Auto Autonieuws

1 van de eerste google-resultaten zegt iets over "de enige brommobiel met airbag in het stuur". Dus ik vermoed dat die wetgeving niet veel strenger zal zijn dan bij brommers...
Hier staan ook een paar dingen:
https://vlbcars.ligiergroup.be/informatie/

Als "hij is stevig gebouwd" nog een goed argument is, dan is hij niet veilig :p
Die foto op die website strookt toch niet echt met het beeld dat ik van de doelgroep heb :laugh:

Also: https://autovandaag.nl/autonieuws/10367/veiligheid-quadricycles-en-brommobiel-onder-de-loep/

"De Zero heeft geen airbag maar wel een driepuntsgordel. Bij de frontale crash brak deze bij de aansluiting af, waardoor de bestuurder alsnog zijn hoofd tegen het stuur stootte."
" Bij de zijdelings crashtest brak de B-stijl en werd de bestuurdersstoel los van de vloer gerukt. Met alle gevolgen van dien."
 
GR Yaris is niet meer te bestellen. Toch best gek dat een bedrijf eens "all-in" gaat voor zo'n model, dat verkoopt als zot ondanks de hoge prijs, en toch zijn er amper andere merken die zich aan zo'n avontuur durven te wagen.
De ontwikkelkost van dat model heeft zich al lang terugbetaald in mediabelangstelling...
 
Oh man, die eerste reviews van Cayman GT4RS. Jammer dat hij zo ver boven budget zit (al gaat dat ding nooit zakken in waarde...). Maar wàt een machine.
 
Oh man, die eerste reviews van Cayman GT4RS. Jammer dat hij zo ver boven budget zit (al gaat dat ding nooit zakken in waarde...). Maar wàt een machine.
Godverdoeme ik keek er gisteren ook naar op carwow. Da's gewoon dé porsche. Zalige kar.
 
Godverdoeme ik keek er gisteren ook naar op carwow. Da's gewoon dé porsche. Zalige kar.
Vooral het feit dat ze bij Porsche echt zoiets gehad hebben van "ochja, tis de laatste keer, doe eens zot".
9000RPM, die luchtinlaat quasi naast uw oor, geniale motor, ... En dan sowieso het onderstel dat altijd al goed zat bij Cayman...
Als het geluid in al die filmpjes al zo extreem goed klinkt, dat moet nogal iets geven IRL.

Ik vraag me alleen oprecht af wie nog een 992 GT3 gaat kopen. Ik zie letterlijk geen enkel verkoopsargument voor die auto meer.

Moest ik nu moeten kiezen tussen alle modellen van Porsche, dan denk ik écht dat ik deze zou nemen. Een 918 is exclusiever etc, maar daar kom je toch nooit in de buurt van het potentieel, terwijl dit imo echt de sweetspot is tussen potentieel (lees: ge zijt retesnel ermee), en bruikbaarheid van vermogen (korte versnellingen, woehoe!)
 
Vooral het feit dat ze bij Porsche echt zoiets gehad hebben van "ochja, tis de laatste keer, doe eens zot".
9000RPM, die luchtinlaat quasi naast uw oor, geniale motor, ... En dan sowieso het onderstel dat altijd al goed zat bij Cayman...
Als het geluid in al die filmpjes al zo extreem goed klinkt, dat moet nogal iets geven IRL.

Ik vraag me alleen oprecht af wie nog een 992 GT3 gaat kopen. Ik zie letterlijk geen enkel verkoopsargument voor die auto meer.

Moest ik nu moeten kiezen tussen alle modellen van Porsche, dan denk ik écht dat ik deze zou nemen. Een 918 is exclusiever etc, maar daar kom je toch nooit in de buurt van het potentieel, terwijl dit imo echt de sweetspot is tussen potentieel (lees: ge zijt retesnel ermee), en bruikbaarheid van vermogen (korte versnellingen, woehoe!)
De vorm. Ik vind nog altijd de vorm van een 911 zeer mooi, zie de heupen. Doe me denken aan zo'n mooie squat kont :tongue:
 
De vorm. Ik vind nog altijd de vorm van een 911 zeer mooi, zie de heupen. Doe me denken aan zo'n mooie squat kont :tongue:
Als je naar de "stijlvolle" varianten gaat (Turbo, GT3 met touring pack, ...) wel, maar tov de RS modellen van de 911 vind ik deze eigenlijk niet minder. En hoewel Porsche het niet graag toegeeft, is de midden-motor layout gewoon beter. Ze zijn héél goed in het maken van een rear-engine auto, maar het is niet 100% ideaal...
 
