Bart De Pauw

Het uitblijven/lang uitblijven van enig schuldbesef blijft in deze zaak toch pijnlijk, maakt het herstel bij hem er ook niet makkelijker op.

En vermoed toch wel dat het verloop anders had kunnen zijn als hij die dag niet met dat filmpje naar buiten was gekomen, de druk die hij op al die vrouwen legde was immens, hij zal over de grote lijn van in het begin heus wel geweten wie de vrouwen waren maar zo een groot ego dacht boven alles te kunnen staan.

Het is eigenlijk wel zot, want nu komt dit ook weer in de media, met mogelijks nog meer schuldgevoel of schaamte, want op zelfmoord rust nog altijd een taboe. En zo gaat die maar verder onderuit he.
Maar goed, das het vreselijke aan een mediafiguur te zijn he. Als alles goed gaat is al die aandacht leuk en dan zie je velen ook genieten van het feit dat ze in de schijnwerpers staan. Maar de keerzijde is natuurlijk dat elke misstap, falen, negatieve gebeurtenis in je leven ook in de schijnwerpers wordt gezet. En dan moet je verdomd stevig in je schoenen staan om dat te kunnen plaatsen. Het is al moeilijk voor velen die onbekend zijn om toch weer vrienden, familie, etc. onder ogen te komen na een intens negatieve gebeurtenis, laat staan dat half Belgie of meer naar u staat te kijken.

Je kan toch niet ernstig stellen dat hetzelfde mediacircus niet op gang zou zijn gekomen moest BDP die ene video niet gelanceerd hebben. Misschien was de tijdslijn dan wat anders geweest maar dat zal dan wel alles zijn denk ik.
Da's toch ook maar een aanname van jou? Had Bart de Pauw dat intern afgehandeld dan had er misschien hier en daar een rioolkrantje iets over geschreven met veel 'van horen zeggens', maar dan is het toch niet zo gek om te stellen dat het veel en veel minder publiek was uitgevochten geweest? Hij kwam letterlijk met een video naar buiten waarin hij aan heel de wereld verkondigde wat er aan het gebeuren was, wie gaat er dan publiek? Als ik het me goed herinner was het trouwens net de wens van de slachtoffers om dat juist niet te doen, dus ik kan me echt wel voorstellen dat de VRT maar wat graag dat putje zelf had afgedekt, kijkende naar de marktwaarde van die man.

En zoals @jimmyr ook zegt: het feit dat er weinig tot geen schuldbesef is speelt natuurlijk ook mee. Hij heeft vind ik wel echt meerdere punten gehad in het parcours waarbij hij zijn excuses had kunnen aanbieden om de storm wat te doen gaan liggen.

En opnieuw: ik wens het hem echt niet toe, want het is niet dat hij onvergeeflijke zonden heeft gepleegd of weet ik veel, maar zoals ik het zie heeft hij toch echt wel meerdere kansen gehad om het voor hem allemaal wat draaglijker te maken, en heeft hij die niet genomen. Komt dat door ego, door slechte advocaten, door ... Wie zal het zeggen.

Je kan toch niet ernstig stellen dat hetzelfde mediacircus niet op gang zou zijn gekomen moest BDP die ene video niet gelanceerd hebben. Misschien was de tijdslijn dan wat anders geweest maar dat zal dan wel alles zijn denk ik.
Dat weet ik toch zo niet. De slachtoffers wouden er noch een publiek noch een juridisch proces van maken. Ik ben er toch van overtuigd dat zonder die video het mediacircus een stuk minder had geweest.

Het is op basis van die video dat het parket is tussengekomen en er effectief een rechtszaak is opgestart, dat VRT informatie publiek moest maken, dat er meer slachtoffers van zich lieten horen, ... De frontale aanval van De Pauw zette bij zijn slachtoffers ook nog eens extra kwaad bloed, die daardoor (terecht) op zoek gingen naar gerechtigheid.

waarom zou het niet over de slachtoffers mogen gaan? ik denk dat er toch ook een paar met dezelfde vragen zullen zitten, nu. "wat als ik niets gezegd had?"

Ik denk dat zij in deze inderdaad opnieuw slachtoffer zijn. Niet alleen omwille van de verachtelijke reacties van sommigen, die de schuld van deze zelfmoordpoging bij hen leggen; maar inderdaad om wat jij nu zegt hé. Velen hadden het al moeilijk om tegen De Pauw te getuigen, voelden zich al beschaamd om wat er gebeurd was, wensten De Pauw ondanks wat er gebeurd was geen slechte dingen toe ... en nu gaan ze er nog eens deze schuldgevoelens boven op krijgen. Maakt het voor anderen weer nog wat moeilijker om te gaan getuigen.

