Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Bon, ook eens mijn verhaal doen. Ik heb hier een tijd niet gepost of niet veel omdat mijn vrouw en ik besloten hebben uit elkaar te gaan.
Het was al een hele tijd dat we in een sleur zaten en naast elkaar begonnen leven en ik had al jaren iets van ja ik blijf voor de kinderen en het gemak en mijn huis maar ik ga mijn leven zo niet uit doen.

Ik heb hier nog verteld van die collega van me die verliefd was op me en we een heel goeie band hadden. Dan dacht geen haar op mijn hoofd eraan om alles hier op te geven voor haar. Maar zonder het in de hand te hebben heb ik dus toch gevoelens beginnen krijgen voor haar en voor mij was dat de druppel om er een stop achter te zetten hier.

Er is niks gebeurd tussen ons en ik ben er ook eerlijk over geweest tegen mijn vrouw en dat dat gewoon de druppel was, maar dat ik al jaren me voorgenomen had om ooit weg te gaan omdat we teveel verschillen. We waren 22 jaar samen dus dat gooi je niet zomaar weg. En ja mensen veranderen van karakter in die 22 jaar waardoor je soms niet meer samen past.
Ik heb het heel moeilijk gehad om de keuze te maken en lang getwijfeld en naar een psycholoog geweest omdat ik het echt niet wist.

Dus aan iedereen die het hier zo makkelijk vind om te oordelen. Neen ik heb nu niet een nieuw lief en nieuw huis en happy happy joy joy. Ik ben ook mijn huis kwijt, een thuis kwijt, schoonouders kwijt, mijn kinderen half, ruzie met mijn moeder, mijn vrouw die ik wel graag zag maar niet meer als mijn vrouw, en nog veel andere dingen. Dus denk daar eens aan voor je een oordeel velt over die zaken en ik was heel zeker dat mij dat nooit ging overkomen.

Maar goed uiteindelijk denk ik dat het voor ons beide beter zal zijn dat we niet meer samen zijn. Ik zoek ook geen compassie want nu gaat het wel beter met me ook.

En ik heb er ook voor gezorgd dat ze het huis kan houden. Ook al hou ik er zelf bijna niets aan over, maar voor mij was het belangrijk dat de kinderen en zij het slachtoffer daar niet van moesten worden. Ik ging er zelfs nog voor willen mee betalen.

Ik ben blij dat we goed overeen komen en vrienden gaan blijven, voor de kinderen alleen al. Ze gaat me zelfs helpen met de verhuis enal en voor de kinderen is dat ook goed dat ze zien dat we wel beiden achter die keuze staan.

Dusja sinds kort snap ik dus wel dat het iedereen kan overkomen want ik had daar ook rap mijn oordeel over.
Damn, hier verschiet ik serieus van. Ik duim mee dat alles goed verloopt!

Damn, hier verschiet ik serieus van. Ik duim mee dat alles goed verloopt!
Mja, ik verschiet ook van zo'n verhalen. 22 jaar nog wel. Bij mijn ouders was het 20 jaar, en de relatie van m'n pa en z'n 2de vrouw dan 12 jaar. Met z'n huidige, en hopelijk laatste, 3de vrouw is 'm intussen 9 jaar samen.

Als ik dan m'n huidige relatie van 4 jaar zie en er dan af en toe akkefietjes zijn, dan vraag ik me af of ik de relatie gewoonweg niet beter stopzet eer we verdere grote stappen ondernemen zoals verhuizen naar het buitenland en daar een huis kopen... Een financiële domper zoals na onbepaalde tijd een huis moeten verkopen + eventuele kinderen, zie ik eigenlijk echt niet zitten... Maar ja, wie niet waagt... Zal het nooit weten!

Als ik dan m'n huidige relatie van 4 jaar zie en er dan af en toe akkefietjes zijn, dan vraag ik me af of ik de relatie gewoonweg niet beter stopzet eer we verdere grote stappen ondernemen zoals verhuizen naar het buitenland en daar een huis kopen... Een financiële domper zoals na onbepaalde tijd een huis moeten verkopen + eventuele kinderen, zie ik eigenlijk echt niet zitten... Maar ja, wie niet waagt... Zal het nooit weten!
Ge hoopt daar natuurlijk nooit op, maar uiteindelijk doet zo'n situatie zich toch voor op een moment dat je het minste verwacht. Helaas valt er in relaties weinig te plannen. Toch niet om de situatie naar je hand te zetten.

