Bandentopic

Dat is geen G63 hoor, paar jaar belastingen besparen door nu met een PHEV te rijden en dan een G63 lichte vracht kopen :D
Gingen jullie niet overschakelen op e-trons? Had dat gelezen op 9lives. Zonde van de X5 M50d!
Die X5 M50 gaat er nu idd uit. Samen met een AMG, om naar e-trons te gaan. We blijven dus sukkelen met AMG en e-tron. :unsure:
Vind het just jammer dat de AMGs reeksen er uit gaan, maar de "gewone" AMG's niet. Financieel logisch, maar als liefhebber jammer. :p
 
Die X5 M50 gaat er nu idd uit. Samen met een AMG, om naar e-trons te gaan. We blijven dus sukkelen met AMG en e-tron. :unsure:
Vind het just jammer dat de AMGs reeksen er uit gaan, maar de "gewone" AMG's niet. Financieel logisch, maar als liefhebber jammer. :p
Waren toch nog maar recente aankopen?! Idd zeer jammer! Jullie hadden nog 2 C43 AMG breaks zeker?
 
Waren toch nog maar recente aankopen?! Idd zeer jammer! Jullie hadden nog 2 C43 AMG breaks zeker?
Die breaks lopen nog idd.
De e-trons zouden in november al toekomen, maar nog altijd geen gezien. De M rijdt dus nog altijd rond, hoewel de baas die niet meer echt vertrouwt na wat grote problemen.
 
Damn zo een band o_O
Ik ben aan het twijfelen of ik voor de eTron dezelfde 21” velgen zou kopen om winterbanden op te leggen. Zou liefst minstens een inch kleiner gaan, wat bij een elektrische wagen al snel enkele km scheelt, maar ben echt fan van de velgen.
Zal sowieso wel voor komende winter zijn gezien we toch niet op vakantie mogen.
 
Damn zo een band o_O
Ik ben aan het twijfelen of ik voor de eTron dezelfde 21” velgen zou kopen om winterbanden op te leggen. Zou liefst minstens een inch kleiner gaan, wat bij een elektrische wagen al snel enkele km scheelt, maar ben echt fan van de velgen.
Zal sowieso wel voor komende winter zijn gezien we toch niet op vakantie mogen.
Ik zou voor de e-tron andere velgen nemen (als je het had op mij tenminste). Ging ook eerst een e-tron kopen en had de perfecte velg gevonden, zal eens een foto zoeken
 
Ik zou voor de e-tron andere velgen nemen (als je het had op mij tenminste). Ging ook eerst een e-tron kopen en had de perfecte velg gevonden, zal eens een foto zoeken
Ik had het inderdaad op jou, maar mijzelf misschien verkeerd uitgedrukt. Ik heb momenteel deze velgen:

Screenshot-2021-01-29-220002.png

Ben er zelf enorm fan maar afwisseling is eens leuk natuurlijk. Zou op zich wel een maat kleiner gaan maar 21" staat hem eigenlijk wel zeer goed.
 
Vraagje, aangezien ik straks een behoorlijke afstand moet afleggen en het hier nogal kan gaan sneeuwen, wat is het best in de sneeuw:

RWD met winterbanden of FWD, maar zomerbanden?

Kiezen tussen de GTI of de BMW dus :unsure:
 
Vraagje, aangezien ik straks een behoorlijke afstand moet afleggen en het hier nogal kan gaan sneeuwen, wat is het best in de sneeuw:

RWD met winterbanden of FWD, maar zomerbanden?

Kiezen tussen de GTI of de BMW dus :unsure:
Ik zou zeggen de winterbanden en rijstijl aanpassen. Vooral bij onverwachte remacties zullen die beter presteren. Je weet maar nooit..
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Vraagje, aangezien ik straks een behoorlijke afstand moet afleggen en het hier nogal kan gaan sneeuwen, wat is het best in de sneeuw:

RWD met winterbanden of FWD, maar zomerbanden?

Kiezen tussen de GTI of de BMW dus :unsure:
Altijd de bimmer. Al had hij vierkante wielen!

