Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Nah, ik hecht gewoon veel waarde aan loyaliteit onder vrienden. Ik denk trouwens ook dat consquent bedrog sowieso uitkomt in tijden van social media, tracking devices,...

Nah, ik hecht gewoon veel waarde aan loyaliteit onder vrienden.
Zit je dan niet met een moreel dilemma als je 'loyaliteit' zo belangrijk vindt?

Ik heb er geen probleem mee dat anderen zwijgen in zulke gevallen, ik zou het gewoon zelf -afhankelijk van de situatie- niet doen.

Holy fuck, dat ge zelfs overweegt om een goeie kameraad te gaan verraden. Inderdaad, gevalletje who needs enemies.

Ge hebt u niet te moeien in de interne keuken van kameraden. Dat ge er is mee praat en advies geeft, sure. Maar onder druk zetten? Waardeloze kameraad zijt ge dan, ik zou alle contact met u verbreken en een aantal keer uw banden plat steken.
Wat als je met het koppel (dus met beiden) bevriend bent?

Nah, ik hecht gewoon veel waarde aan loyaliteit onder vrienden. Ik denk trouwens ook dat consquent bedrog sowieso uitkomt in tijden van social media, tracking devices,...

Ik hecht gewoon veel waarde aan loyaliteit tussen koppels.

Of denk je dat wie zijn vrouw bedriegt zijn vrienden nooit zou bedriegen ??

Uw vriend verraden is niet ok, maar dat overspel laten we gewoon passeren?

Ge kunt er iets over opmerken tegen de vriend zelf, maar zelfs dat heb ik in het verleden niet altijd gedaan. Totaal niet mijn functie als kameraad.

Zit je dan niet met een moreel dilemma als je 'loyaliteit' zo belangrijk vindt?

Ik heb er geen probleem mee dat anderen zwijgen in zulke gevallen, ik zou het gewoon zelf -afhankelijk van de situatie- niet doen.

Uiteraard niet, dat moreel dilemma ("moraliteit" in 2025 terwijl half Antwerpen, Brussel en Gent aan de bloedcoke hangt 😆) moet die kameraad maar dragen.

Wat als je met het koppel (dus met beiden) bevriend bent?

Verandert niks, hun zaak. Komt wel eens uit als het niet eenmalig is.

Ik deel die waarde maar ik vraag mij oprecht af of je in zulk geval moet de persoon zijn die het overspel bekend maakt. Eigenlijk maakt het voor mij zelfs niks uit want wie wat gaat scheef poepen deelt niet dezelfde (belangrijke) waarden en normen als ik en ik ben dan liever niet bevriend met zulke personen.

Ik heb mijn vrienden nog nooit moedwillig bedrogen, en vrienden wiens waarden na verloop van tijd niet meer overeenstemmen met die van mij, dat contact verwatert en droogt op. Dat gaat wel een stuk makkelijker met vrienden dan met een vrouw en kinderen, waarvan de vrouw geen oren heeft naar een constructieve oplossing.

Ik zal me sommige comments wat te persoonlijk oppakken, maar er wordt hier toch heel veralgemenend gesproken met weinig nuance. Ik hoop dat de vrienden die ik heb, iets genuanceerder reageren, moesten ze ooit iets te weten komen ipv een simpele "tegen volgende week hebt ge het gezegd of ik zeg het". Dat gezegd zijnde, ik zou het ook nooit opzettelijk doen voor de ogen van iemand anders net omdat ik ze niet met een eventuele gewetenskwestie wil opzadelen. Ik deel wel de mening dat zoiets egoistisch is als je het open en bloot doet (hihi) en toch verwacht dat anderen het verzwijgen. Als het geheim moet blijven, doe je het achter gesloten deuren.

On that topic. Zoals hier eerder al vermeld heeft mijn schoonbroer (broer van mijn madam) 2y lang zijn madam (we noemen ze #2) bedrogen door een parallelle relatie te hebben met een andere (we noemen ze #1). Redelijk crazy, vrouw met kind die 2w/2w regeling had - sprak er enkel mee af als ze kinderloos was. Blijven slapen, mee op reis gaan, you name it. #2 is van dag 1 eigenlijk bedrogen geweest. #1 was al een losse flodder 5 y geleden en hij is die gewoon blijven 'los flodderen' (in haar ogen hadden ze een LAT relatie) terwijl hij een relatie met #2 gestart is. Na 6 mnd is hij gaan samenwonen met #2 en naar familiefeesten meegebracht, op familie weekends, dus volle bak publiek dat dat zijn madam was...

