- Met een vriendin naar sauna maar daar stiekem vroeger opgepikt worden. Auto blijft daar staan dus indien echtgenoot achterdochtig is, suggereert de tracking van auto dat er niets aan de hand is.
Veronderstelt 90% zeker involvement van de vriendin. Kans in vriendinnengroep lijkt me 0.00000005 %
- Gaan joggen; geen vragen als ze dan bezweet thuiskomt
Madam jogt niet, kans lijkt me 0,0.
- Gaan fitnessen, auto op parking zetten en met zijn auto naar love hotel
Lijkt me moeilijk qua time management. Fitness is half uurtje of uurtje. Naar fitness, daar wachten, doorrijden, omkleden, poepen, terug omkleden, naar fitness rijden, terugrijden. Tenzij je niet doorhebt dat de fitness de ene keer 1h duurt en de andere keer 4h, weinig realistisch
- Etentje “met vriendinnen/collega’s/familielid”. Meestal is er effectief een etentje maar is er ook een aperitief en/of dessert dat niet op’t menu stond
Grote kans dat het involvement van de andere vraagt en/of tijdsverloop klopt niet. Alles kan, maar lijkt me weinig realistisch
- Van thuis uit werken en er komt iemand “thee drinken” (of ze wandelt naar de buurman)
Zo totally out of the blue. "Buurman Jos die hier nooit komt, komt deze middag thee drinken". Uhu uhu, I hear you.
- Op het werk en/of tijdens lunchpauze zijn de mogelijkheden schier onbeperkt (bv opgepikt worden voor wat gesmos in de auto)
Je kunt ook gewoon krikken in de wc. Maar kans dat je dat lang kunt geheim houden is 0,0.
- Tijdens zakenreizen nog meer mogelijkheden
Ja, obviously, gelukkig gaat de mijne nooit op business trip.
Al die scenario's vergen toch veel risico gecombineerd met semi-psychopaten gedrag, zeker als je je partner meeneemt naar de bedrijfsuitjes/vrienden en iedereen weet dat die persoon de partner is. "Hallo partner van X, schudt handje" (en die vinger heeft in de madam gezeten en niemand zegt er iets van - hard time believing dat dat veel voorkomt).
En toch ook redelijk wat blinde naiviteit nodig in de partner om het niet te (willen) zien.
En als er (kleine) kinderen in het spel zijn, is het toch de beter hocus pocus time management om die geheimdoenerij er nog keihard tussen te nemen (pun intended). Ik blijf erbij dat het toch niet zo heel simpel is om in een standaard relatie waar beide partners alles als OK ervaren en er geen verdacht gedrag is dergelijke scheefpoep situaties te hebben.
Gewoon terzijde maar maak jij zoveel foto's van alles ? Ik heb eens gekeken en ik denk dat ik 50-60 foto's genomen heb in de laatste 2 jaar. Waarvan 95% de kinderen zijn en de rest de achter kant van servers om de kabel volgorde te onthouden
Ik heb net eens gecheckt. Er gaat geen dag voorbij of er gaan wat foto's/screenshots over en weer met de madam. Meestal 'haha, check dit' (kind dat debiel doet, kip die ontsnapt is, post dat ze moet zeggen vuilbak/houden, is die factuur al betaald of niet, moet je dit of dat hebben uit winkel, ...). Screenshots van betalingen of admin (kies je stoel voor dit optreden, dit hotel OK voor op reis, idee voor citytrips, idee voor iets te kopen voor de tuin, ...).
Los daarvan passeert er in de familiegroepen ook heel veel foto's van vanalles (gisteren vb lek in de kraan in de tuin, vraag hoe dat moet gemaakt worden; dag daarvoor madam selfies bij optreden; ik selfies van kapotte knie tijdens het lopen; schoonbroer gebroken been; ...).
Ik check Google Photos:
- gisteren: 10 foto's
- eergisteren: 18 foto's
- vrijdag: 17 foto's
...
