Bandentopic

bmw rijders, gebruiken jullie rft of non rft banden? Wil overschakelen naar non rft maar als ik dan lek rij moet ik gedepaneerd worden haha. Elk voordeel heeft zijn nadeel zeker
Non rft hier. Doe over het algemeen ook niet zoveel kilometers though (+-10k km/jaar).

bmw rijders, gebruiken jullie rft of non rft banden? Wil overschakelen naar non rft maar als ik dan lek rij moet ik gedepaneerd worden haha. Elk voordeel heeft zijn nadeel zeker
Geen RFT hier, en zeer blij mee.
Lekrijden is vervelend. Maar dat weegt voor mij niet om tegen de betere wegligging, minder lawaai en de afwezigheid van het RFT zuigeffect.

Geen RFT hier, en zeer blij mee.
Lekrijden is vervelend. Maar dat weegt voor mij niet om tegen de betere wegligging, minder lawaai en de afwezigheid van het RFT zuigeffect.
Ga binnenkort ispiri’s op men f20 leggen. Heb nu runflats erop maar heb hem zo gekocht. Die kerel van bmwheels zij ook geen rft’s te nemen. Keuze is dus gemaakt

Uiteindelijk de Nokian Wetproofs (205/45 R17) op de Mini Cooper laten plaatsen en tot nu toe zeer tevreden van.

Ik heb de michilin pilot sport 4 op mijn fiesta st liggen.
Zijn nog de originele banden en ben er vrij tevreden van.
Na 5k km is er al wel een stuk afgesleten, denk dat ik er max 15k ga kunnen uithalen, maar da ligt ook wel deels aan de rijstijl :giggle:

Ik heb de michilin pilot sport 4 op mijn fiesta st liggen.
Zijn nog de originele banden en ben er vrij tevreden van.
Na 5k km is er al wel een stuk afgesleten, denk dat ik er max 15k ga kunnen uithalen, maar da ligt ook wel deels aan de rijstijl :giggle:
Gij patineert altijd als ge vertrekt dan? Ik heb de 4S'en er al 2 jaar (10-15k km) onderliggen en heb nog altijd ±5mm profiel en rij toch ook redelijk sportief.

Alé, zal dan ook maar aansluiten. Op mijn Mazda 3 ligt nu ook één set 18" Pilot Sport 4S'n. Vooraan de originele Pilot Sport 3's nog. Maar ga deze komende wissel wellicht ook vervangen door een nieuw setje 4S.
Hier aant twijfelen. Op de Pilot Sport 3's zit nog zo'n 3mm profiel, an sich voldoende. (Staan nu 68k km's op de wagen, waarvan ik schat dat er een 15k km's gedaan zijn op de winterbanden. Dus pakt 53k km ongeveer gelopen?) Maar ik twijfel dus om ze toch al te vervangen, ook omdat het gewoon fijner rijdt.

Wat me extra doet twijfelen zijn externe factoren, zoals dat ik (lichtjes) uitkijk voor een andere job, waarbij de range van jobs die ik bekijk wel vaker een bedrijfswagen heeft. En dan is het helemaal te zot natuurlijk.

Gij patineert altijd als ge vertrekt dan? Ik heb de 4S'en er al 2 jaar (10-15k km) onderliggen en heb nog altijd ±5mm profiel en rij toch ook redelijk sportief.
Nee zeker ni. Kheb net is gemeten en er zit nog 6.5 op dus tzal mss nog meevallen. Maar ik had den indruk dat er meer afwas.
Ik doe opzich maar 5k km per jaar dus het maakt ni zo super veel uit da ze iets sneller slijten

Op de lease hebben ze dit keer Uniroyal RainSport gezet. Eerste indruk (op droog wegdek) is niet geweldig moet ik zeggen, voelt een beetje sponzig/zweverig aan bij het sturen.

Op de lease hebben ze dit keer Uniroyal RainSport gezet. Eerste indruk (op droog wegdek) is niet geweldig moet ik zeggen, voelt een beetje sponzig/zweverig aan bij het sturen.

Laat maar weten na hoeveel kilometer ze op zijn.
Ergens tussen de 15K en 20K km was het bij mij, als ik me goed herinner. Absoluut belachelijk.

Laat maar weten na hoeveel kilometer ze op zijn.
Ergens tussen de 15K en 20K km was het bij mij, als ik me goed herinner. Absoluut belachelijk.
Is een aanloopwagen, mijn A4 wordt normaal half mei geleverd dus ik ga ze niet oprijden, maar da’s wel compleet belachelijk.
Zelfde ervaring mee voor de rest?

Blijkbaar op de werken op de Maalse Steenweg in Brugge een band kapot gereden.
Tis te zeggen, er zit een bult op de zijkant van de band. Wonder hoe ik daar nog bijna 200km mee heb verder gereden zonder ongelukken.

Moeten dus op zoek naar 2? Nieuwe banden zeker.
Nu zijn het Pzero. 225/40 r19 runflatts

Zou ik voor hetzelfde gaan of een beter alternatief?

Blijkbaar op de werken op de Maalse Steenweg in Brugge een band kapot gereden.
Tis te zeggen, er zit een bult op de zijkant van de band. Wonder hoe ik daar nog bijna 200km mee heb verder gereden zonder ongelukken.

Moeten dus op zoek naar 2? Nieuwe banden zeker.
Nu zijn het Pzero. 225/40 r19 runflatts

Zou ik voor hetzelfde gaan of een beter alternatief?
Jup 2 nieuwe op dezelfde as. Veel beter ga je niet vinden zeker? Wel kostelijk dacht ik?

Jup 2 nieuwe op dezelfde as. Veel beter ga je niet vinden zeker? Wel kostelijk dacht ik?
Klote. Michelin sport heb ik hier nog gelezen als alternatief. Qua prijzen nog geen idee. , Met deze al meer schade gehad op een halfjaar dan de 2 vorige op zoveel jaar, hoewel ik nu veel voorzichter ben

Terug
Bovenaan