Auto Autonieuws

trouwens ander autonieuws:
http://www.lotuscars.com/nl-BE/eletre

Volgens geruchten zouden ze hem onder de 100k€ willen houden. Lijkt me ook nodig omdat ik het gevoel heb dat het anders moeilijk wordt om een publiek te vinden.
Lotus is een leuk merk, maar de mensen die in het verleden een Lotus gekocht hebben, zitten niet te wachten op een SUV EV. En de mensen met genoeg geld om 1 te kopen, gaan vrij veel keuze hebben en Lotus staat nu niet bepaald bekend als "luxueus" of "goed infotainment" of "goeie autopilot" he... Dat wil niet zeggen dat ze het niet goed gaan doen, maar ze hebben het gewoon nog nooit gedaan.
 
trouwens ander autonieuws:
http://www.lotuscars.com/nl-BE/eletre

Volgens geruchten zouden ze hem onder de 100k€ willen houden. Lijkt me ook nodig omdat ik het gevoel heb dat het anders moeilijk wordt om een publiek te vinden.
Lotus is een leuk merk, maar de mensen die in het verleden een Lotus gekocht hebben, zitten niet te wachten op een SUV EV. En de mensen met genoeg geld om 1 te kopen, gaan vrij veel keuze hebben en Lotus staat nu niet bepaald bekend als "luxueus" of "goed infotainment" of "goeie autopilot" he... Dat wil niet zeggen dat ze het niet goed gaan doen, maar ze hebben het gewoon nog nooit gedaan.
Da gaat verkopen gelijk zot volgens mij. Als ge kijkt naar de Lambo Urus, Aston DBX of Rolls Royce Cullinan (of Bentley Bentayga, of Porsche Cayenne, of ik vergeet misschien nog eentje), dan zijn dat stuk voor stuk merken waar een SUV totaal niks te zoeken had, maar waar het enorme verkoopssuccessen zijn. De DBX heeft Aston zowat gered, en hoewel de andere merken ook wel zonder hun SUV hadden kunnen doorploeteren is die SUV volgens mij bij zowat elk van die merken het best verkochte model (of in elk geval toch een significant deel van hun verkopen).

Ze gaan die auto's ook niet verkopen aan mensen die nu een Lotus willen, wel aan mensen waar de buurman een Cayenne heeft, en die dat dan ook willen, maar ook weer niet dezelfde. Of mensen die gewoon een SUV willen omwille van het praktische, en toch iets meer speciaal willen hebben.
 
Da gaat verkopen gelijk zot volgens mij. Als ge kijkt naar de Lambo Urus, Aston DBX of Rolls Royce Cullinan (of Bentley Bentayga, of Porsche Cayenne, of ik vergeet misschien nog eentje), dan zijn dat stuk voor stuk merken waar een SUV totaal niks te zoeken had, maar waar het enorme verkoopssuccessen zijn. De DBX heeft Aston zowat gered, en hoewel de andere merken ook wel zonder hun SUV hadden kunnen doorploeteren is die SUV volgens mij bij zowat elk van die merken het best verkochte model (of in elk geval toch een significant deel van hun verkopen).

Ze gaan die auto's ook niet verkopen aan mensen die nu een Lotus willen, wel aan mensen waar de buurman een Cayenne heeft, en die dat dan ook willen, maar ook weer niet dezelfde. Of mensen die gewoon een SUV willen omwille van het praktische, en toch iets meer speciaal willen hebben.
Maar Lotus is toch nog wel wat anders dan die merken he (Het zou eerder zijn alsof McLaren een SUV zou maken, zal ook nog wel komen zeker...)

Lotus heeft vorig jaar ook 1710 auto's verkocht wereldwijd. Dat moeten er tegen 2028 100000 zijn. Het begin ziet er goed uit (Emira is prachtig, en als deze Eletre qua prijs meevalt ziet hij er ook goed uit), maar ik zie het zelf nog niet gebeuren. Ik hoop het oprecht dat hij goed verkoopt he, maar je komt van zo'n kleine customerbase, in een extreem competitieve markt terecht. Dat lijkt me nogal hoopvol.
 
Les gouts et les couleurs ;)
Qua uiterlijk vind ik de Corolla zeker niet saai, ttz het laatste model toch niet!
Integendeel, Toyota is net zéér goed bezig. Ze zijn bezig aan hun 90'ies revival waar ze nog een hoop sportieve modellen verkochten.

Ze hadden enkele sportwagens zijnde de MR, GT86, supra en Celica.
Goed ja niks op die wagens aan te merken (de GT86 wel voldoende op aan te merken maar goed). Maar het was ook altijd het merk van de verso, previa en de prius.
Er zijn nog andere merken die hetzelfde doen en deden.

Maar deze weg van “normale” wagens te voorzien van een gigantische bodykit dat smaakt mij niet zo.
 
Meneer Trout van Land Rover heeft ook een nieuwtje losgelaten:
 
Ze hadden enkele sportwagens zijnde de MR, GT86, supra en Celica.
Goed ja niks op die wagens aan te merken (de GT86 wel voldoende op aan te merken maar goed). Maar het was ook altijd het merk van de verso, previa en de prius.
Er zijn nog andere merken die hetzelfde doen en deden.

Maar deze weg van “normale” wagens te voorzien van een gigantische bodykit dat smaakt mij niet zo.
Wel, waren (en zijn) dat geen leuke wagens dan?
Tja, whatever. Elk merk heeft wel zo zijn mindere modellen. Het feit dat ze nu zich terug durven wagen aan sportieve modellen op de markt te brengen net nu men aan het overschakelen is op elektrisch en zo eco mogelijk, dat kan je toch alleen maar toejuichen!

