Tenzij beide partners zichzelf quasi opsluiten en niet omgaan met mensen van het geslacht waartoe ze zich aangetrokken voelen komen er toch in bijna elke langdurige relatie gevoelens voor een ander op een bepaald moment? Het hangt er maar van af wat je daarmee doet vind ik.
Je kan je gevoelens niet controleren uiteraard, maar wanneer je voelt dat je je wel heel aangetrokken begint te voelen tot -ik zeg maar iets- een nieuwe collega dan kan je ook gewoon niet 1 op 1 afspreken met die collega om iets te gaan drinken, bijvoorbeeld. Je kan dan ook wat zakelijker worden in de communicatie in plaats van verder te gaan met eventueel geflirt. Je kan dan ook ervoor kiezen om die haar volgverzoek op Instagram te weigeren.
'Gevoelens', dat is ook iets wat moet groeien, en je kan dat ook wel proberen te blokkeren. En als je in een gezonde relatie zit waar je niet uit wilt dan moet je dat ook gewoon doen vind ik. Dat wil niet zeggen dat je alle contact met die persoon moet verbreken, maar je moet je ook niet volledig 'open laten' om omver gelopen te worden door die prille gevoelens.
Zo is een kennis van mij na jaren uit elkaar gegaan met zijn vrouw omwille van een affaire. Daar was het verhaal ook van 'ik moest mijn hart volgen, wat ik voor haar voelde was veel te sterk' maar die heeft daar dan op enkele weken tijd een aantal keren mee afgesproken, stuurde daar in zijn vrije tijd veel naar, deed daar heel flirterig mee, ... Zo roep je het ook gewoon over je uit vind ik. Die affaire is dan op niets uitgedraaid en nu zit die daar met enorm veel spijt.