Bart De Pauw

Ja maar was het van in den beginne al niet geapprecieerd ? Of deden er in het begin eerst een paar mee met het geflirt ? Je zou toch denken van wel . Mss daarom dat BDP zo in zijn gat gebeten is/was , omdat enkelen mss plots heel gedraait waren . Ik gis maar he. Het lijkt me menselijk .
Jij gist, ja. Bart De Pauw is echter veroordeeld voor een deel van zijn daden in een rechtbank, dus het lijkt mij wel dat die dat uitgespit hebben en we jouw gegis achterwege kunnen laten. En het is nu niet zo dat die mens geen geld had om een fatsoenlijk juridisch team rond zich te hebben.

Enfin, je zegt eerst dat je je niet gaat uitspreken en dan kom je af met een statement over een van de slachtoffers dat enkel en alleen in jouw hoofd ontstaan is, en nu ben je weer aan het 'gissen' en alluderen dat de vrouwen misschien mee deden, 'want je zou toch denken van wel'. En dan nog: zelfs al deden die in het begin mee, als iemand 'stop' zegt (meerdere keren) dan moet je toch stoppen?

Lijkt mij toch dat jij je net wel uitspreekt hoor. Het is niet omdat je dat op een 'cloak and dagger' manier doet dat het niet doorschemert.

Ben ik het niet mee eens.

Het werk van Bart De Pauw omvat onder andere Buiten de zone, Schalkse ruiters, Het geslacht De Pauw etc. Stuk voor stuk redelijk grensverleggende televisie voor Vlaanderen.
Of de persoon Bart De Pauw dan een 'vettig ventje' dan wel een pastoor is, verandert niets aan die programma's en hoe ik ze beoordeel.

Net zoals ik perfect naar muziek kan luisteren gemaakt door klootzakken (want zo lopen er wel wat rond in de muziekbusiness). Of films kan kijken met acteurs die compleet van het padje zijn in het echte leven. En moest Hitler nu een deftig kunstschilder zijn geweest dan zou ik zijn werken gaan bekijken, los van al de rest wat hij gedaan heeft.

Maar veel Vlamingen lijken er van uit te gaan dat, omdat hij goede televisie maakte en sympathiek overkwam op TV, hij toch niet zo veel kwaad kan gedaan hebben. Beetje den deugniet uitgehangen misschien, maar niet meer dan dat. En die vrouwen, wel die waren nooit zo sympathiek als Bart, dus ze zullen het wel uitgelokt hebben.
Het 'buikgevoel' van de 'gewone Vlaming' is vaak zum kotzen.
Door te stellen dat het buikgevoel van de ‘gewone Vlaming’ zum kotsen is stel je jezelf wel elitair op, vind ik. Het is wat ik zo vaak zeg in m’n posts (en ik krijg dan te horen ‘dat veel mensen dat vinden is geen reden om het aan te halen/je gelijk te krijgen).

Als morgen (hypothetisch) 99,9% van de mensen denkt dat het homohuwelijk fout is (ik vind dat niet voor alle duidelijkheid!), is dat dan zum kotsen of moet je eigenlijk gewoon naar de meerderheid luisteren?

De pauw slachtoffer van de media? dan heb ik toch iets gemist precies, Vtm heeft heel de tijd het voor hem opgenomen en plaatste de slachtoffers in een slecht daglicht.

De pauw slachtoffer van de media? dan heb ik toch iets gemist precies, Vtm heeft heel de tijd het voor hem opgenomen en plaatste de slachtoffers in een slecht daglicht.
Automatisch wel, ongeacht hoe de media het voor het opnam of niet. Als jij morgen zo’n proces aan je been hebt en je bent geen BV, weet niemand in Vlaanderen/België daarvan.

Bij Bart De Pauw heeft iedereen het gezien/gehoord/gelezen.

Als vrouw moet je heel kordaat zijn. Duidelijk aangeven waar de lijn ligt, zonder 0 ruimte te laten voor interpretatie. Vind ik tenminste.
Als vrouw moet je kunnen werken/feesten/leven/... zonder constant op uw hoede te moeten zijn dat één of andere overgeile vent u gaat beginnen ambeteren.

Dit vind ik een vrij waanzinnige insinuatie eerlijk gezegd. De Pauw heeft veel verkeerd gedaan, maar ik zie niet in op basis waarvan je zo iets zou zeggen. Die man is toch geen bewezen sociopaat (die een zelfmoordpoging gaat faken om goodwill te krijgen bij het publiek)?

