Bandronde

Na de The Go-Go's gaan we verder met Sofi Tukker

Tijdens deze corona pandemie streamdedn ze meer dan een jaar lang elke dag een live muziekset.
For 383 days and counting, Sophie Hawley-Weld and Tucker Halpern have stuck to a routine. they suit up—sometimes in sweatpants, sometimes in tropical-print shirts and funky robes—and descend to the living room of their Miami home, flick on the cameras for their livestreams to Instagram, Facebook and Twitch, and begin playing a DJ set.

De meeste zullen wel hun dance hits kennen. Maar ik deel graag dit Bossa lied.

Welja, Rage Against the Machine natuurlijk.

Een van mijn favoriete nummers uit hun laatste studio album, een album vol covers en met meticuleuze productie. Deze is een cover van oldskool hiphopduo EPMD. Rage doen er hun eigen ding mee.

Experimental Audio Research

Project van Peter Kember van Spacemen 3/Sonic Boom/Spectrum fame. Vooral actief in de jaren '90 en beginjaren '00. Zoals de naam zegt meer experimenteel werk, drone, ambient, minimal... Onder meer Kevin Shields en Kevin Martin hebben ook al bijdragen geleverd aan het project. Hieronder het trippy nummer All Things Being Equal uit 2014.

Ik dacht dat na de D van Daft Punk deze keer Devo te posten, maar die staat al in het lijstje. Echt wel punk, en nog niet in het lijstje, The Dead Kennedys

Sébastien Tellier

Following his debut album L'incroyable Vérité (2001), which he instructed people to only listen to in candlelight, Tellier recorded a successful sophomore and the soundtrack to a movie about narcolepsy, Narco. With his sexed-up vocal, and sensuous, suggestive lyrics - often sung in a combination of languages - Tellier hit a peak with Sexuality and, more recently, My God Is Blue - notorious for its risqué video release for the single Cochon Ville.

Roxy Music

Een van mijn beste ontdekkingen in recente jaren. Gekend voor Bryan Ferry en in het begin ook Brian Eno die lid was en verschillende bekende hit singles. Ik gooi het overeen andere boeg en post hieronder b-sides. Bijna al hun b-sides zijn interessant te noemen.

Sultanesque, de b-side van hun bekende single Love Is The Drug uit 1975.

South Downs, b-side van hun single Oh Yeah uit 1980.

Scorpions

Ik denk dat uitleg overbodig is, maar jammer genoeg worden hun eerste albums vaak vergeten. Nog geen hardrock, wel eerder progressive!
Klaus Meine heeft ook een prachtige stem!

(Dit was nu al de tweede keer dat iemand mij nét voor was en ik mijn post moest aanpassen vóór het verzenden. :unsure: )

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan