Atletiek

1. Triatlon is een individuele sport.
2. Aan het tempo dat ze reden denk ik niet dat de andere Belgen meer konden dan aanhangen.

Spijtig dat er niet wat meer sterke fietsers in zijn groep zaten. Wat een rotparcours wel weer voor het fietsen.

Best wel spannend bij de Meerkamp,
Ehammer nog altijd een grote voorsprong maar Kazmirek en oiglane normaal een stuk beter in al die laatste nummers (vooral speer).

Ook Kaul nog niet af te schrijven, al is die zijn discus nu zonet wel onder zijn niveau.
Ehammer zijn 1500m is wel nog zeer zwak. Heeft een PR van 5'08 staan, kan mij niet voorstellen dat die niet een tandje kan bijsteken als het dan nog om een titel gaat.

Nu die rerun van die gediskwalificeerde Duitser. Ook speciaal :biglaugh: Die zal zich zijn afscheid zo wel herinneren!

Nafi Thiam gaat blijkbaar weer als een pletwals richting goud op de Europese kampioenschappen. Verschil met nr 2 (Noor Vidts !!) na twee onderdelen is al bijna 200 punten.

Nafi Thiam gaat blijkbaar weer als een pletwals richting goud op de Europese kampioenschappen. Verschil met nr 2 (Noor Vidts !!) na twee onderdelen is al bijna 200 punten.
Thiam wint dat gewoon hé. Het zal alweer van het speerwerpen afhangen of ze al dan niet haar PR verbetert. Maar dan moet ze daar toch rond de 60 meter moeten gooien.

Inderdaad een mindere dag vandaag precies. Nu Vetter eruit ligt, is er natuurlijk ook geen enkele druk meer.
Voor Vidts wel een kans op podium nu toch. Sulek kan ze normaal niet meer aan, die heeft ook een goede 800m, maar die Kälin zou te pakken moeten zijn. Al is die wel boven zichzelf aan het uitstijgen deze meerkamp. En zo krijgen we toch nog een spannende afsluiter :D

Helaas vandaag niet... Had zich kunnen vereeuwigen met een ER. Helaas.
Pfoe, een paar weken na haar WK-goud opnieuw EK-goud pakken, dat vind ik toch al vereeuwigd :D
Allee, beetje druk mag en natuurlijk mogen we iets verlangen van onze sporters. Maar veel meer dan dit kan toch niet?

Pfoe, een paar weken na haar WK-goud opnieuw EK-goud pakken, dat vind ik toch al vereeuwigd :D
Allee, beetje druk mag en natuurlijk mogen we iets verlangen van onze sporters. Maar veel meer dan dit kan toch niet?
Ze zat gewoon mooi voor op schema voor het ER, dus het zat er gewoon dik in. Als je dan ziet hoe ze vandaag presteert, is het gewoon een gemiste kans.

Maar dat maakt het goud daarom niet minder mooi

"Een mindere dag", "een gemiste kans" Laten we niet vergeten dat ze hier gewoon met 2 vingers in haar neus EK gaat worden, een paar weken nadat ze wereldkampioen is geworden en het jaar daarvoor olympisch kampioen is geworden. Dit blijft gewoon absoluut fenomenaal!

Ze zat gewoon mooi voor op schema voor het ER, dus het zat er gewoon dik in.
Ik geloof nooit dat ze zelfs met een goeie dag het ER vandaag had kunnen verbeteren.

Thiam is een goede speerwerpster. Maar die 59.xx meter die ze gegooid heeft in 2017 was toch wel een uitschieter.
Sindsdien komt ze niet meer in de buurt van die worp. En dan verlies je al snel veel punten.

Als ze blessurevrij blijft en ze kan haar rug terug sterker maken, dan zit het er misschien wel in, maar dan wel volgend jaar. (Götzis?)
Ze is er zeker wel toe in staat, maar dan moet het plaatje echt volledig kloppen.

Laatst bewerkt:
1. Triatlon is een individuele sport.
2. Aan het tempo dat ze reden denk ik niet dat de andere Belgen meer konden dan aanhangen.

Spijtig dat er niet wat meer sterke fietsers in zijn groep zaten. Wat een rotparcours wel weer voor het fietsen.
Op kampioenschap is dat imo geen individuele sport. In verleden vaker dat de Spanjaarden gat bij fietsen dichten voor hun kopman
Mja aan WK doen buiten paar Amerikaanse zelfde atleten mee, en de poel is niet groot natuurlijk.

In de jeugd deed ik soms 2-3 weekends na elkaar een 5-kamp en dat is dan 5 disciplines op 1 dag he!

Klosterhalfen :clap:

5 jaar geleden haar gezien op de Ifam indoor
(Ze was toen nog niet zo goed als nu).
me vooral bijgebleven toen, hoe skinny die armen waren , erna altijd voor gesupporterd :)

Lol de EK in het hoogspringen bij de vrouwen, geraakt niet eens over 1m97.
Thiam sprong 1m98 tijdens de zevenkamp. :rofl:

Die is 21, PR van 2m04 (2m06 in zaal) en haar land is in oorlog.
Maar dit is toch wel ergens grappig niet? :)

Nu goed had Thiam meegedaan dan had Mahuchikh ook wel hoger gesprongen.
Je bent altijd zo sterk als de concurrentie en die waren gewoon zwak op dit EK.

Maar dit is toch wel ergens grappig niet? :)

Nu goed had Thiam meegedaan dan had Mahuchikh ook wel hoger gesprongen.
Je bent altijd zo sterk als de concurrentie en die waren gewoon zwak op dit EK.
Andere dag, ander omstandigheden.

In meerkamp bij de mannen was er ook ene die heel ver sprong he (was 3e op WK verspringen). En denk dat hem 2e op meerkamp was

Terug
Bovenaan