Het is wel meer dan enkel maar een bodykit erop plakken.
 
Wel, waren (en zijn) dat geen leuke wagens dan?
Tja, whatever. Elk merk heeft wel zo zijn mindere modellen. Het feit dat ze nu zich terug durven wagen aan sportieve modellen op de markt te brengen net nu men aan het overschakelen is op elektrisch en zo eco mogelijk, dat kan je toch alleen maar toejuichen!

Het is wel meer dan enkel maar een bodykit erop plakken.
Het is zelfs heel vooruitziend geweest. Door de massale verkoop van hun hybrides, hebben ze nu ruimte om eens zot te doen...
 
Het is zelfs heel vooruitziend geweest. Door de massale verkoop van hun hybrides, hebben ze nu ruimte om eens zot te doen...
tgoh er zijn toch voldoende merken die gewoon een toffe wagen bouwen die ook groen is.
En je moet u ook de vraag stellen voor wie ze die wagens bouwen en op wie ze juist mikken. Mikken ze op de golf GTI en R mensen? Of mikken ze op een ander publiek?

In de huidige omstandigheden is er dan nog een markt voor dat type wagen. Een supra dat is duidelijk, daar is markt voor. Maar deze getunde corolla?
 
tgoh er zijn toch voldoende merken die gewoon een toffe wagen bouwen die ook groen is.
En je moet u ook de vraag stellen voor wie ze die wagens bouwen en op wie ze juist mikken. Mikken ze op de golf GTI en R mensen? Of mikken ze op een ander publiek?

In de huidige omstandigheden is er dan nog een markt voor dat type wagen. Een supra dat is duidelijk, daar is markt voor. Maar deze getunde corolla?
Aangezien de Yaris GR in recordtijd is uitverkocht, is daar absoluut een markt voor. Ik vermoed dat het een wagen wordt met Golf R performance, maar GTI fungehalte (manuele bak bvb). En als hij dan in (ongeveer) dezelfde prijsklasse blijft als de GTI, Megane RS, Civic Type R, Focus ST, ... Dan gaan die het lastig krijgen.
 
tgoh er zijn toch voldoende merken die gewoon een toffe wagen bouwen die ook groen is.
En je moet u ook de vraag stellen voor wie ze die wagens bouwen en op wie ze juist mikken. Mikken ze op de golf GTI en R mensen? Of mikken ze op een ander publiek?

In de huidige omstandigheden is er dan nog een markt voor dat type wagen. Een supra dat is duidelijk, daar is markt voor. Maar deze getunde corolla?
Dus omdat er voldoende andere merken zijn is het niet nodig dat Toyota er ook weer aan begint?
Ze mikken in het hot hatchback segment, niet specifiek als GTI en R concurrent.

Dat kunt ge dan ook zeggen van alle andere gelijkaardige wagens zoals de Civic Type R, Megane RS, Hyundai I30N,...
 
Dus omdat er voldoende andere merken zijn is het niet nodig dat Toyota er ook weer aan begint?
Ze mikken in het hot hatchback segment, niet specifiek als GTI en R concurrent.

Dat kunt ge dan ook zeggen van alle andere gelijkaardige wagens zoals de Civic Type R, Megane RS, Hyundai I30N,...
Je zegt het zelf al, die markt is al zo breed daar is al zo veel keuze in.
Waarom moet je daar als Toyota zijnde nog een wagen aan toevoegen? Daar zitten al gevestigde waarden in. Ze hebben binnen hun gamma de mogelijkheid om andere dingen te doen, echt een toffe wagen te bouwen.

De yaris dat was een andere zaak. In dat segment had je niet zoveel keuze, al zeker niet zo hardcore.
 
Moet zijn dat er interesse voor is hé want anders zouden ze die niet uitbrengen.
Toch vind ik dat die zijn plaats verdiend. Extreem zoals de Civic Type R en efficiënt als de Focus RS (moet wel nog bevestigd worden door rijtesten natuurlijk maar de specs doen het toch al vermoeden).

Enfin, agree to disagree.
 
Je zegt het zelf al, die markt is al zo breed daar is al zo veel keuze in.
Waarom moet je daar als Toyota zijnde nog een wagen aan toevoegen? Daar zitten al gevestigde waarden in. Ze hebben binnen hun gamma de mogelijkheid om andere dingen te doen, echt een toffe wagen te bouwen.

De yaris dat was een andere zaak. In dat segment had je niet zoveel keuze, al zeker niet zo hardcore.
Niet akkoord, als nooit iemand nieuw de uitdaging aangaat in een bepaald segment zou het nogal een saaie boel blijven. Zie bv de Stelvio, ik ben blij dat alfa romeo zich daar ik dat segment gezet heeft, ook al was de SUV markt 'verzadigd'
 
Je zegt het zelf al, die markt is al zo breed daar is al zo veel keuze in.
Waarom moet je daar als Toyota zijnde nog een wagen aan toevoegen? Daar zitten al gevestigde waarden in. Ze hebben binnen hun gamma de mogelijkheid om andere dingen te doen, echt een toffe wagen te bouwen.

De yaris dat was een andere zaak. In dat segment had je niet zoveel keuze, al zeker niet zo hardcore.
Dat kon je van Hyundai ook zeggen, en toch hebben ze daar nog een verkoopssucces gehaald (idem voor segment lager).
Er vallen ook merken weg uit die markt he, 308gti bvb. En ik betwijfel dat er nog een nieuwe Megane RS zal komen, en de GTI zal ook wel bijna laatste generatie zijn. Dus Toyota gaat met die Corolla mogelijks de laatste "echte" hot hatch hebben.
 
Terug
Bovenaan