#1 heeft zelf uitgesnuffeld dat er een #2 was en #2 gecontacteerd omdat ze hem niet meer geloofde. Dus had hij plots geen enkel wijvetje meer. Oh, jammer.

Dat is dus allemaal uitgekomen ergens voor kerstmis. Mijn madam was dus not amused met zijn gedrag, zeker niet omdat ze goed overeenkwam met #2 (eindelijk eens een zus !)

We zijn nu bijna een half jaar verder en het is nog altijd ambras tussen die 2 (mijn madam en haar broer) en het begint serieus op mijn kloten te werken. Meneer vindt dat hij niks misdaan heeft, madam vindt hem een varken. De pa (mijn schoonpa) is bij #2 gaan pleiten om hem terug te nemen (#zielig). De pa is kwaad om mijn madam omdat ze haar broer niet kan vergeven. blablabla. Gisteren was de broer hier nog eens 'om erover te klappen'. Ik ben na 2 min het huis uitgegaan en wat in de hof gaan werken. Gebleit, geroep en 'ik moet mij niet verantwoorden' en 'waarom zeg je geen sorry'. IK HEB HET ER VOLLEDIG MEE GEHAD.

Nog niet veel goeds gekomen van scheefpoeperij.

On that topic. Zoals hier eerder al vermeld heeft mijn schoonbroer (broer van mijn madam) 2y lang zijn madam (we noemen ze #2) bedrogen door een parallelle relatie te hebben met een andere (we noemen ze #1). Redelijk crazy, vrouw met kind die 2w/2w regeling had - sprak er enkel mee af als ze kinderloos was. Blijven slapen, mee op reis gaan, you name it. #2 is van dag 1 eigenlijk bedrogen geweest. #1 was al een losse flodder 5 y geleden en hij is die gewoon blijven 'los flodderen' (in haar ogen hadden ze een LAT relatie) terwijl hij een relatie met #2 gestart is. Na 6 mnd is hij gaan samenwonen met #2 en naar familiefeesten meegebracht, op familie weekends, dus volle bak publiek dat dat zijn madam was...

#1 heeft zelf uitgesnuffeld dat er een #2 was en #2 gecontacteerd omdat ze hem niet meer geloofde. Dus had hij plots geen enkel wijvetje meer. Oh, jammer.

Dat is dus allemaal uitgekomen ergens voor kerstmis. Mijn madam was dus not amused met zijn gedrag, zeker niet omdat ze goed overeenkwam met #2 (eindelijk eens een zus !)

We zijn nu bijna een half jaar verder en het is nog altijd ambras tussen die 2 (mijn madam en haar broer) en het begint serieus op mijn kloten te werken. Meneer vindt dat hij niks misdaan heeft, madam vindt hem een varken. De pa (mijn schoonpa) is bij #2 gaan pleiten om hem terug te nemen (#zielig). De pa is kwaad om mijn madam omdat ze haar broer niet kan vergeven. blablabla. Gisteren was de broer hier nog eens 'om erover te klappen'. Ik ben na 2 min het huis uitgegaan en wat in de hof gaan werken. Gebleit, geroep en 'ik moet mij niet verantwoorden' en 'waarom zeg je geen sorry'. IK HEB HET ER VOLLEDIG MEE GEHAD.

Dat uw zus er dan met blijft afspreken als vriendin, over de rest mag ze een oordeel hebben maar is toch minder van tel?

