Mensen, alstublieft... Elke keer opnieuw... ===> https://www.beyondgaming.be/threads/grote-zwamdatestopic-enkel-voor-zwamrelaties.4800/page-107
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
EDIT: ik zie ook niet in waarom dit het vertrouwen zou schaden? Als je natuurlijk plechtig belooft hebt om dit niet te doen OK dan schendt je het vertrouwen. Mijn partner was 3 weken geleden op mannenweekend. Stel dat die daar nu 's avonds in een bar iemand tegen gekomen heeft en daar een one night stand mee gehad heeft. Welk vertrouwen zou er dan geschaad worden?
Nee dat vind ik niet, niet alles hoeft zo expliciet gesteld en afgesproken te zijn. Natuurlijk moet je impliciet wel op +/- dezelfde lijn zitten in een relatie over vele dingen. Al kan het natuurlijk zijn dat we semantisch het oneens zijn over 'open relatie'.Maar zoals gezegd uiteraard is dat correct als je daar beiden expliciet zo over denkt. En als zowel jij als je partner gezegd hebben dat zoiets geen schending van vertrouwen is en dat dingen verzwijgen perfect ok is, dan is dat ok natuurlijk.
Maar als 1 partij die denkwijze heeft en de andere niet .. dat is iets anders natuurlijk. Jullie hebben gewoon een open relatie en dat is ok. Maar in een 'gewone' ( I know, stout woordje) relatie is dat weldegelijk een schaden van vertrouwen.
Mja, eerlijk gezegd klinkt dit alles toch als de postrationalisatie waar ik het over had hoor. Ofwel weet je man dat je soms eens met een ander seks hebt als je hierin zin hebt, ofwel weet hij het niet. Ik vermoed dat in dat tweede geval hij geen heel filosofisch betoog in zijn hoofd maakt zoals jij net hebt neergeschreven, maar gewoon veronderstelt dat je monogaam bent.Nee dat vind ik niet, niet alles hoeft zo expliciet gesteld en afgesproken te zijn. Natuurlijk moet je impliciet wel op +/- dezelfde lijn zitten in een relatie over vele dingen. Al kan het natuurlijk zijn dat we semantisch het oneens zijn over 'open relatie'.
Als je natuurlijk christen bent en elkaar in de kerk eeuwige trouw enzo belooft hebt dan begrijp ik dat dit een zonde is. Maar ik ben dat nu eenmaal niet. Ik heb dat allemaal nooit expliciet afgesproken, maar ik vind het natuurlijk uiteraard logisch dat je prioritair de keuze voor je partner maakt...
Ik ben me dus wel degelijk bewust dat dit vreemdgaan of overspel is waar ik het over heb. Ik heb zeker geen expliciet open relatie dus. Idealiter zou er geen overspel zijn. Ik aanvaard echter dat er in het leven zaken je pad kunnen kruisen die daarom niet per se radicaal slecht hoeven te zijn. Dat hoeft je relatie of het vertrouwen niet te ondermijnen of per se slecht te zijn.
Ik hoef dat niet per se te weten indien dit zou gebeuren, en als ik het zou weten zou ik mogelijks jaloers zijn. Ik vraag er echter ook niet naar en heb vertrouwen dat er geen dingen gebeuren die onze relatie zou compromitteren.
Ik denk dat ik gewoon benoem wat een deel van de mensen in de praktijk ook gewoon doen: er is volgens de cijfers vrij veel overspel, en ik ben er vrij zeker van dat niet iedereen dit de dag nadien opbiecht aan zijn/haar partner....
. Don't ask don't tell is niet hetzelfde als doesn' exist.
Hangt af van wat haar partner zijn gedacht is hé. Als hij eenzelfde mening is toegedaan dan is het algemene regime voor beiden hetzelfde.Mja, eerlijk gezegd klinkt dit alles toch als de postrationalisatie waar ik het over had hoor. Ofwel weet je man dat je soms eens met een ander seks hebt als je hierin zin hebt, ofwel weet hij het niet. Ik vermoed dat in dat tweede geval hij geen heel filosofisch betoog in zijn hoofd maakt zoals jij net hebt neergeschreven, maar gewoon veronderstelt dat je monogaam bent.
