Ik heb echt geen idee waarom wij constant elkaars telefoon en mailbox zouden moeten gebruiken... Telefoon en PC etc baken ik ook af tbh. Vooral omdat ik graag een eigen ruimte behoud, want fysiek zit je al immers constant op elkaars lip thuis. Ik moet mijn vriendin haar telefoon nooit hebben, kijk nooit in haar whatsapp, etc etc etc.
Ik sta dus wel echt op privacy en een stukje voor jezelf te behouden. En ik heb het al wel eens gezien dat iemand alle moeite van de wereld deed om toch maar eens snel iets op hun partner telefoon te kunnen checken zoals ''''''''''''een artikel op hln'''''''''''' of whatever terwijl men zelf toevallig hun telefoon was vergeten (die aan hun hand is vastgeplakt). Natuurlijk zaten ze instant heel die whatsapp uit te pluizen als ze het konden en doorgaans gepaard met wat gaslighten. Geen zin in die debiele spelletjes. Bij ons is het dus gewoon mooi afgebakend, soms laat je eens wat zien op je telefoon ofzo en geef je die door whatever. Maar in dit tijdperk op elkaars toestel 'moeten' zitten... Jullie zijn de uitzondering op de regel misschien, maar ik zie vaak iemand die detective wilt spelen.
MOETEN MOETEN. er moet niks. De madam heeft uiteraard liever dat ik van haar telefoon blijf. We hebben toevallig zelfde model maar haar knoppen staan anders ingesteld, wreed ambetant. En haar keyboard is azerty, mijne querty. En ze heeft telkens 40 tabs open in Chrome met pinterest prullen en andere zaken die in 'een bepaalde volgorde gesorteerd zijn'.
Maar als ik een telefoon nodig heb en die van haar ligt voor mijn neus, dan pak ik die gewoon, unlock en doe mijn ding.
Ik vraag me toch af welke relaties sommigen hebben als er 'onmiddellijk whatsapp doorpluist moet worden' en 'doorgaans gepaard met wat gaslighten'. Moest ze scheef willen poepen, gaat ze echt niet zo achterlijk zijn om dat gewoon in whatsapp te laten staan, dus dat doorsnuisteren heeft om te beginnen al geen zin. We zijn op elkaar zijn computer ook ingelogd in elkaars mailboxen voor obvious redenen - zie hieronder. Ik heb nog nooit de drang gehad om die mailboxen of whatsapp te gaan uitpluizen. Ik heb wel betere dingen te doen dan dat...
Redenen waarom we soms van telefoon/computer wisselen.
- Sommige facturen komen toe op mijn madam haar email adres (vb telenet, pidpa, kinderopvang, ...) en anderen bij mij (booking, alles met credit card, bol). Als we dat snel willen betalen is het gewoon even de telefoon over en weer gooien.
- mijn telefoon is plat gevallen tijdens een overschrijving of vice versa
- ik doe iets voor de madam (taxOnWeb, bankzaken, betalingen, ...) en heb haar itsme nodig
- afspraken/opvang via whatsapp aan het regelen met de (schoon)moeder en ik versta het weer niet. Geef telefoon rap aan madam.
...
Misschien is de sleutel tot ons success dat we pas samen waren op ons 30 en tegen dan al redelijk financieel onafhankelijk waren. En dat we beide redelijk weinig geven om centen op zich en/of carriere. En dat we elkaar vertrouwen. En voldoende zelfvertrouwen hebben om er van uit te gaan dat er niet moet gesnuisterd worden.
Ik heb 4 serieuze relaties gehad sinds mijn 17 tot nu. 4y, 4y, 3y, en nu 10+y. Ik heb nog nooit een detective gehad en nog nooit detective gespeeld...