Ik zal me sommige comments wat te persoonlijk oppakken, maar er wordt hier toch heel veralgemenend gesproken met weinig nuance. Ik hoop dat de vrienden die ik heb, iets genuanceerder reageren, moesten ze ooit iets te weten komen ipv een simpele "tegen volgende week hebt ge het gezegd of ik zeg het". Dat gezegd zijnde, ik zou het ook nooit opzettelijk doen voor de ogen van iemand anders net omdat ik ze niet met een eventuele gewetenskwestie wil opzadelen. Ik deel wel de mening dat zoiets egoistisch is als je het open en bloot doet (hihi) en toch verwacht dat anderen het verzwijgen. Als het geheim moet blijven, doe je het achter gesloten deuren.
Uiteraard is het veralgemenend, ik denk dat de meesten wel niet helemaal blind zijn voor context. Ik heb hier ook al gezegd dat het allemaal van de situatie afhangt. Ik denk -persoonlijk- ook wel dat jouw situatie niet de meest voorkomende situatie is waarin mensen hun partner bedriegen, en dat dit doorgeens eerder neerkomt op shitty people being shitty people.

Maar van de mensen die hier schermen met hoe je dat zeker niet mag zeggen want je mag je niet moeien ofzo komt nu ook niet echt een consequente argumentatie. Liegen tegen mensen over zoiets ingrijpend als trouw is kennelijk ok binnen een relatie en als je daar een mening over hebt mag je maximum het contact verbreken. En denk aan de kinderen hé, niet wanneer je in iemand anders vagina terecht komt, maar wanneer je het erover zou hebben met de bedrogen partij, want je wil toch geen relatiebreuk op je palmares hebben. En dan nog iets met banden platsteken want we hebben toch de maturiteit van een hormonale puber. Jah.

Voor mij komt het gewoon neer op het feit dat ik het zou willen weten wanneer mijn partner me bedriegt.

Damn wat een baas die schoobroer

Zo meedere vrouwen kunnen houden en aan geraken die is zeker vrij knap?

En dan hebben de singles hier moeite om aan een vriendin te komen.
Toch niet te begrijpen

Dat uw zus er dan met blijft afspreken als vriendin, over de rest mag ze een oordeel hebben maar is toch minder van tel?

Ik heb het tegen mijn schoonpa en schoonbroer ook al gezegd. Mijn madam heeft het recht om er slecht gezind van te zijn en haar broer niet meer sympathiek te vinden. Dat mag. Volwassenen mogen het gedrag van een ander afkeuren.

Mijn madam mag ook met de ex-vriendin blijven afspreken en daar vrij mee communiceren. Ook al heeft de broer dat niet graag. Dan had hij maar niet moeten scheefpoepen. Als hij wou dat ze het niet wist, had hij het maar niet moeten doen. Ze weet al de details, want #2 heeft uren en uren en uren gebeld als vriendin met mijn madam.

Dat mijn schoonpa wil dat ze weer gaan doen zoals voordien en beste vriendjes zijn, ain't gonna happen. Dat mijn schoonpa daar pissig voor is op mijn madam, snap ik niet. Hij zou beter pissig zijn op zijn zoon, als hij toch op iemand pissig moet zijn blijkbaar. Gaan we op zijn Vlaams alles en iedereen onder de mat vegen om conflicten te vermijden ?

Elke vorm van kritiek over iets van de zoon is blijkbaar een directe aanval op de zoon en onaanvaardbaar voor mijn schoonpa. Als ik een project financiele nonsens vind, dan krijg ik standaard 'maar X weet wel wat hij doet, he'. 'Ja, <schoonpa>, maar hij krijgt geen lening bij de bank, zijn balans rammelt, zijn investeerder trekt zijn kak in en hij wil er zelf geen prive geld insteken. Zo'n goed idee lijkt het me niet'. *2 weken passeren*. Ploef, schoonpa smijt er 50k in. *2 weken passeren* 'Het is een lange termijn investering geworden'. lees: (bouw)grond gekocht aan bradeerprijzen maar het de bestemmingsaanpassing is afgekeurd. En wat zegt mijn schoonpa daar dan op? 'Ja, volgens X is de gemeente zijn belofte niet nagekomen'. Weet je wat, <schoonpa>, bankroll zoontje volgende keer NA dat de bestemmingsaanpassing is goedgekeurd. 'Maar dan kost de grond veel meer'. Ja, als hij veel minder kost ervoor, lijkt het me dat de verkoper de kans op goedkeuring minimaal beschouwt. Maar ja, bullshitten, he. Grond goedkoop kopen, fingers crosed. Niet goedgekeurd, papie betaalt. Wel goedgekeurd, naar bank om lening gaan, papie terug betalen en dikke flappen tappen. Zo'n figuur is het dus... (en de pappie is dus niet uitzonderlijk rijk, heel zijn leven leraar geweest).

