Battlefield 6

Hier draait het wel zeer goed op mijn medium range laptop. Zet alles wel gewoon op medium maar draait wel veel beter dan 2042. Game zelf ben ik nog niet aan uit. Heb alle BF gespeeld en mss ben ik gewoon burned out want je hebt alles wel eens gezien en soms beter in een vorige BF. Gunplay zit wel goed maar zoals velen vind ik de maps te klein. Nieuwe map valt nog mee want toen ik zag dat het infantry only is was ik Metro map clusterfuck van bf3 verwachtende maar het valt goed mee.

Ik wacht ook nog de reviews wat af met de release maar het is tenminste al de goede richting aan het uitgaan in vergelijking met 2042.

Level 20 behaald, alsook alle challenges - ook al was het geen doel :tongue:

Ik amuseer mij er dus duidelijk mee, eindelijk nog eens een FPS die hier in huis zal komen. Dat is ondertussen wel al even geleden. Ik krijg toch heel veel BF3/4 vibes. Speel ook graag verscheide game modes (Conquest/Breaktrough/Rush) en ze bekoren mij echt wel. Liberation Peak in conquest vind ik wel een enorm saaie map, veel te open.

Wat ik minder vind na al die uren spelen:
- Destruction kan beter, was in de vroegere BF's toch een pak leuker
- Dat wapens standaard niet meer specifiek per class zijn vind ik toch jammer
- Assault class is zo OP om kills te farmen met zowel beste guns EN grenade launcher EN shotgun EN nades
- Shotgun is OP, werd gisteren van 45m geschoten voor 100 damage (1 schot, niet headshot) :laugh:
- Ik had heel veel problemen om te game initieel te runnen, hun forum staat ook vol met crashes/issues. Hopelijk gaan ze wel nog serieus aan de slag in de komende weken. Daarna ook heel wat crashes gehad i.c.m. Steam overlay, na die uit te schakelen waren ze weg.
- Geen optie om crossplay uit te schakelen - maar dat zou alleen voor de BETA zijn (hopelijk)

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik mij ook al kostelijk geamuseerd heb.
Deze komt voorlopig wel in huis denk ik :smile: .

Enkel vind ik die shotgun ook op, en al zeker als extra attachment bij assault :crazy:.

Komt hier ook wel in huis denk ik. Zeker de games die in squad heb gespeeld zijn echt fantastisch

Heb de game op 2 configs gespeeld.

Mijn config:
R7 9800X3D, 32GB DDR5 6000Mhz, RTX5080 (stock), 5120x1440p, ULTRA, native en dat draait aan 100-120fps, GPU limited, CPU rond de 40%. GPU temp: 60, CPU temp 65 graden. GPU power: 300-320W, CPU 75-80W.

Config van de kinderen:
I5 14400F, 32 GB DDR5 5200MHz, RTX3080 8Gb stock, 2560x1440, ULTRA, DLSS balanced en dan zit ik aan 110-130fps, GPU limited, GPU rond de 95%, CPU aan 40%.
GPU temp: 60, CPU temp rond de 65 graden. GPU power: 305W, CPU power rond de 80W.

Beide draaien wel vlot, geen klagen van. Ondertussen ook alle challenges gehaald.

Net de laatste paar ronde gespeeld, heb me idd goed kunnen vermaken met BF6. Maar ik mis nog steeds de vibe van bf2.. iets dat niet meer zal terug komen helaas.

Toch mijn bedenkingen

Ttk is te snel
Hit registratie is off
Te kleine mappen, is geen BF voor mij
Slecht main menu
Twijfelachtig mapdesign. Voelt als COD
Cpu heavy, hopelijk wordt hier nog iets aan gedaan

Vooelopig wordt dit em niet. Zien wat de release brengt

Ik lees veel sterke meningen online of BF6 nu wel of niet de spirituele opvolger is van BF3/4. Voor mij persoonlijk komt de setting en sfeer wel dicht in de buurt, en voel je duidelijk dat er nog wat van de oude Battlefield-DNA in zit, maar de gameplay wijkt toch teveel af. BF6 lijkt dan ook eerder een gewone voortzetting te zijn van de latere games, wat ook niet verrassend is aangezien ze steeds verder bouwen op dezelfde game-engine, die inmiddels al meerdere iteraties heeft doorgemaakt.

De BF6 Beta voelt druk, snel en vooral te chaotisch aan. BF4 hadden ook een snelle TTK/TTD en bewegingen, maar voelde toch beter gebalanceerd aan. In Battlefield gaat het niet alleen om chaos en kills, niet alles hoeft een Operation Metro clusterfuck te zijn. Er moet ook ruimte zijn voor strategie, squad- en teamplay. De focus lijkt nu teveel verschoven te zijn naaar snellere actie, meer kills en meer chaos. Grote boosdoeners volgens mij zijn de te snelle self-heal timers en onbestaande respawn timers. Hierdoor ben je constant in gevechten, is er altijd wel ergens een vijand en zijn er geen momenten van rust. Mapdesign speelt hierin ook een grote rol. Niet enkel zijn de mappen te klein voor het aantal spelers, de flow zit ook vaak niet goed. In Battlefield 3 Close Quarters DLC had je grotere mappen met een betere flow dan in deze beta. Er ontbreekt balans, zowel in het aantal routes (teveel flank routes) als in chokepoints (als in teveel).

Desondanks heb ik mij wel goed vermaakt in deze beta van BF6. In tegenstelling tot mijn vrienden die al na een paar rondjes afgehaakt hebben. Ikzelf heb er volgens de app 27u in zitten, al zit de tijd in de menu's, instellingen en wachten op de godforsaken matchmaker hier ook in vervat. Voor 8 speeldagen is dat best veel naar mijn doen (al was ik wel in verlof).

