Bart De Pauw

Dus je zou zelf van werk moeten veranderen omdat iemand anders u lastigvalt?

Omgekeerde wereld lijkt me.
Als je als man moet samenwerken met een mannelijke baas die gewoon een eikel is, dan zoek je ook best een ander werk. In plaats van daar nog jaren bij te blijven omdat het bv toevallig een Big 4 is.

Waarmee ik voor alle duidelijkheid BDP niet goed praat. Integendeel. Maar ik was al lang weg. Waarom Maaike nog een tweede seizoen wou doen met die creep is mij écht een raadsel.

Gewoon vriendelijk passen voor seizoen 2 👍

Artistiek wereldje toch een raar wereldje.
Tijd om die subsidiestromen eens te herbekijken.
Want leven ook op belastingsgeld,

Misschien vandaar ook de decadentie.

Jaren in dat wereldje gewerkt als technicus voor een theater gezelschap en culturele centra oa Vooruit (404) in het begin van m'n werk carrière, daarna IT. Je reinste onzin wat je verteld... alle moslims zijn terroristen?

De grootste asshole die ik tegen kwam was Jan Fabre, maar dat wisten we ook al ... en al eens grote ego's.
Maar zaken als dit waren geen norm, ook al is het wat losser soms. En ook niet in meetings, vergaderingen. Op de scene bvb bij repetities zou ik toch niet op het gat van een acteur danser ofzo moeten kloppen hebben denk ik, of serieuze implicaties met het team.

Subsidiestromen zijn al veel herbekeken hoor, en elke 4 jaar moest je tonen of je nog cultureel van belang was. Geen deftig werk gedaan in die 4 jaar, gedaan met subsidies of soms een pak minder als het werk minder was ....
Ja een Bert Anciaux vooral gooide er ooit mee, maar recent was het vooral de cultuur die vond dat ze kwasie niks meer kregen van Jan Jambon die dan een geste gedaan heeft.

BDP ben ik ooit tegen gekomen, werd voorgesteld door een knappe actrice. "Hey jongens dit is den Bart" (herinner me het nog een beetje) Was nog maar begin van z'n carrière (en de mijne).
Tijd om het eens te laten zeker na 7 jaar en de nodige afstraffing? Heeft z'n straf gehad dus, en recidiveert nog niet tot nu toe.
De VRT en de slachtoffers mogen er natuurlijk het hunne van blijven denken.

Laatst bewerkt:
Tijd om het eens te laten zeker na 7 jaar en de nodige afstraffing? Heeft z'n straf gehad dus, en recidiveert nog niet tot nu toe.
De VRT en de slachtoffers mogen er natuurlijk het hunne van blijven denken.

Na alles wat ik ik nu gezien, gehoord en gelezen heb, inclusief de nieuwe documentaire, is mijn persoonlijke mening dat het hele circus voor een groot deel door BDP zelf in gang is gezet en gehouden.

Puur naar straf heeft de rechtbank zijn werk gedaan en zie ik geen reden waarom hij niet opnieuw zijn job zou mogen uitvoeren. Maar als hij het mediacircus moe is moet hij toch vooral in eigen boezem kijken.

Even persoonlijk voor mij:

de grote les die ik hier uit trek, is dat gelijk wat je overkomt, je nog altijd een zeg hebt in hoe je er mee omgaat.

Dat BDP jaren een paar feiten en creepy zaken gedaan heeft, dat is voor zijn rekening nu. Dat het uitgekomen is, was onvermijdelijk achteraf gezien.

Maar... hoe hij er vanaf het punt dat de hele zaak aan het licht is gekomen er mee omgegaan is, was zijn keuze.

Ik denk oprecht, als BDP heel vroeg in het proces gezegd had: "kijk... er zijn zaken gebeurd die niet door de beugel kunnen... En daarvoor mijn excuses naar alle betrokken partijen. Ik ga mij nu even terug trekken om mijn familie, gezin en bedrijf te beschermen. Daarna zien we wel."

Dat... ging een ongelooflijk verschil geweest zijn. Hij ging al terug aan het werk zijn in de media. BDP ging vergeven worden, echt waar.

Maar alles ontkennen, staalhard liegen terwijl we bewijzen van tegendeel hebben(tot de dag van vandaag!)... Dat is hetgeen waar hij zijn vergissing gemaakt heeft. Als hij gewoon schuldinzicht had betoont en eventueel zelfs vergiffenis of verzoening met de betrokken partijen had aangegaan, was dit allemaal... al lang lang vergeven (maar niet helemaal vergeten).

Eigenlijk is het een zielig figuur nu, die ondanks alles nog altijd geen inzicht heeft waarom iedereen zich tegen hem gekeerd heeft. Soms moet je durven zeggen: "ja, ik was fout"

Dan heb je een Bart De Wever die vandaag nog maar eens op de slachtoffers natrapt en dit zegt:
De gevolgen van de veroordeling zijn voor Bart De Pauw disproportioneel. Wij duwen iemand de maatschappelijke dood in als hij maar door de juiste mensen van de juiste feiten wordt beschuldigd

De laatste aflevering vandaag heeft veel duidelijk gemaakt en is een goede afsluiter voor heel dit verhaal:
- diegene die jaren meededen hebben geen gelijk gekregen
- diegene die voor mij oprecht overkwamen (zonder te zeggen dat ze zélf ook te ver zijn gegaan - lees sex) hebben gelijk gekregen
- BDP heeft 0 schuldbesef en doet er alles aan om 12 miljoen te krijgen van de VRT
- BDP zijn vrouw is gek, ik denk zelfs nog gekker dan BDP zelf

Case closed
——————

——————

:cheer:

Mijn madam moest bijna terplekke overgeven als collega vrouw. En dan kwaad worden op mij "versta je dat nu ?" "Tjah, het is een vrouw" was blijkbaar geen afdoend antwoord :laugh:

De laatste aflevering vandaag heeft veel duidelijk gemaakt en is een goede afsluiter voor heel dit verhaal:
- diegene die jaren meededen hebben geen gelijk gekregen
- diegene die voor mij oprecht overkwamen (zonder te zeggen dat ze zélf ook te ver zijn gegaan - lees sex) hebben gelijk gekregen
- BDP heeft 0 schuldbesef en doet er alles aan om 12 miljoen te krijgen van de VRT

Case closed
——————
Je post roept bij mij wel een paar vragen op:
- Wat betekent "degene die jaren meededen hebben geen gelijk gekregen"?
- Waarom is seks hebben te ver gaan? Zodra je seks hebt gehad, mag je niet meer klagen over ongewenst gedrag?

Als dat maar goed komt...

(uiteraard zijn volste recht om een interview te geven, maar gezien de timing is het toch op eieren lopen)
Oh boy...

Als dit misloopt moet hij volgende keer al naar Kanaal Z gaan om op TV te komen.

Had zijn vrouw zijn spreektijd niet kunnen beperken tot 30m? Miljaar, telkens hij de goede kant op gaat komt er nog wat brol die het teniet doet heb ik de indruk.

Als ik bdp was, had ik Vlaanderen (zelfs België) toch gewoon verlaten. Kerel zal altijd dat stigma krijgen zolang em hier in Vlaanderen rondloopt.

Ik heb de documentaire ook niet gezien.

Terug
Bovenaan