Welja, klinkt toch gewoon alsof de partner het weet en er akkoord mee is. Ik denk dat voor velen dat onder een redelijk open relatie valt. De reacties komen er dan toch vooral op dat zij het expliciet geen open relatie vindt. Voor mij bestaat het onderscheid dat zij maakt tussen "soms gebeurt het" en "actief op zoek gaan naar" niet echt.Hangt af van wat haar partner zijn gedacht is hé. Als hij eenzelfde mening is toegedaan dan is het algemene regime voor beiden hetzelfde.

Idem in een niet open relatie...Ik denk sowieso dat het zelfs in een open relatie allemaal fun & games is tot er significante en persistente gevoelens van komen![]()
Maar hoe ik zijn post opvat is dat de hele hormonale machinerie die wij "gevoelens" noemen wel wat uitdrukkelijker begint te werken als er knuffels, kussen, seks aan te pas komt.Idem in een niet open relatie...
Als er gevoelens voor een ander ontstaan dan is het kiezen: relatie met die ander of relatie met je huidige partner...
Nee akkoord dat zal zeker wel zo zijn.Maar hoe ik zijn post opvat is dat de hele hormonale machinerie die wij "gevoelens" noemen wel wat uitdrukkelijker begint te werken als er knuffels, kussen, seks aan te pas komt.
.Dat zal zeker zo zijn, maar ik bedoelde het niet per se zo.Maar hoe ik zijn post opvat is dat de hele hormonale machinerie die wij "gevoelens" noemen wel wat uitdrukkelijker begint te werken als er knuffels, kussen, seks aan te pas komt.

Nee dat vind ik niet, niet alles hoeft zo expliciet gesteld en afgesproken te zijn. Natuurlijk moet je impliciet wel op +/- dezelfde lijn zitten in een relatie over vele dingen. Al kan het natuurlijk zijn dat we semantisch het oneens zijn over 'open relatie'.
Als je natuurlijk christen bent en elkaar in de kerk eeuwige trouw enzo belooft hebt dan begrijp ik dat dit een zonde is. Maar ik ben dat nu eenmaal niet. Ik heb dat allemaal nooit expliciet afgesproken.
Maar nee, ik confirmeer juist de norm. Zoals ik reeds gezegd heb wil ik helemaal geen open relatie of toestemming tot overspel afspreken, dat zou nu toch wel duidelijk moeten zijn onderhand. Wat zou ik dan expliciet op voorhand moeten afspreken of iemand van op de hoogte brengen? Dat de kans bestaat dat ik ooit tijdens mijn 87-jarige levensverwachting een typische menselijke normoverschrijdende handeling zou stellen die overspel heet? En dat ik op voorhand reeds vergiffenis vraag voor die zonde?Maar de gangbare norm in onze samenleving is monogamie. Dus mij lijkt het logisch dat als je afwijkt van wat in een samenleving als normaal wordt beschouwd, je wel het fatsoen hebt om dat net wel expliciet te laten weten aan je partner.
Dat jij dat wat denigrerend als christenen die elkaar eeuwige trouw beloven afdoet, maakt dat niet minder algemeen aanvaard binnen onze samenleving.
Ik ben verre van gelovig, maar als mijn lief een al dan niet semantische open relatie wenst, zou ik toch wel verwachten dat die mij daar even niet semantisch, expliciet van op de hoogte brengt.
. Mijn partner is heus wel matuur genoeg om de basis van de menselijke natuur te begrijpen hoor, daar hoeven echt geen expliciete overeenkomsten voor te worden afgesproken, gelukkig maar. Dat staat dan nog puur los van de praktijk waarin de geschiedenis toch leert dat zelfs gelovigen die een huwelijksgelofte met god als getuige sloten toch veelvuldig overspel pleegden.