TL;DR
  • BF6 is een fun game, maar voelde niet echt aan als BF3/4
  • Ik kan het niet met CoD vergelijken, want heb deze niet gespeeld, ik zie wel gelijkenissen in online video's
  • Destructibility is leuk, maar blaast mij niet omver, BFBC2 beta was extremer / The Finals ziet er indrukwekkender uit
  • Maps in de beta zijn klein (ja zelfs die ze zelf middelgroot noemen)
  • Maps nemen teveel designfilosofie van Operation Metro over (clusterfuck to te max)
  • Als PTFO speler is BF6 misschien niet meer voor mij, focus lijkt op snelle kills te liggen ipv objectives
  • Ik wacht samen met @Tuner111 op een game die mee de vibe van BF2 heeft
  • Misschien speel ik deze nog wel eens via een XBOX GamePass PC (die EA-Play heeft dacht ik)

Gisteren ook ff gespeeld, enkel het 2e week-end kunnen spelen vanwege vakantie.

Het was wel tof, ik vond de game goed in elkaar zitten.
Was wel terug ff wennen aangezien ik toch al een tijdje geen shooter (cod/BF) meer heb gespeeld. BF2042 was de laatste en maar kortelings gespeeld ook.

In het begin was het vooral mapkennis opdoen en leren hoe je het verschil zag tussen team en vijand, maar dit was snel geleerd.

Misschien dat ik deze wel koop

Komt hier wel binnen amuseerde mij er wel mee. Al zou ik hoger springen voor een Bad Company 3 game.. Eigenlijk mogen ze gerust BC2 remasteren ook...

Gaat hier ook komen, ik vond het zeer plezant dit en vorig weekend al was de toegevoegde map veel te klein.
Ik ga ervan uit dat in de volledige versie wel grotere mappen zullen zitten waar tanken/helikopters/vliegtuigen veel meer tot hun recht zullen komen.
Het speelde opmerkelijk vlot voor een beta.
Het enige waar ze iets aan mogen doen is de manier waarop je als team servers joined.
Wij zijn bv soms met 5-6 of meer spelers maar dan is het een heel gedoe om allemaal op dezelfde server te zitten. Dat was in BF3 & 4 veel makkelijker en ik hoop dat ze daar iets aan gaan doen zodat je niet elke map switch in een queue moet gaan staan om terug bij uw team te zitten.

Gaat hier ook komen, ik vond het zeer plezant dit en vorig weekend al was de toegevoegde map veel te klein.
Ik ga ervan uit dat in de volledige versie wel grotere mappen zullen zitten waar tanken/helikopters/vliegtuigen veel meer tot hun recht zullen komen.
Het speelde opmerkelijk vlot voor een beta.
Het enige waar ze iets aan mogen doen is de manier waarop je als team servers joined.
Wij zijn bv soms met 5-6 of meer spelers maar dan is het een heel gedoe om allemaal op dezelfde server te zitten. Dat was in BF3 & 4 veel makkelijker en ik hoop dat ze daar iets aan gaan doen zodat je niet elke map switch in een queue moet gaan staan om terug bij uw team te zitten.

Vonden wij ook heel vervelend, zodra je 5 of meer bent begint de miserie. Kan me wel inbeelden dat dit geen hoge prioriteit heeft bij Dice, maar zou toch handig zijn met een grotere party dezelfde server te kunnen joinen.

Afgelopen weekend ook enkele uurtjes kunnen spelen op pc. Ik had wat schrik voor de performance, maar mn 3 jaar oude laptop draaide het nog verrassend vlotjes

Het was al jaren geleden dat ik nog eens een online shooter had gespeeld en nog langer geleden dat het op een pc met kb en muis was, dus het was serieus wennen en lastig om wat kills mee te pikken. Maar het smaakte wel naar meer, alhoewel ik zowiezo de reviews ga afwachten!

Ik ben er wel nog niet aan uit of ik voor de pc versie of ps5 versie zou gaan.

De afgelopen weekends uitgebreid PS5 beta gespeeld, als BF-veteraan ben ik eigenlijk positief verrast.
Tov BF5 en 2042 lijkt het toch een hele grote stap terug in de goede richting.

Enige dat mij serieus stoorde was dat het spotsysteem precies wel heel vlot automatisch overal je enemies aanduidt?
Toch verschillende kills gehaald omdat de autospot enemies tagt die ik anders nooit ging gezien hebben. Aparte knop om te spotten zoals in de vorige game vind ik dan toch net iets beter/fair.

Hiernaast hoop ik ook op wat grotere conquest maps, maar vond de kleinste map (die enkel dit weekend erbij was) in die stad dan wel heel knap gedaan door de verschillende niveau's/verdiepen. Precies geen bottlenecks en altijd wel een aparte weg om te kunnen flanken.

Spotten is bij mijn weten nog altijd de A knop op pc hoor. De ergste qua spotten was Bad Company 2. Daar gewoon effe in een richting kijken en A spammen en als er iemand zat had je die zeker. In die nieuwe vind ik dat je er toch redelijk specifiek op moet zitten anders krijg je gewoon een marker.🙂

Spotten is bij mijn weten nog altijd de A knop op pc hoor. De ergste qua spotten was Bad Company 2. Daar gewoon effe in een richting kijken en A spammen en als er iemand zat had je die zeker. In die nieuwe vind ik dat je er toch redelijk specifiek op moet zitten anders krijg je gewoon een marker.🙂
Recon heeft auto spot.

Kzou deze via mijn werk bestellen, is goedkoper dan met ea play (0,99 euro).
Er staat wel dat je dan de pre-order bonus krijgt, maar is dat effectief het geval dan?

Terug
Bovenaan