Oldskooler
Well-known member
Wachtend tot iemand zegt: "mijn gat deed er zeer van."Dus, iemand onlangs nog gaan fietsen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wachtend tot iemand zegt: "mijn gat deed er zeer van."Dus, iemand onlangs nog gaan fietsen?
Ik zeg: Schat gaan we nog eens fietsen dat is lang geleden!Dus, iemand onlangs nog gaan fietsen?
Ikke echt blij.
De jaren '50 hebben gebeld... Ze zoeken je.Zoals ik eerder al aanhaalde: wat als de vrouw zwanger wordt? Dat is toch waar relaties doorgaans naartoe evolueren dus de kans is groot dat dit gebeurd. Een kind verdient het niet om in zulke situaties verwikkeld te worden.
Jij kan je onvoldoende in de leefwereld van dat koppel verplaatsen om die judgement call te kunnen maken. Dus dan hou je je erbuiten. Je kan je vriend aanraden om het op te biechten en wat je maar wilt maar je kan die beslissing niet voor hem nemen.2) ik neem actie omdat de pijn die de bedrogen partner ondervind doorgaans enorm groot is. Ik kan niet gewoon aan de zijlijn blijven toekijken wanneer iemand een ander persoon zo veel pijn en verloren tijd bezorgd. En ja op zich manifesteert die pijn zich pas op het moment dat ik de waarheid aan het licht breng, maar ik ga er dan ook wel vanuit dat de waarheid vroeg of laat altijd wel bovenkomt. Dus beter vroeg dan laat.
Dat is wel van een heel andere orde he. Als je weet dat iemands veiligheid bedreigd is dan neem je actie, onvoorwaardelijk. Of je die persoon nu kent of niet. Doe je dat niet dan laat je, door jouw nalatigheid, een misdrijf doorgaan. Geen vergelijking he.Wel zelfde vraag voor jou: waar begint jou ethische grens? Fysiek geweld in een relatie? Waarom, dat zijn toch uw zaken niet? Als de vrouw niet graag in elkaar getimmerd wordt zal ze de relatie wel beëindigen toch ...?![]()
Bedriegen doe je niet, laat dat duidelijk zijn. Echter, rechter gaan spelen in iemand anders zijn leven doe je ook niet. Dus veroordeel die vriend die bedrog pleegt en trek je conclusie voor zover het jullie onderlinge relatie betreft, maar moei je er verder niet mee.Laat me afsluiten met te zeggen dat het een beetje ironisch is hoe hard jullie afsteken op iemand die bedrog in een relatie zou gaan 'verklikken', alsof DAT de grote schande is. Over het bedrog zelf gaan jullie dan wel zeeer losjes over imo, want 'dat zijn mijn zaken niet'. Is het dan wel jullie zaak dat Hellsdinner of ik anders zouden handelen in die situatie? Dat is ons leven toch, moei u niet ...?![]()
De jaren '50 hebben gebeld... Ze zoeken je.
Ik kan niet met 100% zekerheid weten ofdat de vrouw die bedrogen wordt liever zou hebben dat haar omstaanders haar inlichten of niet.Jij kan je onvoldoende in de leefwereld van dat koppel verplaatsen om die judgement call te kunnen maken. Dus dan hou je je erbuiten. Je kan je vriend aanraden om het op te biechten en wat je maar wilt maar je kan die beslissing niet voor hem nemen.
Dat is wel van een heel andere orde he. Als je weet dat iemands veiligheid bedreigd is dan neem je actie, onvoorwaardelijk. Of je die persoon nu kent of niet. Doe je dat niet dan laat je, door jouw nalatigheid, een misdrijf doorgaan. Geen vergelijking he.
Bedriegen doe je niet, laat dat duidelijk zijn. Echter, rechter gaan spelen in iemand anders zijn leven doe je ook niet. Dus veroordeel die vriend die bedrog pleegt en trek je conclusie voor zover het jullie onderlinge relatie betreft, maar moei je er verder niet mee.
Je verwart hier toch wel twee dingen. Je vriend dwingen om iets op te biechten en zelf het slachtoffer waarschuwen zijn twee aparte zaken. Uiteraard kan je je vriend niet dwingen tot iets maar zelf gewoon iemand feiten geven die relevant zijn voor hen is iets compleet anders.Jij kan je onvoldoende in de leefwereld van dat koppel verplaatsen om die judgement call te kunnen maken. Dus dan hou je je erbuiten. Je kan je vriend aanraden om het op te biechten en wat je maar wilt maar je kan die beslissing niet voor hem nemen.
Dat vind ik dan weer een vreemde. Ik zou de vriend 'dwingen' het zelf op te biechten (dwingen = laat hem weten dat hij +/- 1 week heeft om het zelf te vertellen, anders doe ik het) omdat ik er vanuit ga dat het voor hen beiden beter is als de vriend het zelf opbiecht. Maar als dat na 1 week nog steeds niet gebeurd is dan doe ik het want het kan ook niet de bedoeling zijn dat hij dit op de lange baan schuift met allerhande excuses á la 'het was niet het goede moment'.Je verwart hier toch wel twee dingen. Je vriend dwingen om iets op te biechten en zelf het slachtoffer waarschuwen zijn twee aparte zaken. Uiteraard kan je je vriend niet dwingen tot iets maar zelf gewoon iemand feiten geven die relevant zijn voor hen is iets compleet anders.
