Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ja want uw werkgever houdt een wapen gericht op je tijdens de zondagshift natuurlijk.En het winkelpersoneel is weer maar eens de dupe ...![]()
Daar had voor mij ook zwaarder in moeten hervormd worden. Om oa vervenootschappelijking tegen te gaan.Man man man, Vooruit heeft zich fiscaal serieus laten rollen:
We herbekijken de werking van het notariaat en de werklast die ze de voorbije jaren extra op zich hebben moetennemen. Een hervorming moet de wettelijk geregelde tarieven onder de loep nemen, de evolutie van de erelonen, dequota voor kandidaat-notarissen en de vestigingsplaatsen. De regering zal daartoe een nieuw rapport bestellen bij het Prijzenobservatorium.
- Vervennootschappelijking zal blijven voortgaan ( aan VVPRbis en liquidatiereserve wordt quasi niet geraakt), de verhoging van de minimumbezoldiging naar 45k is een grap (als je die 45k in 2018 indexeerbaar had gemaakt, zat je nu al veel hoger dan 50k)
- Meerwaardebelasting is een lege doos: getrapt tarief is om te lachen en er is een vrijstelling tot 1 miljoen
- Aan alle belastingverminderingen en alternatieve beloningsvormen waar vooral de rijkere middenklasse ( en ja, ik val hier ook onder) van profiteert , wordt nauwelijks geraakt
- Zelfstandigen en bedrijven krijgen nog diverse cadeautjes.
- Nog steeds geen belasting op reële huurinkomsten
- Deze is ook een grap:
Vrij vertaald: op de lange baan schuiven
- Enige dat op iets trekt is de hervorming van de DBI aftrek
De mensen met FIRE-ambities zijn er ook aan voor de moeite (tenzij het reeds opgebouwd wettelijk pensioen hen natuurlijk niet interesseert):
Het pensioenbedrag wordt vanaf 2026 verminderd met een malus van 2% (tot 2030), 4% (tot 2040), 5% (vanaf 2040) perjaar vervroegde uittrede voor de wettelijke leeftijd, indien de gepensioneerde aan de loopbaanvoorwaarde voor vervroegdpensioen voldoet maar niet aan 35 loopbaanjaren van 156 dagen met effectieve arbeidsprestaties en 7020 effectief gewerktedagen.
Ben ik de enige die dit heel onrechtvaardig vind? Als ik morgen stop met werken, moet ik gewoon het bedrag krijgen waarvoor ik en mijn werkgever al 14 jaar (ben beginnen werken in 2010) sociale bijdragen betaal en niet 0 zoals het op basis van deze regeling zal zijn.
dit is wat er staat:
Bekijk bijlage 37443
Het gaat echt over per jaar vroeger uittreden voor en per jaar opname na de wettelijke leeftijd, 100% zeker van dat dit bedoeld wordt als referentie naar vervroegde pensioendatum.
Dat is toch enkel van toepassing op overuren, niet op gewone arbeidsuren?Ja want uw werkgever houdt een wapen gericht op je tijdens de zondagshift natuurlijk.
Wat een absolute onzin allemaal. Verander dan naar een job waar er geen zondagswerk verwacht wordt.
Daarnaast dubbel betaald. Arme werknemer, vrije keuze voor zondagwerk en dubbel loon. Ik zou staken.
Hangt af van paritair comité.Dat is toch enkel van toepassing op overuren, niet op gewone arbeidsuren?
Geen idee, maar ik voorspel dat ze daar massaal langdurig ziek gaan worden.Zijn er eigenlijk al reacties langs Franstalige zijde vanuit het middenveld?
Geen idee, maar ik voorspel dat ze daar massaal langdurig ziek gaan worden.
Dat is de vraag he: wordt elk jaar apart bekeken?ik denk niet dat het overdraagbaar zal zijn.

Dus "arme werknemer, dubbel betaald" lijkt me nogal kort door de bocht.Ja want uw werkgever houdt een wapen gericht op je tijdens de zondagshift natuurlijk.
Wat een absolute onzin allemaal. Verander dan naar een job waar er geen zondagswerk verwacht wordt.
Daarnaast dubbel betaald. Arme werknemer, vrije keuze voor zondagwerk en dubbel loon. Ik zou staken.
Neen is geen verplichting voor de werkgever.Waarom? Zondag is dubbel betaald.![]()
Indien het gaat om gewone arbeidsduur, is in principe enkel het normale loon verschuldigd. In sommige sectoren worden wel zondagspremies toegekend. Kijk daarom steeds na welke regels gelden voor uw paritair comité.
Indien de uren die gepresteerd worden op zondag overuren uitmaken, is een toeslag van 100% verschuldigd voor ieder uur overwerk dat wordt gepresteerd. Bovendien is ook de inhaalrust voor deze uren betaald aan 100%.
Ik zie geen enkele meerwaarde voor de consument of de economie, een uitzondering daargelaten.Verlating van het begrip "nachtwerk" van 20u naar 24u lijkt me in dezelfde lijn om winkels langer open te houden. Voor de consument en de economie denk ik gewoon een goede en logische zet, samen met de afschaffing van de rustdag.
Commercieel gezien lijkt het mij voor winkels veel interessanter om zondag open te zijn. Ik denk dat je dan meer volk zult zien in de winkels dan op de doorsnee weekdag tussen 9 en 17u.
Blijkt wel dat het niet verplicht is om dubbel te betalen op een zondag. Dat is enkel als het gaat om overuren.
.Ja want uw werkgever houdt een wapen gericht op je tijdens de zondagshift natuurlijk.
Tja, dat jij het niet ziet is een steekproef van 1.Ik zie geen enkele meerwaarde voor de consument of de economie, een uitzondering daargelaten.
Ik heb nog nooit om 20-24u gezegd van awel nu ga ik even naar de supermarkt om iets te halen.
Zelfs op zondag heb ik mij die vraag nog nooit gesteld.

Het is commercieel interessanter als je de enigste bent. Als iedereen het begint te doen, is het gewoonweg een statusquo.
In gent zijn een paar "gewone" supermarkten open op zondag. Het is nu niet dat die stampende vol zitten op zondag. In Gent heb je natuurlijk ook genoeg jobstudenten voor je winkel goedkoop open te houden.
Ik verwacht nu niet dat keterns zoals Aldi of Lidl hun winkel gaan openhouden op zondag. Dat is ook niet echt hun publiek.
En wat verwacht je dan, omdat Renegade nog nooit behoefte heeft gehad om op een zondag naar de supermarkt te gaan, dat dit geen meerwaarde kan hebben in het algemeen?Ik zie geen enkele meerwaarde voor de consument of de economie, een uitzondering daargelaten.
Ik heb nog nooit om 20-24u gezegd van awel nu ga ik even naar de supermarkt om iets te halen.
Zelfs op zondag heb ik mij die vraag nog nooit gesteld.