Squealer
Active member
...? Klopt... Ondanks de emotionele lading in dit topic, mag dat?Je gaat nogal sterk uit van het juridische aspect.
Is dat werkelijk "een evidentie"? En verdedigen gebeurt in principe in de rechtzaal. Als er sprake is van laster en eerroof owv berichten aan jouw adres, dan ga je daarmee naar de rechtbank. Maak je die openbaar, ben jij even schuldig aan schending van de privacy (en/of belaging/elektronische overlast/laster/eerroof) (-volgens mij-). Net zo min je bij een geval van verkeersagressie als slachtoffer ook niet zomaar de beelden met gezicht & nummerplaat herkenbaar openbaar mag zetten. Ook niet onder het mom van "Wie met vuur speelt, kan zijn vingers verbranden."Ivm de discussie ivm openbaar maken berichten.
Lijkt me een evidentie dat wie dag in dag uit te horen krijgt "aandachtshoer" haar eigen berichten publiek mag maken. Het is nogal moeilijk je te verdedigen als je de initiële aanval niet mag openbaar maken.
Maar ik ben geen jurist of ik zou de vraag naar de juridische grond v.w.b. de berichten in de docu niet stellen.
Ja ok, maar je bent je argument nu aan het afzwakken. Met ondergeschikten maakt dat de zaken uiteraard complexer en is het risico op machtsmisbruik, ook onbedoeld maar dusdanig geïnterpreteerd, vanzelfsprekend groter. In voorgaande berichten staat echter geen organigram gepost... Toch denk ik dat er zelfs dan geen expliciet "verbod" mag zijn zoals jij het eerst omschreef.Ivm relaties op het werk. Elk bedrijf waar ik gewerkt heb, zijn er al strenge regels geweest (ofwel verboden tussen mgr en ondergeschikte, ofwel verboden tussen team leden of gewoon verbosen altogether). Of die nu juridisch waterdicht zijn of niet, is irrelevant (ik denk niet dat een Pfizer met 100k werknemers alles zal verbieden als man in site A werkt en vrouw in site B - maar vanaf er een machtsrelatie is, gaan de meeste toch wel tight worden). Het bewijst dat de meeste mensen er problemen inzien en de shitstorm willen buiten houden.
=>Ik zeg ook nergens dat gaan eten met vrouwelijke collega's verboden is.
Je mag toch perfect met een vrouwelijke collega iets gaan eten?
In veel bedrijven is dat expliciet verboden voor evidente redenen.
.