Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik vraag mij dan altijd af hoe ze daar achter komen. Ben ik gewoon te goedgelovig dat ik gewoon altijd geloof wat mijn vriendin zegt?
Stel dat ik twijfels heb over waar ze is en met wie, hoe zou ik daar in godsnaam zelfs achter komen waar ze echt is?
Haar zoon heeft haar toevallig betrapt.
Ze waren aan het muilen op de achterbank van de auto op een P/R parking toen de zoon daar passeerde en hen bezig zag.

Daarop is de vent de locatie van haar gsm in de gaten beginnen houden en ontdekt dat ze geregeld voor langere tijd op bepaalde parkings stond.
Tot ze ergens op de middag naartoe moesten en zij pas thuiskwam toen ze al weg moesten zijn. Hij had al gezien dat ze toen 2u op een parking stond. Zij zei dat ze naar een winkel was (die de andere kant van de gemeente lag), waarop hij haar confronteerde en ze bekend heeft.

Ik vraag mij dan altijd af hoe ze daar achter komen. Ben ik gewoon te goedgelovig dat ik gewoon altijd geloof wat mijn vriendin zegt?
Stel dat ik twijfels heb over waar ze is en met wie, hoe zou ik daar in godsnaam zelfs achter komen waar ze echt is?
In een geval van bedrog van jaren terug in de brede kennissenkring woonden twee koppels in hetzelfde appartementsgebouw en werden ze zo beste vrienden, veel gemeenschappelijke activiteiten. Tot op het punt dat de man van het ene koppel met de vrouw van het andere ging zwemmen. Zo zal het misschien wel begonnen zijn, maar dan lag zijn gsm eens ergens op tafel toen zijn vriendin passeerde en er een bericht op kwam van de buurvrouw dat kennelijk weinig aan de verbeelding overliet.

Er is natuurlijk wel een proces dat voorafgaat aan het 'twijfels hebben', waardoor je als partner zelf ook gaat veranderen en zaken gaat doen die (opbjectief gezien) wellicht niet gezond zijn. Locatie tracken, maar ook gewoon volgen als ze weg gaat, volgen na het werk, etc. Nogal drastische maatregelen, maar ik kan me wel voorstellen dat een plotse verandering in zijn/haar plannen, gevoel van machteloosheid en oneerlijkheid,... een normale mens kunnen aanzetten tot dergelijke zaken.

Uiteindelijk lopen ze toch eens tegen de lamp en is het vaak een kwestie van tijd eer dergelijke zaken uitkomen.

Misschien ook gewoon het marginaal milieu waarin ge vertoeft? Klinkt als het gekend cliché van trofeewijven najagen. Als die iets beter voorgesteld krijgen zijn ze weg hé. Elke nieuwe iphone release goed int oog houden.
Uhm? Pardon?

Het gaat trouwens over vrouwen die hun man bedriegen, niet andersom. Ter info, het gaat hier over een heel diverse groep mensen hoor. Toch bedankt.

De (ex) man van m’n vriendin heeft haar bedrog ontdekt via de tracking app van hun auto; die stond op een abnormaal moment op mijn oprit. De weken ervoor had hij dat ook al kunnen opmerken, maar toen nooit die app bekeken. Het was die dag dat hij een ambetant gevoel erover had en daarom die app nakeek.
Ik zou me daar precies nooit 100% mee op het gemak voelen in zo'n relatie. Als je vriendin haar man bedriegt met jou, moet dat toch ergens er in zitten om dat opnieuw te doen?

Ik zou me daar precies nooit 100% mee op het gemak voelen in zo'n relatie. Als je vriendin haar man bedriegt met jou, moet dat toch ergens er in zitten om dat opnieuw te doen?
Dat was deel van hun probleem, hij voelde zich wel 100% op zijn gemak in de relatie en haar voor vanzelfsprekend te nemen, ondanks ontelbare signalen en pogingen van haar kant.
Als ik haar gelijkaardig zou behandelen, zou ik verstaan dat ze mij op termijn inderdaad ook bedriegt/verlaat, maar dat ligt dan toch vooral aan mezelf. En da’s uiteraard niet de intentie waarmee ik er aan begonnen ben.

Dat was deel van hun probleem, hij voelde zich wel 100% op zijn gemak in de relatie en haar voor vanzelfsprekend te nemen, ondanks ontelbare signalen en pogingen van haar kant.
Als ik haar gelijkaardig zou behandelen, zou ik verstaan dat ze mij op termijn inderdaad ook bedriegt/verlaat, maar dat ligt dan toch vooral aan mezelf. En da’s uiteraard niet de intentie waarmee ik er aan begonnen ben.
Maar wel relatie begonnen uit affaire?
Gewoon nieuwsgierig, geen oordeel. En veel succes.

Goh ja, tot er eens een periode komt waar je zelf door omstandigheden niet in staat bent om haar genoeg aandacht te geven. (Drukke job, verbouwingen, kinderen, niet goed in uw vel, ...)