90% daarvan heeft historisch 0,0 waarde, but still, they exist.
Nog eentje ter aanvulling:
- een hele dag "werken", maar stiekem een volledige/halve dag verlof genomen. Welke partner houdt bij hoeveel verlofdagen je over hebt? Ok als je er pakweg 10 meer hebt dan je partner en plots er maar 2 overhebt, dan valt het op. Maar of je er nu 7 of 8 overhebt, valt het minder op dat je 2-3 dagen verlof genomen hebt voor zulke zaken.
Idem met uitgaven. Alles cash betalen.
De ene vrouw wou het mij niet laten weten, maar sprak heel vaag over "bekenden". De andere sprak over een sekscinema/parenclub/applicatie "Field".
Zou hier toch redelijk snel opvallen hoor. Wij hebben volmachten over elkaar zijn rekeningen en zien alles van elkaar. Ook inzage in elkaar zijn (werk)kalender voor planning purposes. Niet dat we dat allemaal actief monitoren, maar als er iets moet ingepland worden, is het toch eventjes door de kalender gaan. Als je natuurlijk wil wegsteken, gaat het altijd wel lukken. Maar redelijk zeker dat het redelijk moeilijk is om een open en transparante relatie dat te doen zonder heel veel bad intent EN redelijk wat naiviteit van de andere kant.
Mijn schoonbroer die dus al 2y de 2 gezinnen had, is daar een prime example van. Die zijn madam weet 0,0 van zijn werk schema, ze hebben geen gedeelde financien, geen gedeelde kalender, zo goed als geen whatsapp communicatie in de familie groepen, planning nooit doorspreken met zijn madam (vb, "wie komt er naar de familie bbq?"; "ik"; "komt X [de madam] mee", "ik weet het niet" -- als ik dat doe, heb ik 2min later een kwade telefoon). Soms 2-3d niks van hem laten horen en zijn madam weet niet waar hij zit (is er een grotere red flag nodig als je 2 (!) in een relatie zit ??). Obvious bullshitting van s morgens tot s avonds laat en ze trapt er met haar ogen gewoon telkens in. Moest ik het gedrag van mijn schoonbroer hebben, heb ik het na 2d vlaggen bij de madam.
Anyway, allemaal fair enough. Maar als je keihard gepaald wilt worden door Jan en alleman, bespreek het dan met je vent. Misschien denkt hij 'ik paal ze 3x per week, meer dan genoeg, ga de rest maar op een ander halen'. Kans dat het nooit uitkomt is 0,0 en dan zijn de rapen gaar. Lijkt me enkel uitstel van executie door het te verzijgen en hoe langer het duurt voor het uitkomt, hoe erger de gevolgen gaan zijn voor de relatie... (basic relationship advice 101, maar goed). Wat is het exit plan ? Ooit gaat die vent dat te weten komen. Best case trekt hij naar de rechtbank en heeft hij op 2 min het hoederecht. Worst case hangt hij een half uur later aan een koord te bengelen.
Ik kom heel goed overeen met mijn schoonmoeder. Ik probeer me de conversatie in te beelden hoe dat zou zijn als zou uitgekomen zijn dat mijn madam zich door 10tallen venten laat palen en haar gezicht beplaasteren tijdens een 'middagmeeting'.
"Ja, tis een pateetje, he."
- "Ja, dat heeft ze niet van de moeder hoor"
"Ja, khad al tijdje het gevoel dat ze veel pijn had aan de flamoes s avonds na die meetings"
- "Ja, het zijn dingen, he"
Zoiets ?
I mean, voor de meeste vrouwen moet de gedachte dat dat ooit uitkomt toch genoeg zijn om dat nooit te doen? Zouden er veel vriendinnen/familieleden zijn die haar zouden steunen als er op die vent niks veel aan te merken is behalve misschien dat hij wat dikker en kalend geworden is?