Mja, ik verschiet ook van zo'n verhalen. 22 jaar nog wel. Bij mijn ouders was het 20 jaar, en de relatie van m'n pa en z'n 2de vrouw dan 12 jaar. Met z'n huidige, en hopelijk laatste, 3de vrouw is 'm intussen 9 jaar samen.

Daar zou ik dat nu niet voor laten of je moet voor altijd alleen blijven. En ik heb van niets spijt van die voorbije jaren en mijn vrouw ook niet. Het is niet dat we een gevoel hebben dat we 22 jaar van ons leven weg gegooid hebben ofzo. Ik ben blij dat ik die jaren gehad heb en ga er ook met een positief gevoel naar terug kijken.

Daar zou ik dat nu niet voor laten of je moet voor altijd alleen blijven. En ik heb van niets spijt van die voorbije jaren en mijn vrouw ook niet. Het is niet dat we een gevoel hebben dat we 22 jaar van ons leven weg gegooid hebben ofzo. Ik ben blij dat ik die jaren gehad heb en ga er ook met een positief gevoel naar terug kijken.
Wel ja, dat denk ik dan ook, een relatie is toch 'altijd' met ups & downs, linea recta zou maar saai zijn, in ons geval was het tijdens het verlof tot enkele weken geleden weer wat negatief omwille van heel wat redenen, maar sindsdien, en natuurlijk na een deftig gesprek, gaat het weer de goeie weg op. Intussen zuigt dat wel zwaar veel energie uit m'n lijf, voor haar ook, vermoed ik...

In alle eerlijkheid weet ik niet of ik nog aan een nieuwe relatie zou willen beginnen mocht mijn huidige relatie aflopen. Je investeert er toch heel veel in en ik denk dat ik, eens single, te hard van mijn vrijhoud zou genieten om me terug weer "vast te binden" aan een partner. Anderzijds ... zou het na een aantal jaar toch wel weer eens kunnen knagen om er opnieuw aan te beginnen.

In alle eerlijkheid weet ik niet of ik nog aan een nieuwe relatie zou willen beginnen mocht mijn huidige relatie aflopen. Je investeert er toch heel veel in en ik denk dat ik, eens single, te hard van mijn vrijhoud zou genieten om me terug weer "vast te binden" aan een partner. Anderzijds ... zou het na een aantal jaar toch wel weer eens kunnen knagen om er opnieuw aan te beginnen.
Idem. Na een breuk voel ik me precies als een seksueel abstinerende pater op bezinning, tot ik genoeg heb van bezinning en het weer begint te knagen 😆.

Ik kijk op naar van die oudjes, of langdurige relaties, waaronder bv. m'n beide overleden grootouders langs vaderkant. Die waren tot het bittere einde 'samen', maar toch weet je 'deep down' dat het ook met serieuze ups & downs was, en achterna, of als je oud genoeg bent, hoor je dan de wilde verhalen dat ze allebei scheef gegaan zijn. Op papier hebben ze nooit geplooid (nooit gescheiden), maar in de realiteit wel. Ik denk niet dat ze er wakker van lagen en mekaar op een bepaald moment (wellicht) gewoon non verbaal toelieten, vreemd te gaan... Of misschien hadden ze er een deftig gesprek over... Wie weet...

Oh damn... Oma's & opa's die vreemd gaan... Wat een gedachte. :ROFLMAO: :LOL: Ik ga nooit m'n opa vergeten die een traantje liet toen m'n oma overleden was... Emoties na al die jaren samenzijn, en dus ... vreemdgaan... 🥹 (N.b. ik ken niet alle details en hoe ver het ging éh).

Traantjes, jawel.

En dan m'n grootouders langs moederskand. No way dat die ooit vreemd gegaan zijn, het waren engelen die voor mekaar zorgden, onschuldig aan eender welke verleidingen.

Ik zou het niet kunnen dat lang alleen zijn denk ik.
Heb het ook nooit meegemaakt om zo wat rond te fladderen. Ik vind dat heerlijk om iemand te hebben waar ik elke dag mee kan thuis komen en me dan ook echt thuis voel. Waar ik alles mee kan delen en waar ik ook de kans ken om die echt te kennen zoals niemand anders haar kent.
Op seksueel vlak lijkt me dat ook maar niets, je leert mekaar toch op dat vlak ook pas kennen na een periode om je helemaal op je gemak te voelen.
Nee, dat single zijn en wat rondfladderen niets voor mij.

Op seksueel vlak lijkt me dat ook maar niets, je leert mekaar toch op dat vlak ook pas kennen na een periode om je helemaal op je gemak te voelen.

Je kan dat ook perfect hebben met meerdere FWBs

Oh damn... Oma's & opa's die vreemd gaan... Wat een gedachte. :ROFLMAO: :LOL: Ik ga nooit m'n opa vergeten die een traantje liet toen m'n oma overleden was... Emoties na al die jaren samenzijn, en dus ... vreemdgaan... 🥹 (N.b. ik ken niet alle details en hoe ver het ging éh).
Ik ben zelfs met mijn opa een paar keer naar zijn minnares gereden. Hij ging daar zogezegd in de tuin werken. Ik begreep dat toen als klein manneke niet.

Als ik daar dan iets van zei tegen mijn oma dan zei ze: Dat hij het dan maar bij Gilbert (dat was haar naam) doet hé! (Ik dacht werken in de tuin).

En toen ik later recht op recht dit op de man af vroeg aan mijn opa zei hij doodleuk: 'Van ne diepvriezer kan je niet eten he kleinzoon'.
Dus hij was een beetje ontwijkend maar eigenlijk ook weer niet. Een geheim was het niet maar er werd niet echt over gepraat.

Ze zijn ook tot de laatste snik samengebleven. Scheiden in die tijd was echt een 'schande' en 'not done'. Maar scheefpoepen is gewoon van alle tijden. En ja mijn oma wist dat dus gewoon.

Ik zou het niet kunnen dat lang alleen zijn denk ik.
Heb het ook nooit meegemaakt om zo wat rond te fladderen. Ik vind dat heerlijk om iemand te hebben waar ik elke dag mee kan thuis komen en me dan ook echt thuis voel. Waar ik alles mee kan delen en waar ik ook de kans ken om die echt te kennen zoals niemand anders haar kent.
Ieder zijn ding hé. Jij bent vrij snel naar een nieuwe relatie gegaan en dat na een bedrog. Dat is niet evident. Ik ken mensen die vijf of zes jaar na zo'n bedrog nog altijd single zijn en geen aanstalten maken om een nieuwe relatie te beginnen. Een ervan heeft een kind en dat is ook weer een extra barrière.

Je kan dat ook perfect hebben met meerdere FWBs

Als ge met meerdere losse contacten bezig zijt dan moet ge 't al met bescherming doen hé.
Van een long term monogame relatie kunt ge er (meestal) van uitgaan dat ge u daar geen zorgen over moet maken.

Ieder zijn ding hé. Jij bent vrij snel naar een nieuwe relatie gegaan en dat na een bedrog. Dat is niet evident. Ik ken mensen die vijf of zes jaar na zo'n bedrog nog altijd single zijn en geen aanstalten maken om een nieuwe relatie te beginnen. Een ervan heeft een kind en dat is ook weer een extra barrière.

True. Ieder zijn ding wel.

Ik vind dat heerlijk om iemand te hebben waar ik elke dag mee kan thuis komen en me dan ook echt thuis voel. Waar ik alles mee kan delen en waar ik ook de kans ken om die echt te kennen zoals niemand anders haar kent.
Smaken verschillen :)

Ik ben nu anderhalf jaar samen maar ik kan écht enorm genieten van eens een avond alleen te zijn. Ik plan dat zelfs effenaf in omdat ik dat mis.
Los van het feit dat ik mijn vriendin graag zie zou ik niet de minste moeite hebben om de rest van mijn leven alleen te zijn. Hell, had mijn huidige relatie mij niet overvallen had ik waarschijnlijk ook gewoon nog single geweest want ik was hoegenaamd niet op zoek naar iets. In de jaren dat ik single was ben ik ook nooit eenzaam geweest. Nochtans was ik geen fladeraar op sexueel vlak.