En waarom acht je jezelf zo belangrijk dat je iemand een beperking in tijd gaat opleggen? Als je het dan toch zo belangrijk vindt dat de partner het weet, ga er gewoon langs en vertel het even.omdat ik er vanuit ga dat het voor hen beiden beter is als de vriend het zelf opbiecht
Waarom die beperking in tijd lijkt mij toch voldoende uitgelegd in mijn post hierboven.En waarom acht je jezelf zo belangrijk dat je iemand een beperking in tijd gaat opleggen? Als je het dan toch zo belangrijk vindt dat de partner het weet, ga er gewoon langs en vertel het even.
The audacity van mensen hier is wel zorgwekkendDat vind ik dan weer een vreemde. Ik zou de vriend 'dwingen' het zelf op te biechten (dwingen = laat hem weten dat hij +/- 1 week heeft om het zelf te vertellen, anders doe ik het) omdat ik er vanuit ga dat het voor hen beiden beter is als de vriend het zelf opbiecht. Maar als dat na 1 week nog steeds niet gebeurd is dan doe ik het want het kan ook niet de bedoeling zijn dat hij dit op de lange baan schuift met allerhande excuses á la 'het was niet het goede moment'.
Relaties zijn complex en spelen tussen twee personen, vaak kennen buitenstaanders (of zelfs betrokkenen) mekaars diepe gevoelens niet volledig. Omwille van die complexiteit is terughoudendheid (als buitenstaander) in zoiets toch niet per sé verkeerd. Dat is eerder respectvol en zeker niet moreel superieur.Ik vind de arrogantie en morele superioriteit hier toch vooral in het 'niet vertellen'-groepje zitten.
Als je gewoon feiten vertelt zonder daar verdere raad of waardeoordelen aan te koppelen, speel je op geen enkele manier rechter in iemands relatie. Want wat die ander met die feiten doet, beslist die nog altijd 100% zelf.
Als je de intentie hebt om dat te doen, getuigt het net van respect voor de ander om dat vooraf kenbaar te maken en die ander de kans te geven dat voor te zijn.
Als je partner dingen niet mag weten dan doe je die niet in bijzijn van derden. Doe je dat toch, is het slim om vooraf af te toetsen hoe die waarnemer er tegenover staat. Maar als je kiest het in de openbaarheid te doen, je iets doet dat je partner niet mag weten, dan weet je wat het risico is van dat gedrag te stellen. Verwachten van een ander om over dingen te zwijgen, is net wat getuigt van geen rekening houden met je vrienden en hoe die zich daarbij voelen.
Dat wil niet zeggen dat je het vertellen moet als je dat niet wil. Maar je gaat op geen enkele manier in de fout door dat wel te doen.
Beslissen waarbij iemand anders zich ok moet voelen, is getuigen van een gevoel van morele superioriteit en rechter spelen in iemand anders zijn leven. Gewoon de waarheid vertellen is dat niet.
Het hele punt is hier toch dat op deze manier beide partners met de volledige informatie kunnen beslissen wat met de relatie te doen, in plaats van dat één kant even beslist dat te verzwijgen "voor de kinderen". Allezja, zo blijven we in cirkels gaan natuurlijk, maar misschien moest "de dude" eerst aan de kinderen denken ook.Mja, kende de dude even goed als de vrouw?
Hebben ze kinderen en een huis?
Net samen?
Zit er al langer een haar in de boter?
Er speelt nog zoveel mee, maar over het algemeen nie moeien en die dude uit uw vriendenkring houden. Mensen die cheaten deugen doorgaans niet.
Ale zot, ff een huwelijk opblazen en die kinderen met al die miserie zetten omdat ge beter wilt slapen. Helemaal koekoek.
Toch een vreemde redenering? Is het niet eerder:Ale zot, ff een huwelijk opblazen en die kinderen met al die miserie zetten omdat ge beter wilt slapen. Helemaal koekoek.
Ale zot, ff een huwelijk opblazen en die kinderen met al die miserie zetten omdat ge wilt vreemdgaan. Helemaal koekoek.
Dat is een andere POV dan, niet?. Als jij zelf wilt vreemdgaan moet je achteraf nie komen janken ofc.Toch een vreemde redenering? Is het niet eerder:
Lijkt me dat het soort mensen voor wie dit een probleem is ook het soort mensen is dat banden zou plat stekenHoly fuck, dat ge zelfs overweegt om een goeie kameraad te gaan verraden. Inderdaad, gevalletje who needs enemies.
Ge hebt u niet te moeien in de interne keuken van kameraden. Dat ge er is mee praat en advies geeft, sure. Maar onder druk zetten? Waardeloze kameraad zijt ge dan, ik zou alle contact met u verbreken en een aantal keer uw banden plat steken.