Bandronde

Ok , dan ook iets dat wat ouder is

Neil Young, uit het geweldige "After The Goldrush" album.

"Only love can break your heart"

Otis Redding

Soulzanger uit de jaren '60. Hieronder het nummer Respect wat later nog gecoverd werd door Aretha Franklin. Respect komt uit het album Otis Blue/Otis Redding Sings Soul. Op dat album wordt hij begeleid door die andere legendarische artiesten uit de Stax-stal nl. Booker T & The MG's, Isaac Hayes en The Mar-Keys.

Zonal

Een project van Justin Broadrick (bekend van Godflesh, Jesu...) en Kevin Martin (The Bug, King Midas Sound...). Een soort vervolg op hun Techno Animal project. Ik weet niet goed hoe het te omschrijven maar het is iig wel gitzwart. Hieronder het nummer S.O.S. uit hun voorlopig enige plaat Wrecked uit 2019. Het eerste deel van het album bestaat uit nummers in samenwerking met Moor Mother. Tweede deel is instrumentaal waaruit ook dit nummer komt.

Zonal

Een project van Justin Broadrick (bekend van Godflesh, Jesu...) en Kevin Martin (The Bug, King Midas Sound...). Een soort vervolg op hun Techno Animal project. Ik weet niet goed hoe het te omschrijven maar het is iig wel gitzwart. Hieronder het nummer S.O.S. uit hun voorlopig enige plaat Wrecked uit 2019. Het eerste deel van het album bestaat uit nummers in samenwerking met Moor Mother. Tweede deel is instrumentaal waaruit ook dit nummer komt.

Led Zeppelin
Euh... moet ik echt nog een uitleg geven hierbij?

Bij deze gewoon maar mijn favo nummer:

Nat King Cole
Cole rookte drie pakjes Kool-mentholsigaretten per dag. Volgens Cole droegen de sigaretten ertoe bij dat zijn stem voldoende laag bleef. Om die reden rookte hij voor iedere plaatopname meestal drie sigaretten achter elkaar. In het najaar van 1964 merkte Cole dat hij gewicht verloor. In oktober 1964 werd bij hem longkanker geconstateerd. Hij overleed enkele maanden later op 45 jarige leeftijd.

E. Dat is makkelijk, de band van E. Eels

Mijn absolute favoriete band. Ik zet hier gewoon 3 pareltjes, maar iedere LP is een hele ketting parels

Spirit Caravan, stonerband uit 1996 met Scott Wino als vocalist.
Het album Jug Fulla Sun kan ik altijd wel draaien:

Nada Surf - Popular, één van dé hits uit de jaren '90
kan het nog altijd woord voor woord mee zinge (met dank aan de heerlijke video)

Faust

Duitse band vooral bekend in de jaren '70. Veel knip- en plakwerk, collages e.d. in de muziek en dus ook vrij experimenteel. Hieronder een nummer uit hun album Faust IV nl. Krautrock. Verwijzend naar de scene waar ze mee geassocieerd werden maar een term waar ze zelf geen fan van zijn (en ik ook niet eigenlijk).

Na dat album werd het 20 jaar stil tot ze in 1994 terug een album uitbrachten nl. Rien, geproduceerd door Jim O'Rourke van o.m. Sonic Youth fame.

Thelonious Monk
Monk’s composition “Brilliant Corners” was so difficult to play that the final recorded version took over 25 takes to achieve, and then only by splicing together two versions was it completed.

Terug
Bovenaan