Auto Autonieuws

Voor een wagen van 20j oud zijn dit gekke prijzen. 10j geleden kocht je een 997 turbo van 10j oud voor 50/55k.
Weinig kilometers en een lange tijd stilgestaan zijn ook geen pluspunten. Na 20j moet veel vernieuwd dorden bij een auto,ongeacht de kilometerstand.
Als je als particulier u wagen nie kunt verkopen in 1/2 maand is de auto meestal niet waard wat je ervoor vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Voor een wagen van 20j oud zijn dit gekke prijzen. 10j geleden kocht je een 997 turbo van 10j oud voor 50/55k.
Met heel veel kilometers dan?
Want het toeval wil dat iemand die ik ken een manuele 997 turbo cabrio had en rond 2012 een bod had van 80k daarop. Met toch ook al bijna 100k km toen.
 
Zie mijn cijfervoorbeeld van 2p. geleden over evolutie tweedehandsprijzen vs. evolutie nieuwprijzen bij een 911.
Blijf erbij dat het op dit moment als koper absoluut geen goed moment is voor een 911.

Zo'n dingen gaan altijd in golven maar de laatste jaren loopt het echt de spuigaten uit.
In 2012-13 met de aanpassing van "voordeel alle aard" lag de markt op zijn gat en was het de moment.
Er komen ongetwijfeld nog kansen in recessietijden.
 
Apple stopt met zijn autoproject:
Normaal zouden ze gaan voor volledig autonoom rijden maar zelfs op dit moment (tien jaar na de start) lijkt het niet matuur genoeg. Onlangs zouden ze downscalen richting "een dure luxe-auto" maar een duidelijke focus ontbrak. Apple ga je nog terugzien de komende jaren bij enkele automerken die de next generation Carplay gaan aanbieden als visuele skin van het dashboard en centrale scherm.
 
Tja als je ziet hoeveel winst ze maken op hun huidige toestellen, hoe moeilijk het is een plaatsje te veroveren in de auto-industrie en welke inhaalbeweging ze zouden moeten maken.. ik begrijp de keuze precies wel. Zo een Apple auto zou ook lang als een niche product gezien worden denk ik.
 
Begrijpelijk. Als je al kijkt hoeveel tegenwind Tesla heeft met de wetgevingen overal. Een selfdriving auto overal legaal krijgen zou nu niet op mijn 2024 bingo-kaart staan.

Ik denk wel dat als ze het zouden doen, dat het een succes kan worden. Apple heeft al vaker "random" producten gemaakt die op zichzelf plots meer waard zijn dan sommige Fortune 500 bedrijven.

Een wagen zou natuurlijk iets heel anders zijn, maar toch.
 
Tja als je ziet hoeveel winst ze maken op hun huidige toestellen, hoe moeilijk het is een plaatsje te veroveren in de auto-industrie en welke inhaalbeweging ze zouden moeten maken.. ik begrijp de keuze precies wel. Zo een Apple auto zou ook lang als een niche product gezien worden denk ik.
Apple is ook nog lang niet op het punt aangekomen dat ze nog zo'n risico moeten nemen. Die VR-bril kost weer belachelijk veel, maar gaat weer als zot verkocht worden ook...

Ik snap volledig dat ze niet gaan proberen om in te dringen in de automarkt (is ook gewoon veel extra gedoe tov gewoon consumer electronics).
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk

Geen idee wat de slaagkans is om dit in te voeren maar hopelijk lukt het ooit. Zelf open ik de deur met de linkerhand, maar ik kijk wel altijd eerst uit in de zijspiegel of er iemand aankomt en ik check mijn blinde hoek ook nog eens. Vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat zoveel mensen niet eens de common sense hebben dat ze denken dat het geen kwaad kan om hun deur wagenwijd open te laten vliegen.

Zo zelf vorige week nog een madam die voor mij de parkeerstrook op reed, om meteen de deur open te zwaaien. Tis dat het zone 30 was want no way dat ik snel genoeg kon stoppen. En ze leek niet eens bewust te zijn van hoe ongelooflijk stom ze was. Of vorige maand ik langs geparkeerde auto's moest rijden (geparkeerde auto's aan beide kant van de straat, dus smalle doorgang) en 1 geparkeerde auto zijn deur open zwaaide (en meteen toedeed van zodra die mij zag) en hetzelfde herhaalde met de auto achter mij nog geen 3 seconden later. Peins dat jullie ook wel zat soortgelijke verhalen hebben.

Zelf zal ik die Dutch Reach proberen over te nemen. Ik let sowieso op, maar als deze manier kan bijdragen, waarom niet.
 
Ik vraag me af hoe ingeburgerd dat is in Nederland. Ik kom er vaak en rij af en toe mee met Nederlanders en nog nooit gezien dat ze die techniek gebruiken.
 

Geen idee wat de slaagkans is om dit in te voeren maar hopelijk lukt het ooit. Zelf open ik de deur met de linkerhand, maar ik kijk wel altijd eerst uit in de zijspiegel of er iemand aankomt en ik check mijn blinde hoek ook nog eens. Vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat zoveel mensen niet eens de common sense hebben dat ze denken dat het geen kwaad kan om hun deur wagenwijd open te laten vliegen.

Zo zelf vorige week nog een madam die voor mij de parkeerstrook op reed, om meteen de deur open te zwaaien. Tis dat het zone 30 was want no way dat ik snel genoeg kon stoppen. En ze leek niet eens bewust te zijn van hoe ongelooflijk stom ze was. Of vorige maand ik langs geparkeerde auto's moest rijden (geparkeerde auto's aan beide kant van de straat, dus smalle doorgang) en 1 geparkeerde auto zijn deur open zwaaide (en meteen toedeed van zodra die mij zag) en hetzelfde herhaalde met de auto achter mij nog geen 3 seconden later. Peins dat jullie ook wel zat soortgelijke verhalen hebben.

