DogFacedGod
Well-known member
Staan heel veel goeie dingen in die nota! Ziet er zeer evenwichtig uit.
Toch wel één zwaar zwak punt in de nota , vind ik.
Die ongebreidelde uitbreiding van flexjobs gaat de financiering van de sociale zekerheid nog serieus verder begraven. Ik zie geen voordeel aan een maatschappij die zit te flexijobben iedere zondag.
De rest is eigenlijk vrij redelijk, vind ik.
Duidelijk voortgebouwd op hetgeen wat van peteghem heeft gemaakt qua fiscaliteit. Dus het is al vrij duidelijk dat die een tweede termijn gaat mogen doen. Afschaffing HQ, wat noodzakelijke hervormingen met al die speciallekes voor de zelfstandigen, meerwaardebelasting was in de sterren geschreven,
De BTW-verhoging van 6% naar 9% wordt serieus onderbelicht in de media, vind ik.
Ik zie ook wel niet in hoe dit de begroting gaat redden. Of ze moeten zich aan mirakels verwachten dat zo'n ingrepen de ziekte-cijfers serieus doet dalen.

Ook wel één raar iets. "verhoging van de fiscale aftrek van 45 procent naar 100 procent voor kinderopvang afgeschermd voor werkenden."
De fiscale aftrek is eigenlijk al afgeschermd. Iemand die heel het jaar op de dop heeft gezeten, krijgt geen fiscale aftrek voor kinderopvang want die betaalt al geen belastingen. Bizar om dat als motivatie te geven. Dat klinkt misschien goed in de oren maar in de werkelijkheid is er daar niets van aan.
Laatst bewerkt:
Je leest dan ook meteen in de (roddel)kranten dat de formatie gedoemd is tot mislukken.