Auto Autonieuws

Prijzen van de Lotus Emeya zijn bekend:

Vind het wel iets hebben. De R is alvast goedkoper dan de Porsche Taycan Turbo S.
 
De regiowijde LEZ in Wallonië wordt wss niet ingevoerd in 2025:
Met de verkiezingen in aantocht en een nieuwe regionale regering zal het nog een aantal jaren duren om het terug op te pikken. Tot nader order mogen de vervuilende wagens dus nog binnen. Ze zullen wss ook stiekem hopen dat de oude wagens er door hun leeftijd zelf de brui aan geven zodat dwingen om te vervangen vanzelf niet meer nodig is.
 
De regiowijde LEZ in Wallonië wordt wss niet ingevoerd in 2025:
Met de verkiezingen in aantocht en een nieuwe regionale regering zal het nog een aantal jaren duren om het terug op te pikken. Tot nader order mogen de vervuilende wagens dus nog binnen. Ze zullen wss ook stiekem hopen dat de oude wagens er door hun leeftijd zelf de brui aan geven zodat dwingen om te vervangen vanzelf niet meer nodig is.

Dat verbaast me niet echt, 2025 was toch ook veel te kort om zo'n grote verandering in te voeren, zeker als je -als ik het goed lees- spreekt over heel Wallonië.
Net zoals een paar Vlaamse kleine steden met grootheidswaanzin het in hun hoofd kregen om ook een LEZ te implementeren terwijl er daar absoluut geen alternatieven zijn voor doorgaand en plaatselijk verkeer (i.e. geen deftige rondweg en weinig dat op deftig openbaar vervoer lijkt).

Misschien moeten ze eerst wat basisstappen zetten voor ze drastische grote sprongen willen maken?
 
Goed rondgekeken en buiten de salariswagens staat niemand privé hiervoor te springen, en terecht. Rijden vr de rijke..
Salariswagen? Weinig werknemers die in die klasse mogen schoppen hoor.
En daarnaast zijn dure auto’s altijd al een dingetje voor zelfstandigen geweest, weinig particulieren die met auto’s van +100k rond rijden. Daar heeft elektrisch rijden niets mee te maken.
 
+100k als zelfstandige voor een wagen? Dan moet je toch al goed boeren. De CEO van een enorm groot bedrijf (kan even op de naam niet komen - grootste geluid & licht van België) rijdt met een Audi e-tron. Honderden werknemers daar.

Dat is nu toch al iets anders dan een gewone zelfstandige loodgieter. Die trouwens ook altijd stikt in het werk en veel zal verdienen. Maar die kopen gewoon eentje van 50k hoor.
 
Goed rondgekeken en buiten de salariswagens staat niemand privé hiervoor te springen, en terecht. Rijden vr de rijke..
In 2023 was 12% van de particuliere auto's een EV.
+100k als zelfstandige voor een wagen? Dan moet je toch al goed boeren. De CEO van een enorm groot bedrijf (kan even op de naam niet komen - grootste geluid & licht van België) rijdt met een Audi e-tron

Dat is nu toch al iets anders dan een gewone zelfstandige loodgieter. Die trouwens ook altijd stikt in het werk.
De meeste zelfstandigen hier op het forum kunnen wel een auto van 100k betalen als ze willen hoor ;)
 
Als ze willen, is toch nog iets anders dan effectief doen. Het blijft gewoon geld in de vuilbak. Daarvoor moet je toch al zeer veel omzet draaien (zonder er echt veel voor te doen) om daar uw geld aan te geven. Een wagen mag je eigenlijk financieel niet voelen.

Ik betaal 750k excl terwijl omzet 12k is, dat is gezond vind ik en zal me geen pijn doen. Maar ik zou nooit naar 2k ofzo gaan om een wagen te leasen



*edit: Splendit was de naam, top bedrijf!
 
Als ze willen, is toch nog iets anders dan effectief doen. Het blijft gewoon geld in de vuilbak. Daarvoor moet je toch al zeer veel omzet draaien (zonder er echt veel voor te doen) om daar uw geld aan te geven. Een wagen mag je eigenlijk financieel niet voelen.
Of gewoon een autoliefhebber zijn?

Kennis van mij is zelfstandige in de bouw. Geen personeel
Net een Taycan besteld

Had liefst een M3, maar dat is door de boekhouder uit zijn hoofd gepraat 😅
 
Als ze willen, is toch nog iets anders dan effectief doen. Het blijft gewoon geld in de vuilbak. Daarvoor moet je toch al zeer veel omzet draaien (zonder er echt veel voor te doen) om daar uw geld aan te geven. Een wagen mag je eigenlijk financieel niet voelen.

Ik betaal 750k excl terwijl omzet 12k is, dat is gezond vind ik en zal me geen pijn doen. Maar ik zou nooit naar 2k ofzo gaan om een wagen te leasen



*edit: Splendit was de naam, top bedrijf!
Dat is gewoon geven wat je er wil aan geven…

Ik ben net gestart en wagen van 90k besteld.. Slim is het niet, maar als je het er aan wil geven :) (en tov van een wagen van bv 60k is het extra maandlast het voor mij waard)
 
+100k als zelfstandige voor een wagen? Dan moet je toch al goed boeren. De CEO van een enorm groot bedrijf (kan even op de naam niet komen - grootste geluid & licht van België) rijdt met een Audi e-tron. Honderden werknemers daar.
Dat wilt nu toch niets zeggen? Die persoon kan misschien wel een rolls royce of zelfs een Bugatti betalen zonder dat financieel te voelen. Als die nu die Audi e-tron wilt, dan doet die dat gewoon. Er is geen regel die zegt dat de auto in verhouding moet zijn tot je inkomen.
Ik ken een schilder die met een 911 GT3 RS rondrijdt en tegelijk ook iemand met een vermogen van +100mio die met een 15 jaar oude Audi rijdt.

Iedereen rijdt gewoon waar ze zelf zin in hebben toch.
 
Terug
Bovenaan