Zijn nu 21 jaar samen ik geef toe dat ik na een paar jaar verliefd was op iemand anders. Maar er is nooit iets gebeurd buiten wat sappige smsjes.

Als je afspreekt dat dit mag is het niet vreemdgaan.
Ik wil ze geen eten geven degene die rondpoepen met toestemming of medeweten van hun partner.
En dan m'n grootouders langs moederskand. No way dat die ooit vreemd gegaan zijn, het waren engelen die voor mekaar zorgden, onschuldig aan eender welke verleidingen.
Dat zijn net de ergste :D

Ken er ook zo, de grootouders van mijn ex. Tikte stilaan de 90 aan. Zij had hem bijna buiten gezet omdat ze een brief kregen van een of andere overheidsdienst, maar zij had dat gelezen als 1 of andere vrouwennaam. Zijn koffer was letterlijk al gemaakt 😂 De zoon (papa van ex) is toen snel langs moeten gaan om te bemiddelen en te tonen dat ze dat fout had gelezen.

Ken er ook zo, de grootouders van mijn ex. Tikte stilaan de 90 aan. Zij had hem bijna buiten gezet omdat ze een brief kregen van een of andere overheidsdienst, maar zij had dat gelezen als 1 of andere vrouwennaam. Zijn koffer was letterlijk al gemaakt 😂 De zoon (papa van ex) is toen snel langs moeten gaan om te bemiddelen en te tonen dat ze dat fout had gelezen.
Toch typisch van die minnaressen hé, venster enveloppes gebruiken en u aanspreken met “Beste heer/mevrouw”.

Kort mijn verhaal, puur omdat het ook therapeutisch is om het neer te schrijven.

Ik werd bedrogen in mijn laatste relatie na 8 jaar. Ben er zelf op uitgekomen door in haar gsm te neuzen toen ze sliep nadat ik me iets of wat zorgen begon te worden over bepaalde gedragsveranderingen. Eerst had ik gewoon fragmenten gelezen, maar ik moest niet ver zoeken om het bevestigd te zien.

Het is een speciale ervaring om de persoon van wie je houdt en die van jou hoort te houden dingen te zien zeggen tegen een wildvreemde man... Naast het overduidelijk kwetsende is het ook gewoon vernederend om te lezen hoe ze over je praten en ook over zijn partner.
Er werd gelachen met onze onwetendheid, er werd een soort schurkenrol in onze schoenen geschoven. Dit was wel iets dat me enorm opviel, beiden waren ervan overtuigd dat ze niets verkeerd aan het doen waren. Alles werd maar gerechtvaardigd.

Ik las in die gesprekken dan gesproken worden over issues in onze relatie waar ik nog nooit iets van gehoord had.
We hadden ook gewoon een goeie relatie dacht ik, met ons seksleven was niets mis, we gingen gezellig naar vrienden, naar familie en gingen op dates, we konden goed praten, maakten lange termijn plannen. Achteraf is het extra zuur als je de datums in hun gesprek linkt naar een datum dat we bijvoorbeeld gezellig op date waren geweest.

Toen alles wat was ontploft en ik mijn gerief aan het pakken was om te verhuizen heb ik dan de fout gemaakt door te zeggen 'fuck uw privacy' en heb ik terwijl zij dan gaan werken was me ingelogd op haar laptop en heb ik het gesprek tussen hen gelezen van het allereerste bericht tot het laatste bericht.
Enorm veel spijt van, want al die extra informatie had geen meerwaarde meer op dat punt.

Nu, uiteindelijk hebben ze hun affaire niet verder gezet naar de volgende stap. Toen ik het te weten was gekomen, was hij verplicht om het ook aan zijn vrouw te laten weten voor ik het deed in zijn plaats en die man heeft dan uiteindelijk voor zijn vrouw en gezin gekozen. Hoe het nu met mijn ex zelf is weet ik eigenlijk niet, heb ze op alles geblokt en ik vraag aan familie en vrienden die haar nog hebben op sociale media om me niets te vertellen over haar doen en laten.

Persoonlijk heeft dit alles me wel serieus geraakt en gekraakt. Ga naar therapie om het allemaal te verwerken. Ben enorm blij met de steun van vrienden en collega's.

Terug
Bovenaan