Hopelijk zie je de signalen dan wel en kan je er iets aan doen. Ik zie rondom mij toch dat bedriegers dooorgaans hun gedrag gewoon herhalen wanneer de nieuwe relatie iets minder spannend wordt.

Edit: het verschil zit vooral in de mentaliteit. Ipv een keuze te maken tussen enerzijds vechten voor de relatie of anderzijds de relatie te beëindigen wordt er gekozen voor iets tussenin.

Het is begrijpelijk dat je haar kant kiest maar je zegt hier dus dat die kerel het verdiende om bedrogen te worden, terwijl de optie om gewoon de relatie te beëindigen er altijd is volgens mij. Verlaten is toch iets anders dan bedriegen vind ik.

Hoe lang waren ze al samen? Was dit haar eerste bedrog (met jou)?

Afhankelijk van de situatie kan het perfect zo zijn dat het risico op herhaling klein is (of net groot). Het hangt van allerlei zaken af he.
Maar je moet de risico's zelf goed afwegen. Veel geluk hiermee.

Ik zou toch maar oppassen met het op voorhand en de facto het falen al je eigen schuld te maken.

Toch al vaak gezien dat iemand werd bedrogen terwijl de bedrogen persoon echt gewoon een créme van ne vent was. En ook al voldoende gezien dat de bedriegers achteraf tot de conclusie kwamen dat ze gewoon een beunhaas aan het afrijden waren omdat het spannend was terwijl ze thuis al lang hadden wat ze zogezegd zochten.

Ik zeg niet dat het zo bij u is, maar veel mensen die zeggen dat ze vanzelfsprekend worden genomen hebben soms gewoon zelf geen begrip voor hun partner zijn/haar situatie en zoeken dan maar gewoon een excuus om wat nuts te busten op een ander. Vaak zijn ze zelf deel van het gebrek aan communicatie waardoor ze in die situatie zitten. En in plaats van oplossingen binnen de relatie zochten ze extern wat thrills.

Bedriegers zijn niet per definitie over de hele lijn slecht en situaties zijn zelden zwart-wit, maar ik weet wel dat ze heel egoïstisch zijn en hun problemen consequent verkeerd aanpakken. Ik geloof ook niet echt dat mensen in staat zijn om fel te veranderen op bepaalde vlakken. En mensen die de easy way out graag nemen, blijven dat doorgaans doen.

Dus moest er ooit eens wat mislopen zou ik toch niet zo snel uw conclusies trekken op de manier die je beschreef.

Veel succes in ieder geval.

Het is begrijpelijk dat je haar kant kiest maar je zegt hier dus dat die kerel het verdiende om bedrogen te worden, terwijl de optie om gewoon de relatie te beëindigen er altijd is volgens mij. Verlaten is toch iets anders dan bedriegen vind ik.
Vanuit een rationeel zwart wit standpunt klopt dat inderdaad. De realiteit is echter vaak iets genuanceerder eens er kinderen zijn, een job die verbonden is aan de gezinswoning en je vastzit in wat dan noemt een “gouden kooi”. Ik zou ze geen eten willen geven die in gelijkaardige situaties maar voort aanmodderen, al dan niet met scheve schaats(en), die al dan niet boven water komen.

Zijn eigen zus zei haar vlak na de (bekendmaking van) de breuk dat ze haar begreep nadat ze haar de laatste jaren had zien wegkwijnen.
Hijzelf heeft ondertussen ook aan haar toegegeven dat het tussen hen al veel langer op was.

Hoe lang waren ze al samen? Was dit haar eerste bedrog (met jou)?

Afhankelijk van de situatie kan het perfect zo zijn dat het risico op herhaling klein is (of net groot). Het hangt van allerlei zaken af he.
Maar je moet de risico's zelf goed afwegen. Veel geluk hiermee.
19 jaar en idd eerste keer dat ze er aan toegegeven heeft.
Merci 😘

Vanuit een rationeel zwart wit standpunt klopt dat inderdaad. De realiteit is echter vaak iets genuanceerder eens er kinderen zijn, een job die verbonden is aan de gezinswoning en je vastzit in wat dan noemt een “gouden kooi”. Ik zou ze geen eten willen geven die in gelijkaardige situaties maar voort aanmodderen, al dan niet met scheve schaats(en), die al dan niet boven water komen.
No judging maar I call bullshit.

Als je het risico wil nemen om betrapt te worden met een ander in u nest kan je er ook gewoon voor uit komen dat het hier stopt. Dit gaat imo quasi telkens over mensen die niet kunnen/durven alleen zijn en dus eerst een andere landingsplek moeten hebben voor ze willen vertrekken in hun huidige relatie.
Ik wil hiermee niet zeggen dat ze niet vol in hun recht zijn om de relatie te beïndigen he, het gevoel van een relatie die compleet op is kan iedereen tegenkomen. Maar je kan dan gewoon zeggen dat het stopt ipv eerst wat te gaan smossen met iemand anders.

Terug
Bovenaan