Battlefield 6

Kan je op PC de FPS zien? Ik vind dat nergens.

Je kan je FPS uitlezen op verschillende manieren (op PC):

Via BF6 Beta (nog niet zelf getest)
Ga naar settings (tandwiel) --> Graphics --> Advanced --> Performence Overlay
Of via console command PerfOverlay.DrawFps 1 (open console en typ dit in)
Of via launch argument -PerfOverlay.DrawFps 1 (via je launcher (ea app of steam) naar de game propertys gaan en dat daar toevoegen)
Of via user.cfg (in de root install folder dit bestand aanmaken en daarin PerfOverlay.DrawFps 1 zetten)

Via NVIDIA Overlay
Open de NVIDIA Overlay (default alt+z) --> settings (tandwiel) --> HUD Layout
Kan zijn dat het ook anders is als je al ingame bent, dan show statistics aan zetten (in tab statistics) en evt alt+r induwen om het te activeren.

Via AfterBurner / Rivatuner
Moet je ergens in settings ingame overlay inschakelen.
Weet dat dit werkt, maar heb het zelf niet geinstallerd staan dus kan niet zeggen waar je moet kijken of op wat je moet klikken.

---

Zelf zoek ik een manier om de game FPS te beperken... Gaat momenteel ruim over het maximum wat mijn monitor aankan. In oudere BF games kon je bijvoorbeeld gametime.maxvariablefps 120 gebruiken. Maar BF6 erkend dit niet meer. Ik zie ook niet direct iets anders die hetzelfde zou kunnen. Heb dan maar via de NVIDIA driver een cap ingesteld, maar zou mooier zijn dat dit gewoon ingame kan en gemakkelijk aanpasbaar is wanneer nodig.

Laatst bewerkt:

Of via launch argument -PerfOverlay.DrawFps 1 (via je launcher (ea app of steam) naar de game propertys gaan en dat daar toevoegen)
Of via user.cfg (in de root install folder dit bestand aanmaken en daarin PerfOverlay.DrawFps 1 zetten)

Via NVIDIA Overlay
Kan zijn dat het ook anders is als je al ingame bent, dan show statistics aan zetten (in tab statistics) en evt alt+r induwen om het te activeren.

Weet dat dit werkt, maar heb het zelf niet geinstallerd staan dus kan niet zeggen waar je moet kijken of op wat je moet klikken.

---

Zelf zoek ik een manier om de game FPS te beperken... Gaat momenteel ruim over het maximum wat mijn monitor aankan. In oudere BF games kon je bijvoorbeeld gametime.maxvariablefps 120 gebruiken. Maar BF6 erkend dit niet meer. Ik zie ook niet direct iets anders die hetzelfde zou kunnen. Heb dan maar via de NVIDIA driver een cap ingesteld, maar zou mooier zijn dat dit gewoon ingame kan en gemakkelijk aanpasbaar is wanneer nodig.
FPS cap zit toch gewoon in de settings?
En FPS counter kan je in steam aanzetten als je via steam speelt.

Via NVIDIA Overlay

---

Morgen eens proberen. Game quasi nooit op PC, daarom ook het gebrek aan een game monitor. Mss toch eens investeren daarin, net zoals een muis en keyboard.

Nog maar 1 match gespeeld, Breakthrough. Ik speel op xbox. Het speelt wel vlot en het geeft mij eerder wat BC2 vibes dan BF3/4. Voorlopig ben ik wel niet omver geblazen.

Hier hetzelfde. Het ziet er allemaal mooi uit, maar ben niet echt fan van de map layouts. Ik heb ook enkel nog maar Breakthrough gespeeld. Morgen eens de andere game modes testen.

Na jaren geen FPS te hebben gespeeld, probeerde ik gisteravond eens een uurtje Battlefield 6.

Jawadde, 1 kill op een uur tijd 😛.

Ik stam af uit het MOHAA-tijdperk. Dat was dikke fun. Ik heb het gevoel dat ik enorm opnieuw moet bijleren. Ofwel heb ik er gewoon niet meer de reflexen voor door ouder te worden 😶.

Er is optie voor je max FPS in stellen.

Hopelijk doen ze nog iets aan het systeem van 'suppressive fire'.
Dat lijkt mij niet of minimaal aanwezig te zijn.
Snipers die vlotjes headshots halen terwijl ze zwaar onder vuur liggen is..meh.

@devil @Pana @Cerv.Be
Ja, Inderdaad! In de opties kan je gewoon een cap instellen moet daar volledig overgekeken hebben...
Bedankt!

Vandaag linkte iemand mij dit:

Lijkt erop dat ze geen traditionele server browser willen toevoegen en met een matchmaking systeem gaan blijven werken? Mij nog onduidelijk hoe ze dit gaan doen, maar dit blijf ik toch enorm jammer vinden. Ik zou heel graag terug op community servers kunnen spelen, zoals op een BeyondGaming server om jullie allemaal tegen te komen.

Zie dat een Youtuber er ook al een mening over heeft (at 11:43)

Speelt niet slecht maar ga toch wachten tot na launch om het eventueel te kopen.
Het is en blijft EA, mijn vertrouwen in dat bedrijf blijft laag, ze kunnen de boel nog altijd kapot patchen.
Kijk maar naar de jaarlijkse fifa/ea sports, daar is de gameplay in het begin ook meestal beter/anders en dan patchen ze het zodanig dat het juist hetzelfde speelt als al de voorgaande edities.

EA maakt dat game niet he, DICE maakt het EA is de uitgever. EA patch de boel ni kapot Dice kan dat wel.
en uiteraard gaan er nog minder goeie dingen zijn op release dat is altijd zo ook zullen er nog veel weapon tweaks komen buffs als nerfs.
mat ik nu heet meest klote vind is dat er veel te veel snipers zijn daar zou echt een cap op moeten komen.

Paar uurkes gespeeld op de PS5 Pro vandaag. Lang geleden dat ik nog een online shooter gespeeld heb maar het doet mij weer zin krijgen!
Ik suck wel meest van de tijd maar zolang ik maar fun heb, dat is het belangrijkste.

Vandaag nog op den avond keer met wat tanks/IFV gespeeld als ge weet hoe ze te controleren en ondersteuning moet bieden aan je team kunde echt veel kills maken en punten verdedigen en aanvallen, ondertussen al de kneepjes door hoe ik moet spelen en niet rushen want dan gade vrijwel snel dood als ge niet oplet en natuurlijk hangt veel af van uw team.. voor mij wel ms wel de leukste online shooter. Mijn controls (m+k op PS5) nog wat finetunen.. speelt echt wel goed. Al hoop ik op nog een Bad Company 3..

Terug
Bovenaan