Verder: hopelijk komt hij er bovenop. Ik blijf het doodjammer vinden hoe zo'n genie, die mij zoveel mooie tv-momenten heeft bezorgd, zo van zijn voetstuk is gevallen.

Ik vraag me dan af: Gebeurt die wanhoopsdaad omdat hij niet kan leven met wat hij gedaan heeft of omwille van de publieke vernedering van zijn persoon? Ik neig naar het 2de omdat hij het anders wellicht al veel sneller zou gedaan hebben.

Trouwens redelijk gelijkaardig aan het verhaal van Steve Stevaert. Had aan het parket verklaard dat hij er een eind aan zou maken als de verkrachtingszaak waarin hij betrokken was in de media zou komen. En zo gebeurde ook.

Commentaar op moderatie mag je in de andere, bekende kanalen gaan geven. Niet hier.
Naar de slachtoffers gaat (hopelijk) niemand wijzen. Maar er gaat wellicht wel opnieuw een discussie op gang komen omtrent de rol van de media, cancelcultuur etc.
Eerlijk? Het was mijn eerste gedachte.
Het is hoe ik in mekaar zit. Als ik de eerste gedachte die in mij opkwam bij het lezen van de titel hier post, heb ik minstens infractions en waarschijnlijk een ban vast.

En ik ken absoluut meer dan 1 iemand die het met me eens is, alleen mag dat hier op het forum niet (al in heel veel discussies gezien).

Zou gaan om een zelfmoordpoging :eek:
Goh ja dit is het equivalent van "als je het uitmaakt met mij dan doe ik me iets aan!".

Van dat soort type zou ik er niet van verschieten dat hij een 'poging' doet als wraak op zijn slachtoffers om zichzelf in een fake slachtofferrol te wentelen

Het is hoe ik in mekaar zit. Als ik de eerste gedachte die in mij opkwam bij het lezen van de titel hier post, heb ik minstens infractions en waarschijnlijk een ban vast.

En ik ken absoluut meer dan 1 iemand die het met me eens is, alleen mag dat hier op het forum niet (al in heel veel discussies gezien).
Zeg eens gewoon wat je wilt zeggen of post niet. Wat zijn we nu met een post als deze zeg. Ik begin dat echt wel beu te worden, dat soort zever. En tegenwind krijgen of te horen krijgen dat mensen het niet eens zijn met je mening is trouwens niet hetzelfde als 'het mag niet'. Dat heet vrije meningsuiting.

En natuurlijk ken je mensen die het met je eens zijn. Ik kan na een namiddagje Facebooken waarschijnlijk (helaas) een voetbalploeg samenstellen van mensen die alle homo's willen opknopen. Dat wil daarom niet zeggen dat dat een gangbare of te verdedigen mening is.

Ik denk dat zij in deze inderdaad opnieuw slachtoffer zijn. Niet alleen omwille van de verachtelijke reacties van sommigen, die de schuld van deze zelfmoordpoging bij hen leggen;

Dit is exact wat ik dus bedoelde. Het is ‘verachtelijk’.
Beyondgaming zal niks anders tolereren.

Ik vraag me wél af of jullie eigenlijk in contact komen met de mainstream bevolking. Zo de bevolking, doorsnee, die je tegenkomt als je pakweg op de Meir de eerste 100 mensen tegenkomt. Want daar zitten er zeker tussen die exact dit gaan zeggen/doen. Of wordt hier enkel onder elkaar gediscussieerd?

Maar dus ‘verachtelijk’.

Ik ben een enorm simplistisch wezen, maar ik zie wel oorzaak-verband.

De Pauw doet dingen die (volgens de wet) niet kunnen.
De vrouwen willen een proces
De Pauw verliest dit
De Pauw onderneemt een zelfmoordpoging.

Zeg me nu dat 4 er gekomen was zonder 1, of zonder 2.

Dit is exact wat ik dus bedoelde. Het is ‘verachtelijk’.
Beyondgaming zal niks anders tolereren.

Ik vraag me wél af of jullie eigenlijk in contact komen met de mainstream bevolking. Zo de bevolking, doorsnee, die je tegenkomt als je pakweg op de Meir de eerste 100 mensen tegenkomt. Want daar zitten er zeker tussen die exact dit gaan zeggen/doen. Of wordt hier enkel onder elkaar gediscussieerd?

