Baldur's Gate 3

RPG PC PS5 XBOX Baldur's Gate 3

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
bg3.png


release: 3 augustus 2023
genre: RPG
dev: Larian Studios

Van de makers van Divinity.

Baldur’s Gate 3 is a story-rich, party-based RPG set in the universe of Dungeons & Dragons, where your choices shape a tale of fellowship and betrayal, survival and sacrifice, and the lure of absolute power.

Abducted, infected, lost. You are turning into a monster, but as the corruption inside you grows, so does your power. That power may help you to survive, but there will be a price to pay, and more than any ability, the bonds of trust that you build within your party could be your greatest strength.

Forged with the new Divinity 4.0 engine, Baldur’s Gate 3 gives you unprecedented freedom to explore, experiment, and interact with a thriving world filled with characters, dangers, and deceit. A grand, cinematic narrative brings you closer to your characters than ever before. From shadow-cursed forests, to the magical caverns of the Underdark, to the sprawling city of Baldur’s Gate itself, your actions define the adventure, but your choices define your legacy. You will be remembered.

 
Wauw, die stad zeg. Lang geleden dat we nog eens een grote levendige stad hebben gekregen in een RPG.

Toch wel een developer waar we als land zeer trots op mogen zijn.
 
Wauw, die stad zeg. Lang geleden dat we nog eens een grote levendige stad hebben gekregen in een RPG.

Toch wel een developer waar we als land zeer trots op mogen zijn.

Een paar jaar geleden stond ik aan te schuiven bij de belegde broodjes met twee Larian-medewerkers voor mij (ze hadden hun Larian-outfit aan). Steekt er opeens iemand voor om keihard te gaan fanboyen. Ze wisten even niet waar ze het hadden, rocksterren in de Delhaize :laugh:.


Maar deze komt sowieso binnen. Ik heb de originele BG's nooit gespeeld (shame on me), maar Original Sin 2 was een van de beste RPG's die ik ooit gespeeld heb.
 
Grote fan van hun Divinity games die baanbrekend zijn in coop maar ben helemaal niet te spreken over de coop in Baldur's Gate 3.

In Divinity maak je samen keuzes en hebben beide characters iets te zeggen tijdens conversaties.
Door middel van een random dice roll word uiteindelijk beslist wie de keuze mag maken.

In Baldur's gate 3 word de speler die het dichtste bij een "event" staat aanzien als de main character, dewelke het gesprek leid en de keuzes maakt.
De andere speler heeft NIKS inspraak hierbij.
Nog straffer, als uw coop buddy niet dicht genoeg bij het gesprek staat dan mist deze het volledige gesprek zelfs.

Dit wil ook zeggen dat als een "NPC" uit uw party te dicht bij een event komt dat deze de leiding heeft in dat gesprek en de player made characters zelfs niets te zeggen hebben.

Dat dit een goede singleplayer game gaat worden daar heb ik geen enkele twijfel bij.
Maar koop deze aub niet denkende dat het een coop ervaring zal zijn zoals de divinity games want dat is het totaal niet.
Een gemiste kans imo.
 
Grote fan van hun Divinity games die baanbrekend zijn in coop maar ben helemaal niet te spreken over de coop in Baldur's Gate 3.

In Divinity maak je samen keuzes en hebben beide characters iets te zeggen tijdens conversaties.
Door middel van een random dice roll word uiteindelijk beslist wie de keuze mag maken.

In Baldur's gate 3 word de speler die het dichtste bij een "event" staat aanzien als de main character, dewelke het gesprek leid en de keuzes maakt.
De andere speler heeft NIKS inspraak hierbij.
Nog straffer, als uw coop buddy niet dicht genoeg bij het gesprek staat dan mist deze het volledige gesprek zelfs.

Dit wil ook zeggen dat als een "NPC" uit uw party te dicht bij een event komt dat deze de leiding heeft in dat gesprek en de player made characters zelfs niets te zeggen hebben.

Dat dit een goede singleplayer game gaat worden daar heb ik geen enkele twijfel bij.
Maar koop deze aub niet denkende dat het een coop ervaring zal zijn zoals de divinity games want dat is het totaal niet.
Een gemiste kans imo.
Er is denk ik wel een kans dat dat nog verandert. Er is al veel geklaag over geweest en coop is belangrijk zeker bij deze game dus het zou mij echt verbazen moesten ze niet tenminste geprobeerd hebben om het systeem aan te passen en verbeteren voor de effectieve launch.
 
Xbox-versie heeft nog wat probleempjes, maar intussen zou Microsoft zélf meehelpen. Nog geen datum, maar men hoopt nog dit jaar.


“We've certainly had support from Microsoft,” he said. “We had support from the ATG group. They've been doing great. They've been helping a lot. Everybody wants this out on Xbox. It's not that we don't want it out on Xbox. It's just that, our problem — and this is us, Larian — is that we just made a very big game. And it's a very complicated game.

[...]

“This one's not exclusive. You're going to be able to play it. It's just a matter of patience. This is really a question of time.”

“Our ambition is definitely to get it ready for this year,” he said. “Our teams have been working on this for quite some time, and they're pissed off themselves that they didn't manage to do it. I hope people understand, it's the reality of development. It exists. It's not necessarily what you want, but it exists.
 
Meer dan het dubbel van geheel Games of Thrones aan cutscenes en cinematics. Wie is daar op aant wachten:)
 
Terug
Bovenaan