Tijdloos
Active member
Ah wist ik niet, merci!Volgens de calculator van GOCA (https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/bandenmaten) valt dat niet binnen de wettelijke tolerantie
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah wist ik niet, merci!Volgens de calculator van GOCA (https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/bandenmaten) valt dat niet binnen de wettelijke tolerantie
Die zouden ook lelijker zijn, dus wees blij!Ah wist ik niet, merci!
Een beetje extra sidewall zodat ik mijn velgen niet curb kan ook geen kwaad natuurlijkDie zouden ook lelijker zijn, dus wees blij!
het is dus niet RWD dat het probleem is maar toch vooral de banden.Komen er ook pilot sport 5S?
Over een paar maanden beide wagens nieuwe banden steken.. 8 pilot sport 4S of 5, indien 5S niet bestaat?
Hmm enkel vanaf 20” lijkt het. Voor de BMW misschien dan, wel prijzig.
Meerdere maten zullen later waarschijnlijk wel nog komen, was met de 4S ook zo.Hmm enkel vanaf 20” lijkt het. Voor de BMW misschien dan, wel prijzig.
Ik zou nieuwe (4-seizoensbanden) op mijn Volvo XC40 willen laten leggen, maar weet zelf niet of er bepaalde banden beter zijn of langer meegaan?
Zou kunnen kiezen tussen deze banden:
Van de Michelin gelezen/gehoord dat deze snel zouden verslijten (ik rij +- 20.000 km per jaar)?
- Hankook H750 A Kinergy 4S2 103W
- Vredestein quatrac pro + SUV 103W
- Pirelli cinturato AS SF2 S-I 103W
- Goodyear vector 4 seasons G3 103W
- Michelin cross climate 2 SUV VOL 103V
Of maakt het niet echt uit (zijn er geen grote verschillen) en kies ik er gewoon eentje?
Tevreden hier van die Quatrac op een A6.
Heb het topic doorgelezen en niet meteen deze vraag gevonden, dus ik stel ze toch maar.
Ik heb momenteel vooraan zomerbanden liggen (vrij recent), en achteraan heb ik nieuwe banden nodig.
Ik twijfel tussen ook gewoon zomerbanden of all seasons.
Kun je dit maken? Vooraan zomerbanden en achteraan all seasons? Of leg ik gewoon beter goeie zomerbanden achteraan?
Winterbanden zijn geen optie
vrij zeker dat ze dit niet gaan afkeuren, ik ben al met erger gekeurd geraakt.Ik kwam hier net dezelfde vraag stellen (maar dan omgekeerd).
Er liggen nog de originele Michelin EnergySaver Plus (205/65 R15 94H) op van bij aankoop (september 2017), afgewisseld met een set winterbanden op velg. Samen ongeveer 85.000km.
Onze auto moet begin september naar de keuring, de banden achteraan zijn nog ok, maar die vooraan zijn aan vervanging toe, want die gaan er nooit doorgeraken vrees ik:
Bekijk bijlage 31701
Maar ik wil 4 seizoensbanden erop laten leggen en twijfel om nu enkel de voorste al te vervangen, en volgend jaar of zo de achterste. Of om ze nu ineens alle 4 te laten vervangen.
Enerzijds om de kosten wat te spreiden en de "zonde" om 2 banden die nog even mee zouden kunnen al te vervangen.
Anderzijds het gemak om maar 1x naar de bandencentrale te moeten rijden en direct 4 nieuwe deftige (dezelfde) banden te hebben.
Die winterbanden (GoodYear UltraGrip 9 205/65 R15 94T - op stalen velg) ga ik dan proberen verkopen, of hopen dat de bandencentrale ze mss wil overkopen. Alhoewel ik net gezien heb dat beide voorbanden aan de zijkant al wat afgesleten zijn, en precies aan het afschilveren zijn.
Bekijk bijlage 31702
Eén van dees dagen eens de bandencentrale binnen springen voor hun mening.