Auto Autonieuws

Dus niets, het ging over een A6 PHEV en ik kopte de voorzet binnen.

Jij komt hier af met een X4. Dus?

Wil je dat ik ook een brandende BMW PHEV post?
U vraagt, wij draaien :LOL:

 
Dus niets, het ging over een A6 PHEV en ik kopte de voorzet binnen.

Jij komt hier af met een X4. Dus?

Wil je dat ik ook een brandende BMW PHEV post?
U vraagt, wij draaien :LOL:

Nu nog iemand een Tesla en de cirkel is rond.
 
Waarom niet? In mijn omgeving tans toch iemand gehad die een goede familiewagen zocht. Zaak ging goed en wou graag "Ne Porsche", hadden nu een C7 A6 Avant. Wat gaan rondkijken, mijne een dag meegenomen (non avant) en dan besloten om een mooi gespecte A6 55tfsi e avant te nemen en wat uit te sparen.

In de wereld van shoppen op vereiste en niet op max budget, vallen deze wagens zeker bij dezelfde koper in de smaak.
Er kunnen zelfs nog veel meer factoren meespelen. Ik heb nog iemand geweten die tegelijk naar een BMW 3GT en BMW 7 aan het kijken was. Om dan uiteindelijk een range rover gekocht te hebben.
 
911 zijn zwaar overprijsd, m.u.v. de 996 omdat niemand die wil (behalve de speciallekes dan als Turbo, GT2, GT3,...)
 
Uw 80-90k€ is nog vrij optimistisch voor een 991.2. Dat zal dan sowieso nog een redelijk kale zijn. Ik vind nl. niets onder de 90k€ naar mijn goesting.

Ik heb in 2010 een 996 Carrera 4S uit 2003 gekocht voor 31,5k€. Dat was toen een normale prijs. Op dat moment was de basisprijs voor een nieuwe 911 (toen de 997.2) ongeveer 90k€
Nu ga je voor een 911 van ook 7j. (de 991.2 dus) ongeveer drie keer zoveel betalen als ik toen betaald heb, dit terwijl de vanafprijs voor een 992 nu 130k bedraagt.

Dus de nieuwe is in die periode +50% gegaan maar de vergelijkbare tweedehands +200%. Dat is vier keer zoveel.
Dat bedoel ik met mijn statement dat een 911 nu zwaar overpriced is, historisch gezien dan.

Een alternatief? Dat weet ik niet, het hangt er vanaf wat je precies zoekt in een auto. Beantwoordt enkel een 911 aan uw vereisten? Dat kan goed zijn want een 911 is een super auto. Maar dan heb je wel pech want momenteel is het een erg dure smaak ;)
 
991.2 is de sweetspot qua taksen want het is 'maar' een 3 liter en je zit met co2 uitstoot op basis van NEDC
Alles daarna is WLTP en daarmee ben je dik gejost, alles daarvoor is 3.4 3.6 of 3.8 met hoge fiscale pk en dito co2 cijfers
997.1 zou ik sowieso nemand aanraden

Maar ik zie een volgende regering weer alles overhoop gooien (met o.a. taks op EV)
 
991.2 is de sweetspot qua taksen want het is 'maar' een 3 liter en je zit met co2 uitstoot op basis van NEDC
Alles daarna is WLTP en daarmee ben je dik gejost, alles daarvoor is 3.4 3.6 of 3.8 met hoge fiscale pk en dito co2 cijfers
997.1 zou ik sowieso nemand aanraden

Maar ik zie een volgende regering weer alles overhoop gooien (met o.a. taks op EV)
Voor we een volgende regering hebben gaat het 2025 zijn denk ik😁
 
Komende van een 5er zou ik toch nooit een A6 overwegen.
Al dat sportieve en leuke direct de vuilbak in. En ik kan zelfs niet zeggen dat het qua interieur beter is.

Interieur is al lang een punt waar BMW mij minder kan bekoren. Bij de generatie van de G30 en consoorten vond ik het te "grof" (moeilijk uit te leggen maar soit) en bij de G60 kan ik maar niet wennen aan de manier waarop het scherm is ingeplant, naast het feit dat ik het hele exterieur echt een misstap vind.
Interieur was onder andere een puntje waarom ik de X5 uiteindelijk niet gekocht heb en voor Audi ben gegaan.

Allemaal zeer persoonlijk natuurlijk, maar in deze categorie wagens zoek ik vooral iets dat comfortabel en sereen rijdt, sportiviteit meh.

Maar goed, het ziet ernaar uit dat het interieur van de komende A6 mij ook niet bijzonder gaat bevallen, dus nog wel wat denkwerk te doen tegen binnen een viertal jaar...
 
Laatst bewerkt:
En laat nu zowel Mercedes als BMW een stuk verder staan dan Audi / VW Groep qua elektrische aandrijvingen

Nog even hierop inpikken :)

Hier zou ik wel nog even voorzichtig mee zijn. Van PPE wordt wel redelijk veel verwacht, en de opgegeven cijfers van de Macan laten wel wat goeds verhopen voor een A6 die qua frontaal oppervlak gunstiger zal zijn naar verbruik en dus ook range toe. Praktijktesten afwachten uiteraard, maar het verschil bij de i5 tussen opgegeven cijfers en realworld cijfers is alleszins ook best stevig. En op vlak van snelladen lijkt PPE ook dik OK?

Van wat ik ervan zie en hoor zou het mij weinig verbazen mocht PPE ervoor zorgen dat Audi ineens helemaal bij de tijd is, en dan doet het er op zich weinig toe dat J1 en MLB Evo nu niet bieden wat BMW en Mercedes bieden.
 
997 met het nieuwe infotainment systeem. Dat zou op dit moment de auto zijn die ik zou nemen als ik een hobby auto zou kopen.
Al heb ik momenteel geen idee hoe de prijzen daarvan zijn.

Mijne 997.1 S (met nog geen 60k kilometers) mag weg voor 65k. Maar die auto is ook niet van nieuw te onderscheiden, lage km-stand en met aangepaste motor waar de struikelblokken van de 996/997 blokken zijn getakkeld.

De 991.2 is goedkoper in taksen ja .. maar DFI blok wat minder klinkt, niet meer atmosferisch. Qua styling vind ik em mooier dan de 997 maar qua rijden, nope.
 
Terug
Bovenaan