Als je naar de "stijlvolle" varianten gaat (Turbo, GT3 met touring pack, ...) wel, maar tov de RS modellen van de 911 vind ik deze eigenlijk niet minder. En hoewel Porsche het niet graag toegeeft, is de midden-motor layout gewoon beter. Ze zijn héél goed in het maken van een rear-engine auto, maar het is niet 100% ideaal...
Ik ken alleen maar Turbo S /GT2- wat is carrera ? :D

neen maar je hebt gelijk.
 
De nieuwe (chinese) i3


Length 4,872 mm
Wheelbase 2,966 mm
Max. power output 210 kW
Max. torque 400 Nm
0-100 km/t 6.2 s
Energy consumption (CLTC) 14.3 kWh/100 km
Range (CLTC) 526 km
High-voltage battery capacity 70.3 kWh
Charging power max. 95 kW (DC), 11 kW (AC)
Charging time 10-80% SOC, DC 35 min
Range after 10 min. DC max. charging 97 km
Luggage compartment 410 litres






 
Laatst bewerkt:
De nieuwe (chinese) i3


Length 4,872 mm
Wheelbase 2,966 mm
Max. power output 210 kW
Max. torque 400 Nm
0-100 km/t 6.2 s
Energy consumption (CLTC) 14.3 kWh/100 km
Range (CLTC) 526 km
High-voltage battery capacity 70.3 kWh
Charging power max. 95 kW (DC), 11 kW (AC)
Charging time 10-80% SOC, DC 35 min
Range after 10 min. DC max. charging 97 km
Luggage compartment 410 litres






En die heeft dan geen konijnentanden...
 
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Eigenlijk biedt hij niks meer dan de Yaris, alleen wat meer plek? En een rare, lelijke, 3-dubbele uitlaat...
Wel ja, de Yaris is gewoon te klein als je die als daily wilt gebruiken. Daar doet de Corolla het beter in dan.
De uitlaat, tja...de Civic Type R heeft ook 3 pijpjes maar daar is iedereen ook aan gewend geraakt.
Ik hou wel van zo'n gedurfde zet van het extreme uiterlijk. Wel mochten de wielen een maatje groter geweest zijn (19" ipv 18").
 
En die heeft dan geen konijnentanden...
De 3-reeks heeft dat ook niet eh :p
En het is gewoon een elektrische 3er.
Wel ja, de Yaris is gewoon te klein als je die als daily wilt gebruiken. Daar doet de Corolla het beter in dan.
De uitlaat, tja...de Civic Type R heeft ook 3 pijpjes maar daar is iedereen ook aan gewend geraakt.
Ik hou wel van zo'n gedurfde zet van het extreme uiterlijk. Wel mochten de wielen een maatje groter geweest zijn (19" ipv 18").

Gedurfd uiterlijk als in gedurfd lelijk dan?
Dat is gewoon een saaie bak waar ze een bodykit op hebben gezet.
Nee Toyota slaat de bal op veel plaatsen mis.
 
De 3-reeks heeft dat ook niet eh :p
En het is gewoon een elektrische 3er.


Gedurfd uiterlijk als in gedurfd lelijk dan?
Dat is gewoon een saaie bak waar ze een bodykit op hebben gezet.
Nee Toyota slaat de bal op veel plaatsen mis.
De 3 reeks heeft dat nog niet :p. Ik ga ervan uit dat dit de voorbode van een nieuwe 3-reeks moet zijn? (Of gaan ze weer een iX3-tje doen en een facelift een paar weken na de release uitbrengen?)

Ik vind trouwens dat Toyota 1 van de coolste merken van het moment is
Supra, Yaris, Corolla, GR86, allemaal super. Zowel qua looks als qua insteek. Het enige dat ik niet snap is dat de Corolla volgens mij trager gaat zijn dan de Yaris, en dat wordt moeilijk te verkopen...
 
Gedurfd uiterlijk als in gedurfd lelijk dan?
Dat is gewoon een saaie bak waar ze een bodykit op hebben gezet.
Nee Toyota slaat de bal op veel plaatsen mis.
Les gouts et les couleurs ;)
Qua uiterlijk vind ik de Corolla zeker niet saai, ttz het laatste model toch niet!
Integendeel, Toyota is net zéér goed bezig. Ze zijn bezig aan hun 90'ies revival waar ze nog een hoop sportieve modellen verkochten.
Ik vind trouwens dat Toyota 1 van de coolste merken van het moment is
Supra, Yaris, Corolla, GR86, allemaal super. Zowel qua looks als qua insteek. Het enige dat ik niet snap is dat de Corolla volgens mij trager gaat zijn dan de Yaris, en dat wordt moeilijk te verkopen...
Idem!
Of dat hij trager gaat zijn valt nog af te wachten maar het zou wel kunnen door het hogere gewicht. Maar de Corolla heeft dan andere sterke punten die de Yaris dan weer niet heeft.
 
Terug
Bovenaan