Maar dus ‘verachtelijk’.

De Pauw verliest dit

Maar zelfs in uw eigen redenering volgt het allemaal uit 1. Het is inderdaad zoals met Stevaert, crapuul met een te groot ego dat er niet tegen kan dat ze tegen de lamp lopen.

Ah, passive aggressive toch je mening laten doorschemeren en terloops nog eens aankaarten dat je het verkeerd vindt dat dit niet op een forum mag geplaatst worden.
Maar introspectie over waarom je mening niet thuishoort op dit forum is een brug te ver.

De enige die zijn gat verbrand heeft en zelf op de blaren moet zitten is Bart De Pauw. Jammer dat hij blijkbaar geen andere manier ziet om met die blaren om te gaan.
Eeuwig respect voor de TV-maker Bart De Pauw. Maar voor de mens Bart De Pauw? Dat verdient hij niet. Jammer dat zo veel mensen geen onderscheid kunnen maken tussen de TV-maker en de mens BDP.

Ik ben een enorm simplistisch wezen

Amen.

De Pauw verliest dit

2 - De vrouwen wilden geen proces, dat was Bart de Pauw zelf. Daar gaat je theorie al.
1 - Inderdaad, had Bart de Pauw nooit strafbare feiten gepleegd dan was dit allemaal niet gebeurd. Actie - reactie. Daden hebben gevolgen.

Je zegt nu toch gewoon zelf dat dit allemaal niet was voorgevallen moest BDP zich gewoon gedragen hebben en niks strafbaars hebben gedaan? Die post toont echt niet aan wat je denkt dat 'ie aantoont hoor.

De vrouwen wilde geen proces...
Of hebben hem intern aangeklaagd of whatever. Ze hebben voor zijn ontslag gezorgd. Niet alles in detail gevolgd maar Bart De Pauw heeft dingen gedaan die volgens mij nog niet zo heel lang geleden gewoon getolereerd werden.

Sommige mensen hebben moeite met hoe de maatschappij verandert.

Of hebben hem intern aangeklaagd of whatever. Ze hebben voor zijn ontslag gezorgd. Niet alles in detail gevolgd maar Bart De Pauw heeft dingen gedaan die volgens mij nog niet zo heel lang geleden gewoon getolereerd werden.

Sommige mensen hebben moeite met hoe de maatschappij verandert.
Euhh nee voor zijn ontslag heeft hij met zijn onwenselijk gedrag zelf gezorgd niet de vrouwen.

En het is duidelijk dat je niet alles tot in detail hebt gevolgd want er zijn effectief wel feiten gebeurd die maatschappelijk al heel lang niet tolereerbaar zijn of ooit geweest zijn

2 - De vrouwen wilden geen proces, dat was Bart de Pauw zelf. Daar gaat je theorie al.
1 - Inderdaad, had Bart de Pauw nooit strafbare feiten gepleegd dan was dit allemaal niet gebeurd. Actie - reactie. Daden hebben gevolgen.

Je zegt nu toch gewoon zelf dat dit allemaal niet was voorgevallen moest BDP zich gewoon gedragen hebben en niks strafbaars hebben gedaan? Die post toont echt niet aan wat je denkt dat 'ie aantoont hoor.
Wat ik bedoel: stel, ik rij met de fiets en jij doet een gevaarlijk manoeuvre en gaat me aanrijden. Ik val van m’n fiets en breek mijn benen. Blijkt dat je gedronken hebt.

Nadien klaag ik je aan en win ik. Door dit voorval gaat je vrouw bij u weg. Daardoor raak je in een depressie en doe je een zelfmoordpoging.

Je kan zeggen ‘had ik maar niet gedronken’, maar had je dat wel gedaan en ik had je niet aangeklaagd was het misschien ook niet gebeurd.

Ik zeg dus niet dat het mijn schuld is, maar ik had de ‘ketting’ wel kunnen doorbreken.

Kan je ze ongelijk geven?

edit: jezus, man. Net je aangepast bericht gezien. Hier ga ik zelfs niet verder op in.
Maar zelfs niet. Doe ik toch niet?

Alleen zeg ik “hadden ze dat niet gedaan, dan was dit niet gebeurd waarschijnlijk”.

Iedereen heeft het recht zich te laten gelden zoals die vrouwen gedaan hebben. Je kan het ook niet doen.

Terug
Bovenaan