Ik zeg niet dat hij faket hé. Elke zelfmoordpoging is in essentie een schreeuw om aandacht of hulp. Ik vind het niet vergezocht om iemand die verdrinkt in zelfmedelijden ervan te verdenken dat hij doelbewust zichzelf iets aandoet om er dan beter uit te komen. Dat zie je zo vaak bij relatieproblemen bvb. Ik zeg niet dat hij dat met de glimlach doet hé, maar het kan een motivatie zijn.

Als vrouw moet je heel kordaat zijn. Duidelijk aangeven waar de lijn ligt, zonder 0 ruimte te laten voor interpretatie. Vind ik tenminste.
Als vrouw moet je kunnen doen wat je wil, zonder dat er een of andere vetzak u begint te stalken. Wat moeten die dan doen om "kordaat" te zijn volgens u? Bij de eerste SMS terugsturen "fuck off asshole, ik haat u en blijf uit mijn buurt" ofzo?
How about: Ge moet als vrouw duidelijk zijn als je wél interesse hebt, en by default is het "ik heb geen interesse"?

Ja maar was het van in den beginne al niet geapprecieerd ? Of deden er in het begin eerst een paar mee met het geflirt ? Je zou toch denken van wel . Mss daarom dat BDP zo in zijn gat gebeten is/was , omdat enkelen mss plots heel gedraait waren . Ik gis maar he. Het lijkt me menselijk .

Lees je dan eens in voor je stalking en vetzakkerij vergoelijkt als ‘maar menselijk’ en ‘in zijn gat gebeten’.

Als vrouw moet je kunnen werken/feesten/leven/... zonder constant op uw hoede te moeten zijn dat één of andere overgeile vent u gaat beginnen ambeteren.
Dood aan alle pogingen tot avances dan maar?
Als vrouw moet je kunnen doen wat je wil, zonder dat er een of andere vetzak u begint te stalken. Wat moeten die dan doen om "kordaat" te zijn volgens u? Bij de eerste SMS terugsturen "fuck off asshole, ik haat u en blijf uit mijn buurt" ofzo?
How about: Ge moet als vrouw duidelijk zijn als je wél interesse hebt, en by default is het "ik heb geen interesse"?
Duidelijk aangeven, bijvoorbeeld door te sturen ‘ik wil dat je stopt met me seksuele avances of verbrande grappen te sturen’.

Duidelijk aangeven, bijvoorbeeld door te sturen ‘ik wil dat je stopt met me seksuele avances of verbrande grappen te sturen’.
Maar ze hebben toch ook niet gestuurd "ik wil dat je begint met seksuele avances of verbrande grappen te sturen"?

Nee hoor, gewoon dood aan toondove stalkers. Figuurlijk dan, want wat nu is aan het gebeuren wens ik niemand toe.

De rechter heeft geoordeeld dat ze dat meer dan gedaan hebben en De Pauw desondanks verder ging, dus ik versta niet wat dat er allemaal mee te maken heeft.

Het eerste waar ik aan dacht is dat BDP misschien het vooruitzicht ondraagbaar vindt om de rest van z'n leven op deze manier door te brengen. Het is moeilijk om daarmee om te gaan. De juridische zaak is nu toch al een tijdje geleden. Misschien domineert nu vooral het psychologische. Met al de aandacht die gaat naar BV's, en zeker met de aandacht die hij gekend heeft, zal hij er z'n hele leven aan worden herinnerd, ook als hij de rest van z'n leven buiten de luwte zal doorbrengen.

Kan eigenlijk niet geloven dat de hele discussie over de aard van de stalking en het grensoverschrijdend gedrag hier aan het herbeginnen is.
Hier waren we toch echt al voorbij?

Maar ze hebben toch ook niet gestuurd "ik wil dat je begint met seksuele avances of verbrande grappen te sturen"?
Interessant, hoe pak je dat dan aan tegenwoordig als je een vrouw wil versieren?

In mijn tijd (nog niet zo immens lang geleden) gaf je een tik tegen hun poep en als je een lap rond uw oren weer kreeg wist je genoeg. En als je een geïnteresseerde blik terugkreeg wist je ook genoeg.

Nu moet je een formele brief schrijven?

Interessant, hoe pak je dat dan aan tegenwoordig als je een vrouw wil versieren?

In mijn tijd (nog niet zo immens lang geleden) gaf je een tik tegen hun poep en als je een lap rond uw oren weer kreeg wist je genoeg. En als je een geïnteresseerde blik terugkreeg wist je ook genoeg.

Wel, ik heb letterlijk nooit iemand een tip tegen hun poep gegeven... Dat was "in uw tijd" ook al lang not done.
Ge kunt ook mekaar gewoon leren kennen enzo he.

Ge hebt gelijk, nu stalking en aanranding niet meer op tafel liggen is het hele verleidingsspel om zeep.
Hoort gij uzelf eigenlijk bezig?

Terug
Bovenaan