En al die financiele strapatsen zijn door de jaren heen allemaal door de familie geslikt, keer op keer. Want ondanks zijn 'hij kan het uitleggen' (in mijn ogen obvious - soms infantiel niveau - bullshitten) heeft hij uiteindelijk enkel zijn eigen geld verbrast en dat van zijn ouders (en beetje van zijn zus en broer, maar dat is misschien 5 of 10k - die hadden snel door dat ze geen geld meer moeten lenen). Dat hij dan zijn madam als zo'n stuk vuiligheid behandelt en alles moet verkloten met bullshit....

Toch niet te begrijpen

Vooral goed in bullshitten tegen de sterren op en schaamteloos liegen. Over alles. Niet enkel zijn liefdesleven. Beste verhaal is: Die sjarel heeft ooit zijn ouders een waarborg laten pakken op hun eigen huis (bovenop de hypotheek) om zijn 'zelfstandige escapades' te financieren.

Het is uiteraard fout gelopen en IK (de schoonzoon nota bene) heb de portefeuille mogen opentrekken om de vrede in de familie te bewaren (en het ouderlijke huis te behouden) want het geld van de andere familie leden was al verbrast geleend. Heb wel een stukje vastgoed aan goeie prijzen op de kop kunnen tikken, maar goed, het is een genante (een van de zovele) gebeurtenis voor die sjarel.

Ik loop hier nu 10y rond en er zijn 3-4 dergelijke toestanden al geweest. En als ik mijn madam moet geloven, daarvoor ook al 3-4 (liegen en bedriegen en uiteindelijk al de centen kwijtspelen). Zie hierboven voor nog een ander verhaaltje.

En nee, hij is niet uitzonderlijk knap. Zijn madam #2 is wel uitzonderlijk knap. Maar beetje goedgelovig en heel vergevingsgezind omdat ze 37 is en kinderen wil. Oh.my.god als die ooit kinderen hebben. Een aanwezige vader zal het niet zijn, dat kan ik je nu al garanderen. Past niet goed in plaatje van 'ik doe gewoon mijn goesting altijd en overal'.

Ik weet niet wat er zo 'baas' achtig aan is. Zijn #2 ex heeft hem dus terug in huis gehaald, maar aan de ketting. Moet elke avond thuis slapen (euh, ok, strenge regels daar zeg), mag maar 1 telefoon meer hebben (strenge regels) en hij moet elke keer zeggen naar waar hij gaat als hij weg gaat (strenge regels). De moeder en broer van #2 zijn ietsje strenger in de leer en daar mag hij geen voet meer binnen zetten. Naar de familiefeesten aan zijn kant komt hij niet meer want 'hij wil op de vragen niet antwoorden'. Zijn broer communiceert niet meer met hem en zijn zus heeft ambras met hem en daardoor zijn pa ook met haar. Ja, echt een baas. Nuja, in het matra van "i don't care, ik doe gewoon mijn goesting" is dat voor hem natuurlijk niet echt een groot probleem.

Needless to say, mijn buik is meer dan vol van zijn gebullshit. Was al meer dan vol van zijn gebullshit voor de amoureuze escapades. Dat ik nu om de zoveel dagen een bleitende en gefrustreerde madam thuis mag aantreffen omdat ze weer eens ambras heeft met ofwel haar pa ofwel haar broer, is er te veel aan. Mijn buik is nog voller van zijn opmerkingen als 'alsof cege dat nooit doet' en 'ik ben zeker dat cege wel al een paar side chicks gehad heeft in die 10y dat hij bij jou is'.

Laatst bewerkt:
De verplichte familiefeestjes moeten missen lijkt mij eerder positief

Hij doet het weeral toch maar

Toch niet te begrijpen
Klinkt bovenal vermoeiend.

Heeft alvast geen tijd voor videospellen dan.

Of om eens te gaan fietsen, ik bedoel effectief die tweewieler.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan