vrolijk van dat de vrouw met 1400€ invalditeitsuitkering hier in één adem getoond wordt met een gezonde werkloze jonge vrouw die KAN werken. Je ziet ook niet wat hier ziekte is of was in dit fragment.
Ik kijk geen reguliere tv (ik heb geen digi tv), ik heb zelfs geen vrt app account voor al die miserie op het tv nieuws bvb. Nieuws die je dan toch op internet leest. Bedankt voor de extra duiding.Niets belet u om de volledige reportage te gaan bekijken hé.
“Ik gleed uit over hondenstront die niet opgeruimd was, mijn voet was gebroken en ik ben met spoed geopereerd, en op de mutualiteit teruggevallen. Ik kan nu niet echt meer wandelen, ik beperk het tot 20 minuten. Terug werken? Neen, ik ben gewoon geraakt aan de rust, na 8 jaar. Met een computer zou ik kunnen werken, ik heb een diploma van tweetalige kantoorbediende, maar ik zie me niet meer terugkeren, en vroeg opstaan, voor 10 uur en zo.”
Dit dus in combinatie met een beetje voor hondenoppas spelen in het zwart.
Veel begrip moeten we daar echt niet voor hebben hoor, dat is een even grote, schaamteloze profiteur als die alleenstaande moeder van drie.
Acht jaar al op kosten van de maatschappij, voor een gebroken voet. Dat is je reinste hangmatcultuur.