Nee winterbanden gaan u meer helpen dan RWD kan kapot maken. Beide hebben ook quasi hetzelfde vermogen dus daarop kan je ook niet selecteren :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Kben er veilig geraakt, met de bmw. Nog een leuke haarspeldbocht genomen ook op een iets speelsere manier dan m'n vriendin had gewild op dat moment 😬
 
Hier continental sport (maar wel runflats),en contiwintercontact als winterband. Volgende zijn michelin pilot sport cup 2. Niet echt klachten van continental maar het kan wel beter.
 
Contiwintercontact op wintervelgen ( 17 inch )
Dunlop sportmaxx als zomervelgen ( wel op 18 inch )

Eigenlijk al meer dan 4j content van.. Prijs kwaliteit ok denk ik. Zou niet goed weten wat anders kiezen.
Die Pzero's kostten wel een pak meer dan mijn dunlops.
(auto is een golf 7 break 2.0 tdi )
 
Mijn Focus st-line heeft momenteel een setje winterbanden liggen.
ContiWinterContact TS860 (op 17 inch): Over het algemeen zeer content van deze banden. Goede grip en goed gevoel bij nat wegdek.
Na 15000km zijn ze nog verre van versleten.

Vorige zomer een nieuw setje zomerbanden voor de Focus gekocht.
Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 (op 18inch): Zeer tevreden van deze banden. Deze hebben een goede sportieve feeling tijdens het rijden en houden immens goed grip. De auto voelt aan alsof die op rails staat. (heb ik voordien nog nooit zo gevoeld)
Qua comfort zijn ze niet de meest comfortabele banden, maar de combinatie met 18 inch zit er ook wel voor iets tussen.
Bandenruis valt goed mee en is alleszins beter dan de oude Hankooks die er voordien op lagen.
Het verbruik van de auto is wel een klein beetje hoger op de zomerbanden, dan op de winterbanden. (denk dat de 17-18 inch hier ook tussen zit)

Mijn '82 Escort XR3 heeft Pirelli P1 Cinturato Verde banden liggen.
Ik wou persé Pirelli banden op de Escort en deze waren de enige beschikbaar in de correcte bandenmaat (185/60HR14)
Op zich wel content van, kan er eigenlijk niet zo veel van zeggen. (deze doet nu niet echt veel kilometers)
Toen ik de Escort kocht stond die nog op de originele Pirelli P6 banden (waren toen ook al 36 jaar oud). De oude banden waren niet verduurd of versleten, maar enkel echt beenhard. Dat gaf voor wat tricky weggedrag.

Mijn '90 Peugeot 205 heeft Uniroyal Rain Expert 3 banden liggen.
Het zijn eigenlijk één van de enige merkbanden die nog in de originele bandenmaat beschikbaar zijn. (145/80R13)
Veel kan ik er niet van zeggen. (heb er nog niet voldoende mee gereden)
Qua grip zijn deze denk ik de beste keuze voor de bandenmaat. (een thuiskomer in een nieuwere auto is vaak groter / breder)


Mijn vorige auto ('07 Ford Fiesta) stonden vroeger altijd op Continental banden.
Tijdens de zomer had die ContiEcoContact 3 en tijdens de winter ContiWinterContact TS850. Ben ook altijd zeer content geweest van deze banden. Enkel hadden de EcoContact banden een tamelijk zachte wang, waardoor die bij sportief rijgedrag wel eens neigde naar onderstuur.
 
Ik heb vier nieuwe (zomer)banden nodig dus ik heb een offerte gevraagd, maar ik ken er zelf te weinig van.
Volgende modellen passen in mijn budget:
  • Uniroyal RAINSPORT 5 +FR XL
  • Pirelli PZERO NERO GT XL
  • Continental ECOCONTACT 6 * XL TL
Ik rij met een BMW 1-Serie en ik doe maximum 10.000km op een jaar. Doe ik iets verkeerd met één van deze banden? Of gaat één merkbaar beter zijn dan de andere? De Continental is wel nog een stukje duurder dan de andere twee. Thanks!
 
Terug
Bovenaan