Baldur's Gate 3

RPG PC PS5 XBOX Baldur's Gate 3

Akkoord maar we spreken hier over 150 uur?
Het is een beetje zoals Starfield met hun '1000 planeten'. Ik word al vermoeid als ik het lees. Groot verschil tussen gamen als tiener en als volwassene met kinderen. Vroeger wou ik alles altijd 100% uitzoeken, elk hoekje van elk steeg verkennen, etcetera. Nu wil ik gewoon een uurtje gamen en plezier trappen.

150 uur aan dialoog. Je gaat me niet vertellen dat het allemaal superboeiend gaat zijn. Ik denk altijd weer aan het temple district in Baldurs Gate 2 en de clerici die uren over hun godheid kunnen babbelen. Pure filler.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Het is een beetje zoals Starfield met hun '1000 planeten'. Ik word al vermoeid als ik het lees. Groot verschil tussen gamen als tiener en als volwassene met kinderen. Vroeger wou ik alles altijd 100% uitzoeken, elk hoekje van elk steeg verkennen, etcetera. Nu wil ik gewoon een uurtje gamen en plezier trappen.

150 uur aan dialoog. Je gaat me niet vertellen dat het allemaal superboeiend gaat zijn. Ik denk altijd weer aan het temple district in Baldurs Gate 2 en de clerici die uren over hun godheid kunnen babbelen. Pure filler.

mja, met Larian is dat nog niet gezegd :)
divine divinity 2 heb ik ook nogal gerushed (aka geen dialoog gelezen en overal doorklikken) en op console ook 80u nodig gehad om te finishen.
dus deze zal wel rond zoiets draaien.
of ik het ga spelen is iets anders, heb ik eigenlijk geen tijd meer voor :shutup: (hoewel ik al 170u in d4 heb gestoken :D)
 
De dialogen in baldurs gate 2 en baldurs gate 3 is echt niet te vergelijken zulle.

Ik heb me geen seconde verveeld met de dialogen in deze Baldurs gate 3. (early access)
En ik heb het al meermaals gespeeld.

Ik ben nochtans iemand die zelden lore en dialogen volgt in games, meestal is het skippen als de mogelijkheid er is.
Ik ben ook opgegroeid met de RPG games als baldurs gate, icewind dale, neverwinter etc, en kon me niet focussen op die ellendig lange dialogen omdat ik altijd wou verder spelen .

Maar bij de divinity reeks en ook bij deze baldurs gate 3 is dat toch een ander verhaal, tis meer geanimeerd, grappiger en het kan me ook meer boeien dan bij de old school rpg's, zelfs al is het als filler en niet gelinked aan progression.

En dat aantal speeluren zal wel correct zijn, ik had na mijn eerste playthrough van Act 1 Early access al 36 uur op de teller.
En daar waren veel dialogen bij maar grootste deel van die 36 uren was toch echt wel speelbaar.
 
Laatst bewerkt:
Panel from Hell: release Showcase is net begonnen.


Ik heb een samenvatting van iemand gekeken op YouTube omdat ze in de Showcase nogal dingen spoilen 😅.

Ik moet zeggen dat ik toch heel enthousiast ben over dit spel. Alleen nog aan het twijfelen om het bij launch te spelen of na Starfield 🤔
 
Vreemde situatie hier. Ik herinner me early acces gespeeld te hebben jaren geleden. Wilde deze week nog eens spelen, na de laatste panel from hell.
Spel onvindbaar. Geen BG3 files, geen Larian Files, geen aankoopbewijs van gog, niet via mail, niet op Gog zelf.
Dus oke, ik denk dat ik het allemaal gedroomd heb; en koop het spel opnieuw. Als ik het spel opstart via Gog Galaxy, staat er bij de game total time played 4,5 hours???

Dus WTF is er gebeurd?

Andere vraag : Die nieuwe character creation en class pages, is dat vanaf 3 aigustus, of is dit nu al in Early access? Ik heb namelijk nog steeds het oude screen??
 
Geen idee mbt gog, ik koop daar geen games op.

Ik heb het niet meer gespeeld sinds die aankondiging, dus ben niet zeker ivm die nieuwe char creation.
Die classes/subclasses zitten er alleszins maar in vanaf release.

Heb wel deze week wel posts gelezen dat de Early acces owners nu toch niet zouden kunnen starten op 31/07 ipv 03/08.
Ze hadden nochtans nog gezegd van wel...

Op twitter hebben ze daarop geantwoord dat ze daar meer info gaan over geven volgende week..
Dus zal wel njet zijn, anders zouden ze het ineens ontkennen.


 
Alles wat voorgesteld geweest in de laatste Panel from Hell is idd pas vanaf de launch, dus 3/08.

Er is geen 72u early head start, dat is na het verzetten van de launch datum ook niet uitdrukkelijk gezegd geweest dacht ik. Zelf tijdens de panel from hell zei Swen "you'll get the game a month early instead of 72h" en op hun website werd het ook aangepast.

Een launchdate van efkes een kleine maand vroeger is echt al gek, ik snap niet dat mensen nog moeilijk doen over die 72u. Early Acces owners krijgen ook automatische de deluxe edition dus er valt echt niet te klagen denk ik :)
 
Ja, en een gedeelte al spelen ook. Maar dit wordt stopgezet, ik weet echter niet wanneer juist.
Volgens mij is dat gewoon de early access dat je kan downloaden en spelen maar ik wil liever de volledige game al downloaden op voorhand.
 
Heb hem mij gisteren ook gekocht.

Ben benieuwd en hopelijk haal ik er nog wat ideeen uit voor in men eigen DnD campaing/one shots te steken. :D
 
Afgelopen weekend ne Lan gehad en nog eens door Act 1 gegaan. Was weeral meer dan een jaar geleden.
Het spel is er echt wel op vooruit gegaan. Zowel grafisch als qua gameplay. Ik kijk uit naar de release.
 
Volgens mij is dat gewoon de early access dat je kan downloaden en spelen maar ik wil liever de volledige game al downloaden op voorhand.

Ik heb ergens gelezen dat je niet weer een heel nieuwe download moet doen maar gewoon een soort van release patch binnen halen. Nu ik kan niet meer terug vinden waar ik dit heb gelezen dus ik kan me wel vergissen.
 
Voor de mensen die geen vrijaf kunnen krijgen op het werk, Larian got your backs! :biglaugh:


baldurs-gate.jpg
 
Ik had al lang op voorhand verlof gevraagd! Helaas omdat ik dan effectief op verlof ben en niet thuis zal zijn 😭
 
Terug
Bovenaan