Zelf zal ik die Dutch Reach proberen over te nemen. Ik let sowieso op, maar als deze manier kan bijdragen, waarom niet.
Ik dacht eigenlijk dat dit al verplicht was bij het rij-examen? Ik heb dit er i.i.g. ingedrilt gekregen door de rij-instructeur vier jaar terug. Ik pas het niet altijd toe, maar eigenlijk is het logisch. Kleine moeite en grote effectieve waarde qua veiligheid.
 
Ik dacht eigenlijk dat dit al verplicht was bij het rij-examen? Ik heb dit er i.i.g. ingedrilt gekregen door de rij-instructeur vier jaar terug. Ik pas het niet altijd toe, maar eigenlijk is het logisch. Kleine moeite en grote effectieve waarde qua veiligheid.
Toen ik mijn rijbewijs ging halen, was het nog "kijk in uw spiegels voor ge uw deur open doet"... Ik doe dat ook altijd, maar de praktijk wijst uit dat veel mensen dat zeker niet meer doen...
 
Als je met je rechterhand je deur openmaakt dan is je hoofd misschien 90 graden gedraaid of zelfs minder. Daarmee zie je niet noodzakelijk het achteropkomend verkeer. In de spiegels blijven kijken lijkt me het beste in plaats van weer een onzinnige verplichting erbij om leerlingen te laten op buizen.
 
Nog even hierop inpikken :)

Hier zou ik wel nog even voorzichtig mee zijn. Van PPE wordt wel redelijk veel verwacht, en de opgegeven cijfers van de Macan laten wel wat goeds verhopen voor een A6 die qua frontaal oppervlak gunstiger zal zijn naar verbruik en dus ook range toe. Praktijktesten afwachten uiteraard, maar het verschil bij de i5 tussen opgegeven cijfers en realworld cijfers is alleszins ook best stevig. En op vlak van snelladen lijkt PPE ook dik OK?

Van wat ik ervan zie en hoor zou het mij weinig verbazen mocht PPE ervoor zorgen dat Audi ineens helemaal bij de tijd is, en dan doet het er op zich weinig toe dat J1 en MLB Evo nu niet bieden wat BMW en Mercedes bieden.
Ik ga bij deze al aangeven dat ik waarschijnlijk fout was. De ID.7 verbruikt minder dan i5/EQE en laadt ook sneller op. Het zou me verbazen dat het PPE platform gaat onderdoen voor het MEB platform,. De A6 e-tron zal op het vlak van aandrijving dus ook uitstekend zijn.
 

Geen idee wat de slaagkans is om dit in te voeren maar hopelijk lukt het ooit. Zelf open ik de deur met de linkerhand, maar ik kijk wel altijd eerst uit in de zijspiegel of er iemand aankomt en ik check mijn blinde hoek ook nog eens.
Zelf zal ik die Dutch Reach proberen over te nemen. Ik let sowieso op, maar als deze manier kan bijdragen, waarom niet.

Ik ga die Dutch reach alleszinds nooit gebruiken.

Mijn zicht als ik in m'n spiegel kijk:

1000008017.jpg



Mijn zicht als ik die "Dutch reach" doe.
1000008018.jpg
 
Ge moet natuurlijk ne iets andere hoek nemen zodat ge nog iets kunt zien door uw zijruiten. Dat gezegd zijnde is het zicht schuin naar achter bij mij niet veel beter, dus ik blijf ook gewoon de spiegel gebruiken. Het een sluit overigens het ander niet uit. Het is nog altijd toegelaten om in uwe spiegel te kijken als ge de Dutch reach gebruikt.
 
Ge moet natuurlijk ne iets andere hoek nemen zodat ge nog iets kunt zien door uw zijruiten. Dat gezegd zijnde is het zicht schuin naar achter bij mij niet veel beter, dus ik blijf ook gewoon de spiegel gebruiken. Het een sluit overigens het ander niet uit. Het is nog altijd toegelaten om in uwe spiegel te kijken als ge de Dutch reach gebruikt.
Het idee van die dutch reach is dat ge uw deur beetje open doet en daar door kijkt he :p niet met uw deur dicht
 
Wat elk iet of wat logisch denkend mens al lang wist - kan het alleen maar toejuichen, ook al zijn het spijtig genoeg nog geen verplichtingen:

idd. Ik kan me er mateloos aan irriteren! Hoe vaak ik, wegens de bulten in het belgische wegdek, naast die digitale schermknoppen klik is echt wel niet meer op 1 hand te tellen. Ik probeer alles in te stellen als ik stilsta maar bij die ID de zetelverwarming of stuurverwarming uitzetten, of een oproep opnemen vraagt toch iets meer concentratie dan goed is als je rijdt
 
idd. Ik kan me er mateloos aan irriteren! Hoe vaak ik, wegens de bulten in het belgische wegdek, naast die digitale schermknoppen klik is echt wel niet meer op 1 hand te tellen. Ik probeer alles in te stellen als ik stilsta maar bij die ID de zetelverwarming of stuurverwarming uitzetten, of een oproep opnemen vraagt toch iets meer concentratie dan goed is als je rijdt
zetelverwarming kan je opzetten met twee vingers op de koud en warm toets tegelijk :p
dat of voice commands zeker..
 
Terug
Bovenaan