Bandronde

lol, nee. Cash is gewoon subliem, de gebrokenheid van een oude man die terugkijkt op zijn leven en beseft wat hij mis gedaan heeft. Voor mij persoonlijk heb ik meer connectie met het verhaal dat hij er in legt.

Los van het feit dat de tekst van Reznor is en het nummer gaat over zijn heroïneverslaving?
voor mij persoonlijk: ja. Ik heb meer connectie met oud worden en terugkijken op uw leven, dan met iemand die verslaafd is aan heroine. Het ene gaan we allemaal tegemoet, het andere kan je vermijden (in de meeste gevallen). Als je oud bent, kan je enkel nog terugkijken, maar niets meer veranderen. Van die verslaving kan je nog af, ook al blijft het een gevecht, en dan kan je je fouten nog proberen herstellen en/of nog een goed leven hebben.
Cash is ook aan drugs verslaafd geweest, ook bijna dood geweest daardoor dacht ik. Maar bij hem gaat het nummer dus om meer, het gaat over een heel leven. Het einde van dat leven en de opmeting ervan.

En daarom tilt hij het imo naar een hoger platform: het bevat een leven en niet een fase in het leven.

Revolting Cocks.
Samenwerking tussen Richard23 van Front 242, Luc van Acker en Al Jourgensen van Ministry in de donkere jaren 80.
In 1985 kwam hun eerste single, 'No Devotion' uit.

Suicide

Heerlijk duo waarvan er al 1 overleden is jammer genoeg. Bestaande uit Alan Vega (vocals - RIP) en Martin Rev (keyboards/electronics/synths). Twee leden met minimum van gewoon vocals en electronics maar wel met maximaal effect.

Het is elektronisch maar voor de rest kan ik er geen genres opplakken. Sommigen zeggen synth-punk, electro-punk en wat weet ik nog allemaal. Zeker in zijn tijd zal het uniek geweest zijn. Hieronder het nummer Frankie Teardrop uit hun eerste album uit 1977. Goed luid zetten en probeer niet te verschieten bij de schreeuwen die uit het niets komen :biglaugh:.

Tweede mooi nummer: de single Dream Baby Dream uit 1979.

Dat werd meermaals gecoverd door Bruce Springsteen

The Strawbs

Britse band met zowel progressive als folkinvloeden. Wondermooie muziek! :love:

"We're back, ready for round two!"

Supertramp, die tweemaal in de soundtrack van Paul Thomas Andersons fantastische film Magnolia voorkomen. Dit liedje werd prachtig gemonteerd op de sequentie met quiz kid Donnie Smith en Brad the Bartender! Op Youtube enkel een in het Frans gedubde versie van de scène gevonden, dus ik laat het bij deze nietszeggende video.

Terug
Bovenaan